• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline - har fått en telefontid med vår gyn-läkare om ca 2 veckor för att fråga om vidare utredning/åtgärder. Hoppas hon är öppen för det! Annars vet jag inte om de har någon annan man kan få prata med.

• Anwen

Har inte varit inne här på typ en vecka nu, men nu har jag läst ikapp... det hinner bli en del i den här tråden! :). Här hemma så verkar ägglossningen utebli denna månad (heeelt blankt på alla stickor förutom kontrollstrecket, skulle haft ÄL i tisdags), och undrar om den inte uteblev förra månaden också :S. Dessutom är jag less på mitt underliv och dess slemhinnor! Efter varje mens sen i somras verkar det bli nån obalans, så det svider/kliar och skaver. Lactal hjälper en del, men inte fullt ut. Har känts okej nån vecka men igår började det svida och skava igen :S. Varför?! Blir tokig på detta, och helt nere när det ska jävlas hela tiden.
    På onsdag har jag telefontid med gyn, får se vad som sägs då. Ska nog försöka förbereda mig i helgen med frågor och önskemål. Några tips? Vi har som sagt försökt i 1½ år, gjort VUL, blodprov (sköldkörtel) och spermaprov, har väldigt dåligt med ÄL-flytningar, vilket enligt gyn inte ska spela nån roll men jag är mer skeptisk. Hur har ni andra med detta?

• Anwen
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-04 18:16:59 följande:
    Jag fick idag kl.11:30 ett femdagars embryo (blastocyst) infört i min livmoder Glad. Tre st skulle de frysa idag, ev. kan de frysa två till senare. Känns som ett kanonresultat, nu är det "bara" att vänta och hoppas. Testdag 17/2.
    Grattis till det fina resultatet! Håller tummarna! :)
  • Anwen

EGO: Har tagit ett litet steg framåt idag och anmält oss till en adoptionsorganisation , måste dock betala in årsavgiften också innan den blir giltig. Därmed kan väntetiden förkortas om/när vi en dag hamnar där (kan tänka mig att adoptera även om vi får biologiska barn). Men om det går så långt, så måste vi börja spara en massa massa pengar! Nästan så man börjar fundera på att förenkla det framtida bröllopet ytterligare, vi vill ju kunna köpa hus en dag också :S (vi har tidigare levt på endast en riktig inkomst, blir dubbla fr.o.m. nu men bara med säkerhet i 1-2 år).

• Anwen

Blir inga fler blodprov, men dock en äggledarspolning om ett par veckor. Tydligen görs inga inseminationer här, så om det inte visar/hjälper nåt med spolningen görs inget mer förrän hösten då det blir IVF. Men om det inte tar sig efter spolningen så kikar jag nog på nåt tillskott som kan förbättra sekretet och ser om det kan hjälpa något, + PreSeed då...

• Anwen
    Kaprifolen skrev 2012-02-08 20:59:17 följande:
    Vilket landsting tuillhör du? Jag tycker det är märkligt att det ska bero på var man bor för vilken hjälp man ska få....lokalpolitik kallas väl det. '
    Gävleborg. Labutrustningen som krävs finns inte inom länet, och det är för krångligt att åka utomläns när båda måste kunna ta ledigt från jobbet med kanske mycket kort varsel. Då var det bättre att gå direkt på IVF, som dessutom har högre chans att lyckas.
  • Anwen

DubbelAA - Det känns okej! Jättenattljusolja ska tydligen kunna förbättra sekretet, men har även hittat tabletter från USA/UK som heter Fertile CM som många verkar lovorda, kanske testar nåt av dem?

Hoppas verkligen det tar sig för er denna gång! så ni slipper gå igenom det där en gång till :S.

• Anwen

Här firas alla hjärtans dag med mens, förkylning, ryggvärk och sjuk sambo :P. Kram till er andra och hoppas ni har det bättre

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Februari 
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 
    13 - MariaF79 äl 1 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12) 
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo) 
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?) 
    28 - Kristin10
     (försök nr 6) 

Mars 
    1-   Aruba - (försök 7) 
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8) 
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    11 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL ca 26e feb, spolning 24e feb)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012(Försökt sen nov -10) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari
     (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april
     (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

• Anwen

Ni som gjort äggledarspolning, har ni haft er partner med er som stöd? Isf med i rummet eller fick han vänta utanför? Funderar på hur vi ska göra nästa vecka...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet