Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-03-04 10:29:02 följande:
    Jag fick mitt svar på blodprovet igår, hcg är för lågt för att det ska vara en normal graviditet. Eftersom jag inte har ont eller blödit så är det dock antagligen inte ett utomkvedes utan bara en avstannad graviditet. På tisdag ska jag på vul för att bekräfta att graviditen satt på rätt ställe och förhoppningsvis får jag veta vad jag ska göra då. Hoppas att jag snart börjar blöda. Min kropp är så märklig, tränade i onsdags var var verkligen i högform, insåg då också att det var ett tydligt tecken på att jag inte var gravid, vilket stämde. 
    ...
    Men nej nej nej! Stackars dig! KLART du ska vara hemma idag och vila och sörja! Jösses, vi är väl inte supermänniskor? Klart man ska vara hemma nä rman inte orkar! Inte tänk mer på det! Ta hand om dig nu och stor kram!!!
  • Polarlantis

Fröken Ellen: det där låter mycket misstänkt Flört Håller alla tummar!

Intressanta inlägg om generationerna för er! Kan inte fråga farmor för då kommer hon säkert säga ngt till pappa... Var på IKEA igår och sambon tror att det lyste igenom att jag var bäbissugen nu när vi var med mor och far på barnavdelningen...hmm... FULLT med gravidmagar på hema buitiken var det...suuuck..VILL OCKSÅ!!!

Men lite vagt förhoppningsfull tänker jag vara till BIM den 16:e...vi har iaf garanterat prickat ÄL före under och efter! Kroppen är gladare, mer på g för mys och mer stabil generellt denna månaden, skönt. Ska dock till reflexologen idag, hon ksa få ge kroppen lite balans och lugn och ro för det verkar saknas ändå...och stimulera fertiliteten Flört Kan aldrig skada! Men dessa ömma bröst, ska jag alltid ha det såhär framöver? ajajaj! Varje månad asont!

• Polarlantis

Fröken Ellen och Vintermamma, hur går det för er?? Hålelr tummarna SÅ HÅRT för er! Dags för lite ++++ i tråden igen tycker jag!!!

• Polarlantis

Stort GRATTIS till Marre, KUUUUL!!!!
    Stor kram till Fkn Ellen, så trist!

Ceke: så härligt att du känner dig så lugn nu! GOTT!  Hoppas att det kommer gå bra för dig nu!!! SKönt att slippa alla läskiga dumma piller!

EGO: 6 dagar till BIM...värst vad tiden har rusat iväg! Har flytningar men annars inget speciellt...lite ont i vänster sida ibland men det kan vara vad som helst. Bröst och mensvärken är iaf bättre denna måndag, förra hade jag asont i 3 veckor så jag är glad! Funderar på att ta ett test på söndag kanske...h,mm...fast just nu blev jag sugen på att testa med ÄLtest...har ju så många liksom Tungan ute Men jag ska nog hålla mig... Tror nog eg inte att det är ngt på g heller...men man vet ju aldrig! Känns bra att ha en gyntid  i april om inget kul att inträffat!

• Polarlantis

Stora kramar till er som har det tungt och grattis till bra läkare till er som träffat sådana!

EGO:
    BIM - 4 idag...tror ju faktiskt inte att det är ngt denna månaden heller. Har inte alls så hemsk värk som förra måanden vilket är så skönt. Ömma bröst till tusen dock och lite värk på vänster sida vid vänstra äggstocken från och till bara. Märktes så tydligt på brösten förra månaden att inget hänt. Dom var stora och ömma och hårda och så vips så mjuknade dom och mensen kom ett par dagar senare. Men än så länge är det inget sådant på g...hmm...känner mig fortfarande bara lugn och väntar...Har inga känningar om mens alls faktiskt...hmm igen...Tänker nog ta ett test imorgon...kanske :)

• Polarlantis

Åh nej! Nu har jag plötligt börjat HOPPAS! SUCK!

Stog och bakade bullar och plötsligt så kom kännslan, det som varit så lugnt och fint hela månaden och ingen panik eller stress med något.. BIM -4 idag...Har verkligen inga menssymptom ännu! Bara att försöka hjärntvätta sig själv och så ta test imorgon så man kan sluta hoppas, grrr!!!

• Polarlantis

Holy SHIT!!! Tog ett test i alla fall och fick ett svagt streck!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sambon och jag blev alldeles svaga i knäna och fick lägga oss lite, haha! Nu får vi testa igen och se om det verkligen är sant eller om vi är grundlurade... Skakis i hela kroppen ju! Man pratar om att testa och få kroppen i ordning och allt...men jösses om det är SANT....DET är något HELT ANNAT!!!

• Polarlantis

Tack, så snälla ni är!
    Sambon flydde in i hård rocken och jag in på FL för att bearbeta lite Flört
    Stämmer bra med BIM-4 så imorgon bitti borde det ju bli starkare...spännande! Det känns helt...GALET faktiskt...Återkommer med info till ER UNDERBARA MÄNNISKOR PÅ FL SOM ÄR SÅ GOA JÄMT!!!

• Polarlantis

Zaila: grattis till systerdottern och hoppas att deppigheten vill släppa taget nu!
    Ceke: kul att du raggar in nya till tråden, den är absolut en av dom bästa på FL!
    Hur går det för er andra????

EGO: Tur man har en asrenal med test hemma Glad Tog ett CB och ytterligare ett från testlagret nu på morgonen och visst blir det sträck på båda Skrattande Hoppsan hejsan i havet, detta är pirrigt!!! Fortfarande svaga så klart men syns mot ljuset och efter fyra positiva så är det nog något på g! BIM - 3 idag...så det blir att testa varje dag nu för att se om det blir starkare! Det var svårt att somna igår trots "avslappningsövning" med sambon, haha, och i natt har jag vaknat och tänkt en himla massa, man är ju helt snurrig nu! Ekonomiska tankar tar överhanden...oro...men det är låååångt tills dess, haha! Men först så ska det ju sitta kvar det lilla fröet...

Vet själv att jag gärna läser om era symptom så jag delger lite jag också...även om det är inte är säkert ännu...Glad

Har kännt mig så lugn hela månaden faktiskt...den storsta skilnaden. ÄL värk from hell och sedan var det ganska så lugnt och brösten började ömma som vanligt. Några dagar efter ÄL fick jag lite ont men det gick över, kanske ägget som fäste? Inte några enorma flytningar, inte mensvärk, inte frusen, inte illamående, inte trött...
    Pigg, glad, med så stora bröst att sambon reagerade dagen innan vi testade, haha! Dock har jag från och till haft lite mer ont på sidorna av livmodern, lite åt ÄL värkshållet men inte lika distingt och i fredags sa jag till sambon när vi var på café, att du, det gör ont i vänster sida!
    Det mest framträdande för mgi har varit att jag INTE kännde att det var någon mens på g, inte uppsvullen alls, binder ,mycket vatten i kroppen vanligen men inte nu. Visst lite ont från och till men det har blivit det "vanliga" sedan p-pillerstoppet! Full av energi och glad, inte heller menssymptom, haha!
    Hoppas denna utläggning var till hjälp för någon....HOPPAS SÅ att jag får se fler pluss här nu!!!!!!!!!!!!!!

• Polarlantis

Har tagit nytt test på morgonen och det är så mycket starkare idag så nu är jag modig och skriver in mig i gravidlistan! Skrattande Håller tummarna som en TOK för er andra!!!

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e eller 19:e nov (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet