• Inna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

nuärviredo skrev 2010-11-07 20:28:56 följande:
    Hej på er!

Jag är ny här på FL och hittade denna tråden som passar väldigt bra in på mig. Jag är 35 och har just börjat försöka, hade ÄL 31/10 och håller nu tummarna!
    Jag har väl aldrig direkt haft ngn barnlängtan, men har nu träffat rätt man för mig och helt plötsligt hör jag den berömda klockan högt och tydligt!!

Som sagt; jag har just haft första försöket och hoppas ju såklart att det ska ge frukt. Jag har alltid trott att det var, ganska enkelt att bli gravid, jag menar det är ju det man bli iyutad sig hela tonåren om skydd och allt.

Jag blev faktiskt ganska chockad över att man bara kan få till det under 1-2 dygn per månad. Men men, nu är det ju som det ska och det är väl bara att gilla läget.

Det känns bra att vara här och få skriva av sig lite grann, kan väl egentligen inte prata med ngn om det, annat än mannen såklart.

/Nuärviredo
    Välkommen hit! Just därför jag trivs så bra här med, samma ålder och jobbar mot första barnet, kul med många i samma situationGlad Och jag blev också rätt överraskad att det ska vara så svårt att bli gradvid! Har ju alltid blivit tjatad på att man kan bli gravid nästan av att sova i samma säng... och ätit p-piller och skjutit bort det där med ägglossning. Ok att man läst om allt det här i skolan, men rätt kul att verkligen lära sig hur kroppen funkar när man är 32, haha.

Förrsten, vad kul mellanis att allt ser bra ut!
  • Inna

Jag har varit så inställd på BIM 12/11 men räknade ju fel så jag flyttade fram mig till nästa vecka, så tycker det är sjukt segt att vänta den här gången...!
    Sen börjar jag inbilla mig mini-mini-lite symptom... usch blir så arg på mig själv! Klart som katten att jag bara går och hoppas och tolkar ALLT jag känner i kroppen som något positivt. Vågar inte berättade det för NÅGON, förutom för er här... försöker väl verka lite cool med det här utåt.

Fröken Ellen: Jag har känt så som du beskriver den här månaden, men har aldrig känt det innan. Inte mycket men det känns några gånger om dagen och började ett par dagar efter ÄL. Som sagt aldrig känt så innan så har svårt att säga varför.

Maria79: Förstår dig, jag kan också bli lite off när jag läst för mycket på FL, men man kommer alltid tillbaka hit igenGlad Men jag måste säga att jag faktiskt blev mest besviken efter vårt första försök i augusti, tänkte att det händer ju så många andra att det smäller till på första försöket men så gjorde det inte det. Nu när vi är på fjärde känns det faktiskt inte lika knäckande längre. Klart att det ÄR det, men kanske hanterar det bättre nu.

• Inna

Är så nyfiken på gänget som har BIM idag!Glad Själv har jag inte känt av mina "fejk-symptom" idag alls så jag återgår till min skeptiska inställning. 

• Inna
    Saftmedbulle skrev 2010-11-12 18:08:46 följande:
    Inna: Vad har du för "fejksymptom"?
    Äh, det var verkligen "fejk-symptom":( Fick min mens igår, den passade till och med på att vara några dagar tidig den här månaden, inte en chans att börjat hoppas något alltså. Veckan innan mens inbillade jag mig att allt kroppsligt jag kände som jag inte är van vid var ju graviditetssymptom. Jag som brukar hålla mig så kall annars... Men både jag och sambo hade både på varsit håll fått för oss att det skulle ta sig den här månaden, på fjärde försöket. Är lite låg just nu, men det brukar gå rätt fort att komma på fötter igen och planera för nästan månad!

Millan75: Skönt att höra om en till som inte har så krafiga ÄL tecken. Jag har då aldrig sett röken av några trådiga flytningar... tur att det finns ÄL-testGlad Har nyligen insett att jag har lite lite värt kring äggstockarna när jag har ÄL, det är allt.
  • Inna
    Daniela01: Behöver också tips på att få gravid-planerna ur huvudetGlad Utåt är det nog ingen som märker något, till och med mot min sambo försöker jag hålla mig lugn, även om jag vet att han längtar lika mycket som jag. Men gud var jag önskar att jag kunde släppa tankarna på allt det här ibland..

Pingla77: Trist för dig, förstår verkligen att man får upp hoppet med den veckas försening! Jag blev sur när min kom 2 dagar tidigt jag... haha 
    Ska leta reda på senaste BIM-listan nu och börja planera för december! 
  • Inna

TROR det här är senaste listan, rätta mig om jag har fel!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Inna

Hej tjejer! 
    Jag har haft min numera vanliga tvåveckors-paus härifrån, alltså tiden mellan mens och ägglossning... de veckorna i månaden jag faktiskt lyckas tänka på annatFlört Sambon har varit bortrest med jobbet en del den senaste tiden och kom hem i torsdags kväll och åker igen i morgon bitti, som tur är lyckades vi pricka in ÄL igår, vilken timing! Så nu  blir det två veckor med väntande och häng här...haha

Har lagt ner en massa tid nu på att läsa ikapp mig och shit vad mycket jag skulle vilja kommentera... men främst ett stort Skrikandes till alla minus och till ernlia03! Kan inte föreställa mig hur det känns men lider med dig... 
    Sen som några skriv: november har varit en skitmånad för oss 30+are, december måste bara rent statistiskt komma med några plus! 

• Inna

Lite kommentarer till diskussioner jag missat de senaste veckorna:

Angående orgasm och om det underlättar för spermierna: Jag har också hört att det ska ge spermierna en skjuts men har räknar bort det för min del eftersom det ALDRIG händer samtidigt för oss. Men det låter ju super som någon skrev att orgasmen fortsätter verka ett tag. Ska ta med mig den till sängs ikväll!  Skrattande

På samma ämne.. jag har, även om det är bull shit, börjat ligga kvar en stund efter sex men benen i vädret (känner mig sjukt snygg just då). Har verkligen inte en susning om det skulle hjälpa, men det lär väl inte skada i alla fall. Min sambo tjatar lite på mig när jag går upp för tidigt...:)

Känner igen mig om vad några skrev om känslostormar efter ÄL. Mina är inte direkt hormonella... men känslan av att nu har vi haft chansen den här månaden, har vi satsa nog eller inte? Gillar verkligen inte den här oron och allt funderande, det gör mig så känslosam. 

• Inna
    ceke skrev 2010-11-28 19:14:58 följande:
    Känner igen det där Rätt spännande eftersom jag aldrig märkt av humörsvängningar under menscykeln tidigare.. men detta är ju nervpåfrestande!!

Men för tillfället har jag en sån där go, mysig känsla över att allt kommer gå så bra och att det kommer bli en massa plus här i tråden framöver Och jag hoppas såklart att jag kan bidra med ett av dem
    Samma här, har aldrig haft några humörssvängningar över huvud taget under menscykeln! Har ju känt mig lite utanför när kompisarna klagat på svängningar hit och ditGlad
    Ännu en här i avis-klubbenSkrattande Har försökt förklara det för sambon men hur underbar han än är förstår han mig inte ett dugg när det gäller det här! Dessutom har det ramlat en en massa bebisar och gravidbesked sista tiden i bekantskapskretsen... Jag är så glad för deras skulle, men så förbannat avundsjuk!

Gris78 - Min sambo tyckte också det var onödigt att testa sig om inte mensen kommit på BIM-dagen! Haha, är väl nåt med tjejer och tester... fast han gillar ÄL-testen faktiskt, nu är vi mer "målinriktade" de dagarna!

• Inna

Nu har jag läst ifatt mig igenGlad Har varit sjukt dåligt engagemang från mig den här månaden, har inbillat mig att jag inte ens hade ägglossning (fick positivt på ÄL-testerna men har fått för mig att ägget aldrig släppte)... hur katten man nu kan veta det!? Känns bara rätt givet att jag får mens nästa helg och att vi sen får satsa på julaftons-tillverkningTomte

Jojjo55: Jag har i och för sig ganska regelbunden cykel, så jag brukar börja ÄL-testa 2 dagar innan beräknad ÄL. Men när jag testade första gången började jag på den dagen tillverkaren av testen rekommendera, så börja med det du!

CajsaK: Jag är en av dem som alltid velat ha barn men inte tyckte det passar in i livet fören nu. Redan när jag var 15-16 bestämde jag mig för att jag ville ha barn tidigast vid 30. Det var så mycket jag ville hinna med först... Det ironiska är att jag hittade den rätta på gymnasiet och efter några år när vi flyttade hemifrån och började plugga gjorde vi slut... men glömde aldrig varandra och nu är vi 32 och tillsammans sedan 4 år! Men jag är glad för mina "ego" år där i mellan och nu är vi förbi "tidigast 30" och längtar som bara den...

Var förresten på julfest med jobbet förra veckan och jag märkte att vissa kollade lite noggrannare om jag drack alkohol eller inte... vilket jag gjorde. Vi är bara några få i min ålder som inte har barn och även om de flesta har vett nog att inte fråga så vet jag att de håller inte koll på en. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet