Vi över 30 som längtar efter första barnet
Var rädd för nånting sådant när jag började med pergo. Då ska jag ju ringa dag 1 och boka tid dag 12 (väldigt specifikt) och se hur tabletterna som jag äter dag 5-9 funkar. Om jag inte fick tid skulle jag ju inte kunna äta den cykeln, vilket kunde leda till en tremånaders väntetid för mig då mina två senaste cykler varit tre månader.
Ringde för att boka in den speciella dagen och får höra att min gyn är ledig!!! Som tur var är de så gulliga där (går privat på sophiahemmet i sthlm) att de fixade en tid hos en av de andra gynekologerna. Jag skiter i vilket, jag vill bara att någon kollar mig så jag inte får åttlingar.
Du kanske ska fundera på att gå privat?
Åt sista tabletten pergo igår och har rejäl värk i äggstockarna och faktiskt bröstspänningar också, så nånting gör de iaf. Hoppas det inte betyder massa mogna ägg, vore trist med sexförbud på semestern.
Mannen kommer hem idag efter att ha varit på jobbresa en vecka. Väldigt sugen på att hoppa på honom (pergo är väldigt lusthöjande för mig). Men vi får inte skjuta skarpt förrän efter kontrollen som är på onsdag.
Drar till thailand på onsdag. Skönt, men trist att det regnar hela tiden! Hoppas på att ett fint ägg lossar under semestern :)