Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Saftis! Jag var på en 40-årsfest igår.

Jag försöker nu att inte analysera kroppen och utgå ifrån att det blir ett fett minus på tisdag. Tänker inte testa innan dess (bim) för då kommer jag ändå bara känna mig osäker på resultatet.

Millan 

• Kattflickan

Lite lustigt faktiskt, under stockholmsveckan då man "måste" ha sex varannan dag så kan det kännas lite tungt både för mig och sambon och han måste ju "komma" vilket jag tror kan vara en jobbig press (jag är impad över hur bra han hanterar det). Men de senaste dagarna har vi haft sex varannan dag, för att vi känt för det och det har ju inte alls känts på samma sätt!  Så jag kanske ska sluta tala om för honom när ÄL är

Millan 

• Kattflickan

Gris: Det låter ju helt sjukt? Hoppas du får ett bättre uppdrag.

Saftobulle: Ibland är det lättare att bara säga som det är. En av mina jobbarkompisar frågade om jag var gravid och då sa jag rakt ut, nej, men för ett par veckor sen var jag, sen fick jag missfall. Kändes faktiskt bättre att säga som det var.

Imorgon bitti är det dags att testa. Jag orkar inte längre fundera över om jag har några symptom varje månad. Vi får se helt enkelt. Testet var ju negativt på bim-3 så jag har inte så stora förhoppningar. Nån tant röd har dock inte dykt upp än.

Frk Svår: Låter ju strålande med att du startat firma. Om du blir gravid så löser det sig, oroa dig inte!

Millan

• Kattflickan

Råttentottan: Det blev ett fett minus för mig med imorse. Märkligt nog blev sambon mest besviken. Han hade verkligen trott på den här månaden. Eftersom jag har lite menskänningar och brösten är svällda så hoppas jag tant röd kommer igång snart.

Gris: Låter jättejobbigt med jobbet. Kanske du ska prata med chefen på konsultfirman du arbetar på  så snabbt som möjligt och förklara att du inte förstår vad det handlar om?  

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Hoppas det går bra imorgon! tänk om en äggledarspolning kan hjälpa! Tänk att de flesta faktiskt tillslut kan få barn på egen hand.

Frifantasi: Nej jag har inte fått mensen än, men den borde ha kommit idag, men eftesom jag hade missfall kanske den är lite förskjuten? Nåja, nån dag hit eller dit kan den diffa. Om jag inte fått mens på fredag tar jag ett gravtest till. Min kropp har varit lite märklig. Brösten har varit svullna i flera dar, molvärk och mycket flytningar. Men gravtestet var helt blankt så jag är väl inte gravid, utan bara skenis

Jag kände mig lite deppig idag, hade hoppats det skulle ta sig direkt efter missfallet. Börjar verkligen längta efter bebis, nu är det över ett år sen vi började försöka. 

Millan

• Kattflickan

Välkommen marsflickan!

Vi har försökt 9 ggr, blivit gravida 2 ggr men sen har det inte gått vägen.

Millan 

• Kattflickan
    acinna skrev 2011-04-06 15:49:41 följande:
    Marsflickan: Välkommen hit!
    Tänkte på vad du sa om att vara horrmonfri efter preventivmedel för att lättare bli gravid. Det stämmer inte på mig i alla fall... Åt p-piller i många år, men slutade för att kunna gå ner i vikt. När jag gav mig fasen för det gick jag ner 22 kilo på ett halvår. Blev gravid -08 men av olika orsaker valde vi medicinsk abort. Skaffade hormonspiral efter det, och i somras plockade jag ut den i samband med cellprov. (Kan tillågga och jag gick upp nästan 15 kilo av spiralen, och "sambokilona"...) Blev gravid på första försöket efter spiralen var borta, men fick X (utomkvedeshavandeskap) och slogs med sjukvården i 5 veckor innan de hittade det och fick bort det med titthålsoperation. Blev gravid igen på första försöket efter operationen, och sitter nu här i vecka 25... Så hormonerna påverkar nog inte allt!

Lycka till mer ert första försök! 
    Jag fick också problem med vikten när jag började äta p-piller. Från att ha vägt 49 kg så gick jag på 2 år upp till 69 kg. Helt sjukt! När jag slutade för typ 8 år sen gick jag rätt hastigt ner några kg, nu är jag på 63 kg.

Jojjo: Låter bra att du nu har en plan!!! Hoppas det tar sig snart.

EGO: Tant röd kom imorse, enda fördelen är att hon bara var en dag sen.

Millan

• Kattflickan

ha,ha,ha...ni har skrivit så mycket senaste dagarna att jag inte hittar senaste listan, nåja, jag fortsätter leta

• Kattflickan
    Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april29
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)

Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Solig  Maj  {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket  efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
  • Kattflickan

Essalady, du är inte ensam om att tycka synd om dig själv! Hur ynklig får man känna sig egentligen. Det här är den i särklass värsta mensen jag nånsin varit med om!  Nån fler som blödit mycket mensen efter missfall?

Har otrolig mensverk och måste byta binda minst en gång i timmen. Har varit ute på "kund"besök och träffat folk hela dagen och det är så jobbigt när man bara har ont. Tillsist blev jag nästan yr av all blodförlust.

Tillråga på allt så har mitt ena öga svullnat upp, så jag ser hemsk ut! Kände mig som ringaren från  notre dame när jag vankade omkring och pratade med folk. När jag kom tillbaka till kontoret såg jag att jag blödit igenom byxorna som som tur var är svarta, tur att jag knappt suttit på hela dan. Nu sitter jag i soffan med en nattbinda och en dubbelvikt filt under mig.

Så jag åkte hem istället för att träna.

Jojjo, du klarar spolningen och hoppas det blir bebbe efter det!

Irmelie: Jag tycker också att tiden gått fort, hoppas din cykel normaliserar sig snart.

He he, det var nog jag och sambon som myntade Stockholmsveckan, helt rätt att det är för att man sprutar så mycket då, fast inte champagne som i Visby!

Här blåser det storm, vår nya, fina skorstenshuv har blåst ner! Takläggaren ska komma imorgon och sätta tillbaka den. Jag är grymt glad att ingen träffades.

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet