Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ansi30 skrev 2011-03-03 13:43:26 följande:
    EGO: Börjar närma mig ägglossning enligt kalendern men jag blöder, väääldigt lite och brunt, fortfarande efter förra mensen. Jag brukar aldrig blöda mer än max 5 dagar och sen inget mer. Så jag undrar lite vad som hände den här vändan. Hade obskyrt ont i magen efter mensen också... fattar nada.
    Säger man att det är spottings när det kommer direkt efter mensen...eller är det bara en lång mens?

Jag hade samma bekymmer i januari, en lååång mens, sen mensfri ett par dagar för att sen få flytningar ett par dagar... Jättekonstigt hur kroppen kan bete sig. Och som sagt, denna månad ingen ÄL, hmmm.
  • Jojjo77
    Ansi30 skrev 2011-03-03 13:43:26 följande:
    EGO: Börjar närma mig ägglossning enligt kalendern men jag blöder, väääldigt lite och brunt, fortfarande efter förra mensen. Jag brukar aldrig blöda mer än max 5 dagar och sen inget mer. Så jag undrar lite vad som hände den här vändan. Hade obskyrt ont i magen efter mensen också... fattar nada.
    Säger man att det är spottings när det kommer direkt efter mensen...eller är det bara en lång mens?

Skulle vara färgade flytningar, vanliga flytningar är ju inget konstigt.
  • Jojjo77
    Ansi30 skrev 2011-03-03 14:21:28 följande:
    En kompis till mig blev gravid med sitt andra barn en månad som hon VET att hon bara hade sex precis i slutet av sin mens... barnmorskan förklarade att det ibland händer att kvinnor får ägglossning i samband med mensens sista dagar.
    Kanske vi haft ngt sånt?
    Ja, vem vet, det är ju inte omöjligt. Jag har också kompisar som blivit gravida när det ska ha varit "omöjligt" de ska enligt uträkningar inte ha haft ÄL då, men vet att det är enda tillfället som de haft sex o s v. Kontentan: Man kan tydligen aldrig veta hur kroppen fungerar Kanske tur att det är något som mänskligehetn inte helt klurat ut!
  • Jojjo77
    Lavendia skrev 2011-03-03 19:04:20 följande:
    Tjohoo, tjohoo!! Utredningen visade att inget var fel på oss och vi fick remiss direkt till IVF. VIlken härlig dag!! Skrattande
    Vad härligt, grattis

Tänker vara jätteego nu och gratta mig själv också, fick ett jättestarkt utslag på ÄL-stickan idag och jag och mannen flög på varandra för mys, underbart! Skrattande Nu känns det som om jag är tillbaka på banan!
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-03 16:06:00 följande:

Hej på er!

Saftis: Pajjer som du gör i förväg och fryser in funkar också Det hade jag när jag fyllde 30.. rätt smidigt och hade väl gjort 12-13 pajer av några olika sorter. Enkelt och uppskattat med en go sallad och bröd till.

Ansi: Man kan nog kalla det spottings när i cykeln det där bruna än kommer. Usch och fy!

På tal om spottings så har de nu dragit igång ordentligt. Blä.. Jaja.. det blev ju i a f 4 dagar färre än vanligt.. Hoppas att det är en positiv trend som startat och att det blir färre och färre dagar varje månad.. hmm Så nu väntar jag ivrigt att läkaren ska ringa och berätta hur de tänker gå vidare med den medicinska utredningen av mina spottingsbekymmer. Fick dock veta hos kuratorn idag att läkarna är underbemannade nu under sportlovet och därmed ligger efter.. så med andra ord kan jag nog vänta mig att hon ringer nästa vecka istället. Alltid bra att va förberedd på!

Näe, fy f...n vad tråkigt och jobbigt! Lider med dig!
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-03-03 19:32:26 följande:
    Tack Faktiskt.. så är humöret rätt stabilt ändå. Och konstigt nog så har de glömt av sig lite och är jättesparsamma nu på eftermiddan/kvällen, så det är skönt! Blir bara lite på pappret när jag varit på toa, men inget i trosorna.

Och hm.. att jag har kommit igång med tränign igen, äntligen är fri från förkylningen, att det börjar bli ljust och varmare ute gör nog sitt till också.. så känner mig ändå rätt glad och positiv faktiskt. Och jag har ju ändå vunnit rätt många dagar denna månaden i a f ! Jag får se det som nån liten tävling mot min kropp.. hehe.. Och tja.. än har nog inte hoppet suddats ut för denna gång heller!
    Vad skönt att du har så härlig inställning, you go girl Kände mig genast mer peppad när jag läste ditt inlägg, det genomsyrades av energi, underbart! Ja, nu får vi hoppas på mer värme och VÅR snart
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-03-03 20:42:22 följande:

Åh vad bra Lavendia med remissen, skönt kan jag tänka.

Igår fick jag ju mkt starkare teststreck än kontrollstreck på ÄL-testet, idag var strecken lika starka. Vi hade sex igår men borde vi "fylla på" idag också, hur gör ni tjejer som kör med ÄL-test?

För om det hade vart grav-hormoner som testet reagerade på så borde väl inte ÄL-testet minska i styrka igen? Nä, jag tror på mkt sen ÄL jag

Hur sen blev du denna månaden? Jag får en ca 42 dagars cykel istället för 33-34 dgr.

Har under de senaste 5 månaderna, när jag fört dagbok över min cykel, upptäckt att jag pendlar mellan 26-30 dagar. Min ÄL har tidigare kommit på dag 12,13 eller 14, men nu på dag 16, få se om det har betydelse för hur mensen kommer, hoppas ju att den inte kommer alls Strecket igår var klart starkare än kontrollstrecket, idag är det fortfarande ganska starkt, men svagare än kontrollstrecket. Vi hoppar nog över idag, men kör imorgon. Överlag kör vi oftare på varannandagsmetoden än var-dag-metoden, vi tror på det. Finns ju forskning för båda, men de flesta jag hört som har haft svårt att bli gravida har blivit rekommenderade till varannan dag av läkare och det har tagit sig, så vi kör så
  • Jojjo77
    L Maria skrev 2011-03-03 20:51:55 följande:
    Grattis till födelsedagsgrisarna!

Ceke - skönt att det minskar, även om de dök upp, det bådar ju gott för kommande månader!

Jojjo - grattis till äl och mys!

Ego - här är det någon form av limbo, jag har inga som helst antydningar till äl på testen, men hade älflytning igår. Enligt vanlig cykel borde jag ha äl idag, men det ser ju uppenbarligen inte ut så...Håller koll på tempen i alla fall, så man har den infon.
    Känner mig nere och...domnad på något vis... Frustrerande att kroppen inte kommit igång direkt - när kommer den att göra det och hur länge kommer vi att vänta på nästa gång? Samtidigt känns det förmätet att bli frustrerad redan nu - vi har fått veta att vi kan och det har inte ens gått en månad... Till saken hör väl också en stor arbetsbörda på jobbet, vilket gjort att jag inte haft tid att tänka på vad som hänt oss - det märks på helgerna då jag fortfarande gråter, vilket inte hänt under veckorna över huvud taget...
    Suck, sorry, inte annat än deppighet från mig...
    Kroppen kommer snart igång ska du se! Förstår att det är tungt och det ni gått igenom måste ju få sörjas, helt normalt. Men förösk att inte misströsta, snart mår du bättre och snart tar det sig igen. Kram Hjärta
  • Jojjo77

Millan - Började nästan gråta när jag läste ditt inlägg, finner inga ord som jag tror kan vara tröstande. Helt klart rätt av dig att stanna hemma och ta hand om dig. Pengar är ju totalt oviktigt när det händer såna här saker. Stor kram till dig! Hjärta

EGO: När det gäller hur man ska ha sex, så brukar vi börja några dagar innan jag vet att ÄL ska vara på g, köra på varannan dag, samt den dag utslag är på stickan och en gång efter utslag. Har läst och förstått att det är dagarna innan som är de som är viktigast, simmarna kan ju trots allt leva ganska många dagar. På billigatesters test står det att man ska ha sex 24-48 timmar efter utslag, så man får väl tro lite på det. Sen är det ju som du skrev, Irmelie, en massa andra saker som också spelar in.

Blev väldigt glad idag när jag med posten fick brev med resultat från mitt cellprov, allt såg normalt ut. Alltid lika skönt att få ett sånt besked. Lika skönt är det också att jag idag äter sista penicillintabletten och att man nu kan få det ur kroppen, tycker inte om att ta medicin. Verkar ju inte heller som om medicinen haft någon inverkan på ÄL-sticksutslaget, bra att veta det.

• Jojjo77

vintermamma och millan - jisses vad rörigt med alla siffror! Jag har svårt för siffror och blir snurrig bara jag läser inläggen, men huvudsaken att ni fattar   Någon mer än jag som är trög?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet