Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Lilysweet! :)
Grattis Lilysweet! :)
Satt också precis och deppade över 2011! Har varit så mycket negativt, med negativa besked (bl.a. cancer), dödsfall, avlivningar (på tal om husdjur), stress, fortsatt barnlöshet etc. Det får inte bli ett sånt år till, nu får 2012 komma och väga upp allt elände med en massa positivt!
Ringde gyn igår, fick en telefontid i början på februari... får se då om vi får göra mer tester. Jag vill nog att de kollar hormonnivåerna iaf, har misstänkt en obalans i flera år, men vet inte hur pass det kan påverka fertiliteten. Jag är fortfarande skeptisk vad gäller ÄL-sekretet även om våran gyn sade att det inte hade så stor betydelse, tror visst det kan vara ett problem för oss. Jag har sällan äggvite-varianten, och när den väl dyker upp handlar det bara om en halv dag, sen blir det torrare/klibbigare, oftast innan man ens hunnit hem från jobbet :S. Ska nog prova med PreSeed lite mer seriöst. Funderar även på jättenattljusolja eller FertileCM-tabletter som går att beställa från t.ex. UK.
Sen hade jag ju lite lågt D-vitamin som jag äter kosttillskott för nu, läst att även det kan påverka fertiliteten? men har ännu inte förstått hur... får leta vidare.
BIM - Vi över 30 som längtar 
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
Stor kram till dig Pingla77! Livet är allt jobbigt ibland :S. Imorgon är en ny dag!
Grattis NICU! :D Vi får hoppas åt dig ;)
Bytte också nick (från Clementine), just in case... Inte helt säker på att jag valde rätt men men, gjort är gjort :P
BIM - Vi över 30 som längtar 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
Januari
29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17)
30 - Kristin10 (försök nr 5)
Februari
4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
14 - Anwen (ca 22:a försöket)
15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. (försökt sedan juli -10)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Blir mer och mer irriterad över hur lite de gjorde vid våran utredning när jag läser alla andras berättelser. På mig gjorde de VUL och blodprov (sköldkörteln) och sambon fick lämna spermaprov. Inget mer! Inga fel hittades utifrån detta, fick beskedet att vi borde ha goda chanser att lyckas inom ytterligare ett år och om inte köra med IVF till hösten. Ingen kontraströntgen/spolning, inga blodprover för att kolla hormonnivåer under cykelns gång etc, och inget snack om pergo eller insemination. Hon sade också att bristen på ÄL-flytningar inte hade någon betydelse, men det vet jag inte om jag törs lita på :P. Tur jag har telefontid i februari...