Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer, här kommer ett ledsamt inällg från mig...
    Idag skulle vi göra KUB. Vi ser direkt på UL att det inte finns något foster, allt är det en ofostrig graviditet. Alla värden är normala, kroppen är gravid och allt växer...utom foster som inte finns där. brutal upplevelse. Men ändå hade vi nog något på känn för var det något vi pratat om ofta så har det varit just det...är det ens någon DÄR?

Så nu får jag vänta en vecka, sedan ska dom kolla igen för helt säkert kan det inte vara...helt idiotiskt låter det i mina öron men jaja...Helst vill dom att kroppen ska sköta allt själv men jag vägrar gå runt och vara gravid utan att vara det så det blir piller om en vecka.

Vi försöker se det positivt ändå...heldre detta än ett skadat barn, att det faktiskt gick fort att bli gravid och framförallt att vi fck veta detta nu och inte om flera veckor! Vill bara att allt ska ut NUUUU!

• Polarlantis
    Tar bort mig från listan---

SoligBIM Vi som längtar...
    Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)
    Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • Polarlantis

Tack alla igen!
    Vill ge en kort berättelse till er för en sak var verkligen intressant med hela den här hemska grejen...
    Har fått första pillret och på fredag så får jag cytostatika och så ska allt komma ut. Skönt att jag fick tid på en gång!

MEN det som var det intressanta...vet inte om någon kommer ihåg men jag hade en morgon då jag hade galet ont, alltså så ont att jag nästran svimmade och nästan kräktes, det var hemskt! Sedan gick det över och inget mer hände. Idag fick vi veta att grav avstannat v6, PRECIS då som jag hade smärtan. Alltså försökte kroppen fixa ett missfall och stöta ut det men misslyckades och allt har bara fortsatt sedan dess! Så nu har jag en varningssignal att gå på OM det händer igen. Enda svaret jag fick när jag då ringde var att om jag inte blöder är det ingen fara...vilket var helt fel.

Mår ok...tror jag...så himla trött och ledsen men det är ändå inte världens ände på något sätt...ännu...men kanske när jag börjar blöda på fredag...

Många som har spännade saker på g här, håller tummarna för er alla! Ville inte deppa ihop er nu!! KRAM!

• Polarlantis
    Sofie emma 80 skrev 2011-04-27 23:36:31 följande:
    Polarlantis! Precis så var det för mig i februari. Jag fick ma då, var i vecka tio. I vecka sex hade jag haft fruktansvärt ont en kväll. Ringde och de sa att det är okej så länge det inte blöder. Fick reda på sen att grav avstannat i vecka sex.
    Sucks att dom inte kunde ta det på allvar, fick inte ens komma in på vul:(
    Hej ni andra, jag är ny i tråden!
    Exakt samma info som jag fick alltså! Hoppas det går bättre för oss nu!!
    Marsflickan80 skrev 2011-04-27 23:13:37 följande:

Polarlantis: Det var riktigt tråkiga nyheter från dig, beklagar som fasen. Stor kram på dig! Ta hand om dig själv och mys mycket med mannen din. Såg att du tog bort dig från listan också, innebär det att du lägger bebisplanerna på hyllan ett tag?

Nej då, men  nu ska jag förstå få ut allt och komma på "noll" igen sedan ska vi göra nya friska försök!

EGO: tack för alla era erfarenheter och stöd! NI ÄR BÄST! Det är så man längtar efter att få komma in här och skriva lite...vännerna är ju hur goa som helst men dom har inte varit i den här sitsen!
    I natt hade jag asont igen, precis samma smärta som i v6, då allt gav upp. Så nu vet jag att det helt fel! Skönt faktiskt, att veta det om det händer igen. Men inget kommer ut så det blir ju piller på sjukhuset imorgon. Blir brutalt om det ska göra så ont...hmmm...men man kan ju få smärtlindring iaf.
    Känner mig rätt ok nu när jag fått sova lite...det är inte en jättekatastrof...ÄNNU i alla fall. Vill bara få ordning på kroppen och försöka igen...längtar efter att få se till fint litet streck på ett gravtest igen...Har välrdens bästa sambo som stöttar mig och som är lugn när det behövs, underbara människa! Det här ska gå bra!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-05-02 18:31:06 följande:
    Irmelie o saftis: Härligt med sköna semestrar

Jojjo: Bra gjort att inte testa ÄL och att ni liksom bara sexat på utan krav!!

Passar på att sprida en hel massa gravidbaciller till er allihopa! Och hurrni.. håll gärna era tummar lite extra hårt imorrn mellan typ 8.30 och 9.00, för då ska vi på ett tidigt VUL... v 8+1 imorrn efter mina beräkningar.. Får se om det stämmer med det läkaren kommer fram till! För det bara MÅSTE se ut som det ska med ett pickande hjärta och allt....
    STORT lycka till nu! Det går säkert kanon!
  • Polarlantis

Hej tjejer!
    Har en positiv dag idag och tänker frammåt...så en fråga: NÄR har HCG sjunkit tillräckligt efter MA för att det ska vara vits att hålla koll på att det är påväg ur kroppen? För innan dess lär det ju inte bli ngn ÄL att pricka in...hmmm...erfarenheter tack! Sexförbud är såååå seeeegt! Glad Blir nog inte ngt uppehåll här inte!

• Polarlantis

Jaha...inte blev det som jag tänkt inte... Cytotecen har inte hjälpt, allt finns kvar efter en vecka så näta tisdag så får jag gå igenom allt IGEN! USH! Hoppas nu bara kroppen kan låta allt stanna där inne över helgen när jag ska till Paris...vill inte få missfallet då!

Jag som så ville att det skulle vara över nu så man kunde börja hoppaspå ÄL...men jag får återkommer om några veckor...

Grattis till er plussare! HURRA!!!

• Polarlantis
    frifantasi skrev 2011-05-05 11:22:45 följande:
    nä fy Paolarlantis, vad jobbigt för dig. HAr tänkt på hur det har gått för dig eftersom du inte skrivit på några dagar och om din Parisresa blir av iaf. Hoppas du får en mysig resa med din mamma iaf och hoppas också att inte missfallet händer i Paris då... Men det var ju väldans vad din kropp är bra på att vara gravid, det är positivt till nästa gång ;)
    Vill ju inte deppa ner tråden så jag läser och väntar lite på att ha ngt trevligt att berätta...men detta kanske ni ville veta tänkte jag...och så behövde jag gnälla lite :(
    Ja, gravid verkar min kropp verkligen tycka vara en bra idé med tanke på hur liten den vill sluta upp med det, ser det som posivita saker för framtiden, haha!
    Håll en tumme för att kroppen INTE släpper ut ngt under kommande fem dagar!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet