Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-04-18 10:50:50 följande:
    Nu är jag förbannad! Fick sagt till mig att jag skulle ringa fertilitetsenheten när jag fick min mens, gjorde nu det, ingen svarar så jag mailar. Då får jag svar tillbaka att det är fullt de dagar som skulle vara lämpliga för mig att komma så jag får vänta till nästa mens!!! Vaaa!!!!!???? Hur f....n ska jag veta att jag någonsin får en tid om jag ska ringa först när mensen behagar komma? Såhär kan det ju bli varje gång, att jag och X antal kvinnor börjar blöda samma dag och slåss om ett fåtal platser!!! Idioter!!!! Står i samma mail att jag ska höra av mig om några dagar för att se om det blivit ett återbud. Borde det inte finnas en reservlista så att de hör av sig om en tid??? Usch vad den här dagen, som började bra, blev åt helvete skitdålig!!!! Bläääää!!!! Till saken hör också att man ska göra denna undersökning dag 8-13 i cykeln och de har endast föreslagit dag 10 och 11, varpå jag skickade svar att varför funkar inte dag 12-13? Om det står dag 8-13 så ska väl alla dagar var lika bra, annars ska de väl skriva dag 8-11. Gaaaahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
    Usch, gud va jobbigt och frustrerande! Jag hade blivit jättearg!

Var rädd för nånting sådant när jag började med pergo. Då ska jag ju ringa dag 1 och boka tid dag 12 (väldigt specifikt) och se hur tabletterna som jag äter dag 5-9 funkar. Om jag inte fick tid skulle jag ju inte kunna äta den cykeln, vilket kunde leda till en tremånaders väntetid för mig då mina två senaste cykler varit tre månader. 
    Ringde för att boka in den speciella dagen och får höra att min gyn är ledig!!! Som tur var är de så gulliga där (går privat på sophiahemmet i sthlm) att de fixade en tid hos en av de andra gynekologerna. Jag skiter i vilket, jag vill bara att någon kollar mig så jag inte får åttlingar.
    Du kanske ska fundera på att gå privat?

Åt sista tabletten pergo igår och har rejäl värk i äggstockarna och faktiskt bröstspänningar också, så nånting gör de iaf. Hoppas det inte betyder massa mogna ägg, vore trist med sexförbud på semestern.
    Mannen kommer hem idag efter att ha varit på jobbresa en vecka. Väldigt sugen på att hoppa på honom (pergo är väldigt lusthöjande för mig). Men vi får inte skjuta skarpt förrän efter kontrollen som är på onsdag.

Drar till thailand på onsdag. Skönt, men trist att det regnar hela tiden! Hoppas på att ett fint ägg lossar under semestern :)
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 11:10:22 följande:
    Då hoppas jag att jag har din tur! Känns skittungt just nu, kändes som ett rejält slag i magen. Vet inte riktigt hur de tänker när man ska höra av sig vid mens. Det vore väl bättre om man fick sätta upp en tid och sen avboka den om mensen, mot all förmodan inte skulle komma. Det finns ju en anledning till att man kontaktat dem från början, att man inte verkar bli gravid så lätt... Min mens är ju dessutom regelbunden så jag vet ju med stor säkerhet när nästa kan tänkas komma. Känns bara så segt att behöva vänta en månad till på att få en undersökning, allt förhalas ju! Är så trött på att vänta, är det inte ÄL så är det BIM och nu att få en undersökningstid! Vore en sak om vi inte var inte i rullarna, men vi har ju klarat av steg ett! Usch igen!

Tack saft och bulle för pepp.
    Förresten, gjorde en fuling. Jag ringde lite innan jag fick mens och bokade tid (de verkade inte tänka på det). Jag visste ju också när jag skulle få mens. Nu när jag tempar och känner av ÄL har jag märkt att den kommer 14,5 dagar efter. Dvs lossar jag på morgonen kommer mensen på kvällen 14 dagar senare, lossar jag på kvällen, kommer den morgonen den 15:e dagen. 
    Du kan inte ringa nu och boka in en tid till nästa cykel? Hur lyckade annars alla de andra få din tid? De borde ju fått mens samma dag ung om de vill ha samma tid?
    Allt är tillåtet i krig kärlek och barntillverkning! 
    In love, war and babymaking...
  • Irmeline

Ha ha.. jag vågar inte se det programmet.
    Är det inte lite läskigt?

Är gärna ovetande tills den dagen kommer Drömmer

• Irmeline
    ceke skrev 2011-04-18 22:26:58 följande:
    Inte alls läskigt enligt mig. Tycker snarare att det verkar va mindre jobbigt än jag föreställt mig faktiskt!! Så mig lugnar det mer än förskräcker
    Ok, kanske skulle ge det en chans. Har bara flippat förbi och bytt kanal i rena förskräckelsen.
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-04-19 09:02:14 följande:
    Helt otroligt! De ringde mig nyss från fertilitetsenheten och jag fick en återbudstid redan imorgon! Problemet är att jag fortfarande blöder, men de ska försöka att genomföra undersökningen i alla fall, det kan tydligen gå om man inte har för kraftiga blödningar. Nu känns livet lättare igen!
    Gud va skönt!!! Vilken vinst Skrattande
    Du vet väl att spolning är en mirakelkur, inte bara astro och ceke som blivit gravida månaden efter, hört talas om andra i andra trådar också. Cool
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-04-19 11:10:58 följande:
    Då är vi två! Spelar ingen roll hur bedövad man är och hur ont man har, ingen kör in en sån nål i ryggen på mig! Har dessutom fått se nålen på nära håll och den är grov!
    Sterila kvaddlar är även ganska uteslutet efter att väninnan berättade om den enorma smärtan hon fick av dem när hon skulle föda barn. Förstår inte alls logiken i att spruta in koksalt för att få igång kroppens eget smärtlindringssystem. Som om det inte skulle komma igång av smärtan man har när man föder barn då eller?!?
    Ha ha.. hoppas ni slipper ivf då, för den nålen (som de plockar ägg med) är INTE att leka med.
    Jag har tittat lite närmnare på sådana nålar i ett projekt på jobbet. Efter det blev jag lite rädd.
    Men allt för bebis..
  • Irmeline
    Smiley skrev 2011-04-20 07:55:19 följande:
    2009 när jag fick mitt MF så var jag hemma i en vecka, och då gick det ett amerikanskt förlossningsprogram som jag tittade på varje dag. Knäpp man är va?! Men på nåt sätt så såg jag bara lycka och inte min egen förlust. Såg även "Marley och jag" med Jen Aniston och hon får ju oxå MF i filmen, där kände jag mer av min egen förlust.
    Men jag gillar att titta på förlossningsprogram, det är mysigt på ett konstigt sätt Såg ni avsnittet med tjejen som inte visste att hon var gravid och inte visste riktigt vem pappan var? Där kände jag att jag blev lite bitter. Hon bara, ursäkta ordvalet, knullade och blev på smällen. Tyckte att hon var så omogen och blev irriterad på hennes sätt att vara. Fy vad orättvist, tänkte jag. Men när hon väl satt där med sin lilla bebis i famnen och man såg kärleken hon hade till sitt barn, då försvann mina dumma tankar. Att man ändå kan bli så "upprörd".

Mensen verkade inte komma, så då blir det väl Stockholmsvecka from lördag. Kan vara bra med korta cykler ibland, ÄL kommer fortare

Kram på er!
    Det kan inte ha tagit sig då?? :)
  • Irmeline

Precis tillbaka från gynbesök på dag 12 (ätit pergo dag 5-9). En stor ÄL blåsa på 12mm och ett antal små. Slemhinnan endast 3mm så inte på g ännu. Om den växer 2mm per dygn så blir det 20mm på söndag och ev. ÄL sö-må, 24-25, vilket var rätt bra gissat av mig (se listan).
    Han ville träffa mig igen om några dagar för att se hur det går. Tyvärr är jag utomlands. 
    Sen ville han även träffa mig efter ÄL och kolla då, dvs 3 besök på en cykel!! Är inte det mycket?
    Jag har som mest hört om 2, de flesta verkar få ett (kring dag 12) och vissa får piller utan att följas upp alls. De ska höra av sig om de inte blir gravida på några cykler. Konstigt att det kan vara så olika. Är iof glad att de tar det seriöst och följer upp. Har frikort ändå, så det kostar inte mer än min tid.

Ikväll drar jag utomlands och kommer vara borta från tråden i 2v, om jag inte tittar förbi ett internetcafe där borta :) 
    Håller tummarna för er andra medan jag är borta, och hoppas komma hem till en massa plus! Solig 

• Irmeline
    Irmeline skrev 2011-04-20 10:59:46 följande:
    Precis tillbaka från gynbesök på dag 12 (ätit pergo dag 5-9). En stor ÄL blåsa på 12mm och ett antal små. Slemhinnan endast 3mm så inte på g ännu. Om den växer 2mm per dygn så blir det 20mm på söndag och ev. ÄL sö-må, 24-25, vilket var rätt bra gissat av mig (se listan).
    Han ville träffa mig igen om några dagar för att se hur det går. Tyvärr är jag utomlands. 
    Sen ville han även träffa mig efter ÄL och kolla då, dvs 3 besök på en cykel!! Är inte det mycket?
    Jag har som mest hört om 2, de flesta verkar få ett (kring dag 12) och vissa får piller utan att följas upp alls. De ska höra av sig om de inte blir gravida på några cykler. Konstigt att det kan vara så olika. Är iof glad att de tar det seriöst och följer upp. Har frikort ändå, så det kostar inte mer än min tid.

Ikväll drar jag utomlands och kommer vara borta från tråden i 2v, om jag inte tittar förbi ett internetcafe där borta :) 
    Håller tummarna för er andra medan jag är borta, och hoppas komma hem till en massa plus! Solig 
    Nu menar jag såklart att ägget växer 2mm per dygn, inte slemhinnan. Den hoppas jag ska gå från 3-9mm kanske.. :)
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-04-20 14:02:26 följande:
    ... menar ju spolningen, så klart ;)

EGO: Här har vi molvärk, hmm... Hade molvärk båda gångerna jag var gravid, men det kan ju vara PMS oxå (eller för sen ÄL, men i så fall missar vi den, eftersom vi ska åka till mina föräldrar över påskhelgen) - hoppas ju så klart på det första.

Glad påsk, hela bunten!
    ooo, spännande!
    Hade jag med när jag var gravid.

Hade det efter mf också, trodde jag var gravid då med men då kämpade kroppen med att få igång ÄL.
    Men efter ÄL har jag aldrig haft sådan värk om jag inte varit gravid!

Tror den tredje gillda gången är på g för dig!! :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet