Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen - jag använder billigatesters stickor och de är just billiga och bra också tycker jag. Jag har fått bra tydliga utslag då jag använt dem, har i och för sig inte använt några andra...

• Jojjo77

Ego - här borde vi vara i full fart med att jobba på bebis, men mannen har ju varit krasslig och är inte den piggaste just nu och jag har noll och då menar jag NOLL sexsug, så vet inte hur vi ska få till detta... Tröstar mig med att om det ska skita sig någon månad så är det just denna, ja ni vet, decemberbarnsdiskussionen som vi haft ett par gånger

Har varit och är ledig denna vecka och när ledighet infinner sig så brukar jag bli mer sugen, p g a att man inte är så trött och stressad, men icke. Jaja, man får väl ta det för vad det är och se det som att kroppen kanske inte vill ha sex på beställning denna månad, men man blir ju lite orolig när man inte känner lust...

• Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-02-24 13:42:03 följande:
    I ärlighetens namn så känner varken jag eller maken ngn särskild lust under bebisverkstan när vi väl går till handling så att säga. Men den brukar alltid dyka upp under tiden man håller på

Både min och makens lust är extremt påverkad av stress och vardagen så det brukar mest bli när man är långledig och på helgen som vi har sex. Kontentan, inte så ofta men med kvalitet Därför blir bebisverkstan lite omställning för oss, då vi under ÄL "måste" uppbåda en lust även under veckan + varannan dag. Tja det låter nog värre än vad det är.

På er andra låter det som att lusten är stor och dyker upp ofta men som frk Svår skriver så kanske pressen att prestera ställer till det istället. Vilka olika vinklingar vi har på våran bebisverkstad tjejjer!
    Hahaha, ja det har vi verkligen Visst är det så att lusten kommer när man väl är igång, men det är just att komma dit som jag tycker är så motigt och extra motigt just nu. Det är ju heller inte klokt att jobb och stress,
    d v s vardagen och livet, gör att det är svårt att få ork att vara intim med sin man, hmmm. I-landsproblem eller kanske bra-relationsproblem? Man får väl vara lycklig som lever i en kärleksfull relation och att man jobbar på att bilda familj och att båda vill ha sex, men att orken kanske tryter ibland... Märker ni hur jag försöker få till det hela till något positivtSkrattande
  • Jojjo77

TIPS! Var precis inne på billigatester.se och beställde fler ÄL-stickor och gör man det nu så får man ett gratis gravtest också

En fråga: Jag äter penicillin just nu och ska göra det i över en vecka till. Vet ni om detta kan påverkar ÄL-testet åt ngt håll? Har inte kunnat hitta eller få svar på det, varke på nätet eller på förpackningen.

Och en fråga till: Tog precis ett ÄL-test och fick då svagt utslag på teststrecket, jag kan ha det i några dagar innan jag får ett starkare streck än kontrollstrecket. Kan detta innebära att jag har ÄL på g och att den kan vara tidigare? Det är ju när det starka strecket kommer, som egentligen indikerar att jag ska ha ÄL om 24-48 timmar. Kom bara att tänka på detta då vi tidigare i tråden pratat om att vi 30 plusare kan ha ÄL tidigare än vad ÄL-stickan påvisar. Tidigare månader har jag haft starkt utslag på den dagen jag ska ha ÄL (enl mina egna cykeluträkningar) och dagen efter är det helt borta, men som sagt några dagar innan det starka strecket har jag alltid svaga streck... enligt instruktionerna för testet innebär ju de svagar strecken att testet är negativt...

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-02-24 21:59:55 följande:
    Jojjo: Jag tror det kan vara olika för olika personer hur snabb stegring man har på ÄL-stickorna. Jag har snabb stegring så det gällde att hinna med. Men du kanske har en långsammare stegring och börjar se flera dar innan på testet innan du får fullt utslag.

Visst kan det vara lite jobbigt under Stockholmsveckan att hela tiden ha sex.

Själv har jag tappat sexlusten helt! Hur är det nuigen, är det samma hormoner man får som gravid som man får i sig när man äter p-piller? I så fall så har de samma effekt på mig, ha,ha..

Millan 
    Aha, ja det kanske är så det är. Huvudsaken är ju att jag få ett starkt utslag en av dagarna, vore ju värre om det var svagt hela tiden.

Usch vad jobbigt att tappa sexlusten helt. Jag har kompisar som varit med om motsatsen under graviditeten, sugna hela tiden och det kan ju bli jobbigt det också
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-02-25 09:39:53 följande:
    Idag är det en deppig dag, jag misstänker att vi kanske missade Äl helt denna månaden. Först trodde jag att jag hade ÄL och vi sexade på, sen kom dessa mörka flytningar i ca 3 dagar, ca 5 dagar ef förmodad ÄL. Men nu har jag haft lite stickningar i magen denna veckan också samt att jag då igår "hittade" lite utav ngt som liknade äggvita och så fick jag näsblod nu vilket jag brukar ha när jag har ÄL, fast det hade jag i och för sig förra veckan när jag trodde jag hade ÄL också....ja, ni hör rörigt och frustrerande det här Suck....
    Har ni haft sex regelbundet under hela tiden? I så fall tänker jag att ni nog prickat in den ändå, tänk på att de små rackarna kan leva länge Ge inte upp hoppet förrän the red bitch sings! Kram till dig!
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-02-25 10:16:40 följande:
    Nja, den veckan som jag trodde vi hade ÄL så hade vi ju regelbundet sex, senast i lördags. Sen började de mörka flytningarna i måndags och stickningar i magen dök väl upp i samband med det och har pågått senast igår tror jag eller möjligen i onsdags. Så, jag vet inte, men man får väl hoppas, hoppas...
    Jag håller tummarna!

ceke - hoppas verkliiiigen att du slipper spottnings!!!
  • Jojjo77

Irmelie - usch vad jobbigt, ber om ursäkt för att jag varit en av dem som pratat om att pausa förstår att det är jättejobbigt att inte veta om man har ÄL överhuvudtaget, sorry. Kram.

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-02-26 09:02:42 följande:
    Irmelie: massa kramar till dig, måste vara jättejobbigt!Och gnäll så mycket du vill, vi finns här så klart!!!

Det här med ÄL-test är verkligen inte helt enkelt...jag får svaga utslag denna månaden, förra fick jag inga förens ÄL. Känner att ÄL är på g men ännu ingen stegring..men hoppas så på att det blir under helgen...men kanske inte... Det är lite klurigt. Måste beställa fler för jag måste nog ta två ggr om dagen om jag ska pricka in toppen... Hur gör ni, tar ni test även om ni druckit mycket? Har det betydelse, så som det har på gravtest?
    Jag har inte märkt någon skillnad på strecket om jag druckit mycket innan eller inte, men det är jag.

Väldigt personligt: Idag när vi skulle få till lite mys på morgonkvisten, så gick det knappt att genomföra från min sida sett, så snustorr som jag var har jag nog aldrig varit och lusten kom liksom inte heller. Äter penicillin och vet att torra slemhinnor är en bieffekt av medicinen, så jag hoppas att det berodde på det. Jättejobbigt och nästan värst för mannen. Blev ett lååångt förspel och sen kirrade vi biffen allt för bebis

Ikväll ska jag ha myskväll med tjejkompisar, mat, dryck och melodifestival, tjohooo! Ha en underbar kväll alla!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet