Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-03-07 22:48:56 följande:
    Tack tjejer! Ni är ett otroligt stöd! Vi är ju nu tyvärr flera som gått igenom missfall här! Hoppas man kommer starkare ur det!

Jag har tänkt lite på min situation och missfallet kan jag inte göra nåt åt, men på jobbet skulle jag faktiskt kunna vara tydligare inför min chef hur mycket för mycket jag har att göra. Jag har sagt det på utvecklingssamtalet men borde nog upprepa det på ett tydligare sätt! Vi har haft stor omsättning på folk senaste året vilket gjort att vi som jobbar kvar har fått en mycket högre belastning då målen för jobbet inte sänkts.

Sen ska jag inte vara lika ego framöver i mina inlägg här heller! När något jobbigt händer så blir man lätt det. Sorry!

Irmelie: Är säker på att det kommer funka snart för er!  Förresten, hur kan man få falska utslag för äl på stickan?

Millan 
    Tänker verkligen på dig, så orättvist att det blir en gång till Får säga som mallanis, tredje gången gillt!

Apropå äl kan man få stegringar utan att ägget släpper. Men ofta blir utslaget starkt men inte sådär superstarkt som när man har ÄL, fast det kanske kan bli det. Har man PCO är det inte ovanligt med falska stegringar.
    Har det så därför vet jag det. 
  • Irmeline

Grattis Marre!! :)
    Nu är det snart din tur också vintermamma.

Själv fattar jag nada av min kropp. Hade en ÄL-blåsa på 16mm i fredags, ÄL-flytningar och positivt utslag på test i helgen, ÄL-smärtor sön, mån och lite i morse, och FORTFARANDE låg temp! Den tom droppade rejält i morse!?
    Ni tempare, vad är fel? Blev det ingen ÄL? 

• Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-03-08 13:49:37 följande:
    Först grattis till plusset Marre80!

Här är en till som är helt förvirrad av temp-kurvan. Den är så himla jämn att jag fattar ingenting
    www.fertilityfriend.com/home/3315bf
    Den ser iaf mycket bättre ut än den månaden innan!!

Håller tummarna att den stannar uppe över strecket 10 dagar till.. 
  • Irmeline

Puffar listan lite..
    Så får vi se om ni gravida vill lägga till er :)
    Gravidlistan är ju lika lång som BIM-listan nu!

Acinna, det kanske är dags att gå med nu? ;)

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    7 -- Vintermamma ÄL 22 feb (4e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    11-- Marre80 ÄL 25 feb(4:e försöket efter MA)
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket) 

• Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-03-08 18:11:36 följande:
    Ceke: Du föredrog ÄL-testerna från billiga tester framför testlagret, minns inte varför? Det börjar bli dax för mig att beställa nya snart och jag har använt testlagrets och är hyfsat nöjd, men vissa månader har jag inte fått ett superstarkt streck? Men förra gången hade jag uppenbarligen ÄL ändå. 

Irmelie: Märkligt om inte tempkurvan, äl-testerna och symptomen stämmer ihop??? Har ingen vettig förklaring.

Millan

Apropå ÄL-test så har jag testat billiga testers och testlagrets och helt klart är billiga testers känsligare än testlagrets.
    Om man har svårt att slå i taket på stegringarna, att få utslag som är tillräckligt starka borde man då föredra billiga testers. För mig som får starka utslag i stort sett hela cykeln pga pco så är testlagrets bättre då jag kan se skillnad på neg och pos. Billiga testers är i princip lika starka på båda strecken månaden runt, så det är lite svårt.

Tempen låg idag igen. Eftersom det gått 5 dagar sen jag hade en blåsa på 16mm och jag fick pos utslag på stickan lör-sön morgon, som var neg igen sön kväll så borde äL ha varit om det kommit. Jag tror helt enkelt inte att jag ägglossar alls. Det är vanligt med äggblåstillväxt och stegring på stickan utan att ägget verkligen släpper när man har PCO. Det är därför man får cystor på äggstockarna, det är återbildade äggblåsor.
    Bra att jag tempade en hel cykel denna gång (la ner vid pos på ÄL-stickan förra gången) så jag kan se att jag inte har ett temperaturskifte, dvs inte ägglossar. Ännu bättre att jag fått ÄL-medicin. Då mäter de progesteron och ser att äggen verkligen släppt. Annars kan man få en spruta som gör att de lossar ordentligt efter att de växt till sig av den första medicinen.
    Tur att jag tagit tag i det nu och inte väntat längre. Om äggen inte ens lossar så är det def omöjligt att bli gravid!

Jojjo: du upptäcker inte PCO på cellprov. Cellprovet är i livmoderhalsen och cystorna är på äggstockarna.
    För att konstatera PCO behövs blodprov för att mäta hormonnivåer samt ultraljud för att se "pärlbanden" på äggstockarna. Fråga gyn om du vill kolla dig.
  • Irmeline
    Ansi30 skrev 2011-03-09 23:10:55 följande:
    Tack för svar Ceke!
    Jag hoppas på ÄL blödning för jag tror det var mycket för tidigt för en nidblödning. Får se om detta fenomen upprepar sig igen...har som sagt tid hos gyn i slutet av mars och jag lovar att min "to ask"-lista börjar bli rätt lång. 
    Apropå ÄL-blödning står det i "bibeln" att den beror på en östrogendipp precis innan ÄL som gör att man börjar "mensa" lite, den ligger ofta alldeles innan ÄL och ett supertillfälle att ha sex på, så jag gjorde mitt MA, eller hur man ska säga..
    Det är vanligare med sådana i längre cykler då hinnan hinner byggas upp mer än i korta.
    jag trodde förr att blödningen hängde ihop med äggsläppet, men så är det alltså inte, den kommer innan och är alltså högfertil. 
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-03-13 22:54:42 följande:
    Millan- Jag tror på er, Nu ska det väl ändå vara er tur! 

Frk svår- Vi följs åt! Samma visa för oss också! Inväntar BIM på fredag. Sedan blir det till att knapra ännu en piller sort, Pergo. Knepigt med att det finns så dåligt med piller. Borde ju inte vara världens grej att byta ut en maskin som är trasig...... 

Snart åker vi på semester, jippi.... Till värmen....

Så här har projekt beach 2011 tagit ett ordentligt tag i mig. Svullade iofs i helgen rejält men sedan blir det strikt med mat och flera rundor i spåret!! Har hittat glädje i att springa/jogga vilket hade varit en rejäl hög oddsare på bettson.
    Tro det eller ej så har det gett resultat, kanske inte på vågen men på kläderna och det är ju alltid en början. 
    Så viktnedgången är dubbel, bikini och redo inför vikt uppgångFlört 
    Här är det också viktnedgång inför semester på schemat!
    Och så ska jag springa ett lopp i vår, så det blir löpardojorna på här med!

Apropå pergo fick jag ett mess idag att de fått in det på apoteket scheele i stockholm,
    Borde kanske kommit till några fler så?
    Tips!!
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-03-14 13:36:55 följande:
    Just nu försöker jag få grepp om min lutealfas...jag förde in uppgifterna i FF nu och då ska jag tydligen inte ha ÄL förrän 1 april och BIM 11 eller 12 april. Vilket gör att jag antagligen har 12 dagars lutealfas, jag trodde att jag hade 14...
    Hur många dagar hade du denna mån då?
    Från krysset och antal DPO?

12 är väldigt normalt. 
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-03-14 13:49:12 följande:
    DPO?

Här är min sida iaf: www.fertilityfriend.com/home/3315bf

Första månden har den ju inte visat något utslag men innan dess (i januari) fick jag utslag på ÄL-sticka på nyårsafton och mens exakt 2 veckor därefter, så jag kan ju haft en lutealfas på 12 dagar då...svårt att veta när ÄL var eftersom stickan kan ge utslag 2 dagar innan (väl?). Nu har jag börjat tempa och försöker få lite koll på min kropp men första cykeln på FF var ju helt katastrof
    Visst har du lutealfas på cirka 12 dagar enligt FF! Kan ju variera någon dag, så den var nog 12-13 dagar förra gången. Äl kommer ofta dagen efter positivt test.

DPO är "days passed ovulation" dvs dagarna efter ÄL, lutealfasdagarna 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet