Vi över 30 som längtar efter första barnet
Millan
Maria - ååå vad skönt!
Essa - Tycker inte alls synd om dig under din väntansperiod
Du får nog gott om saker som tar bort fokus från att räkna dagarna till BIM. Ha det alldeles, alldeles underbart nu!
Jezza - tråkigt m tanten, men som sagt bara att bita ihop och ta nya tag! Jobbigt med förkylning, du får krya på dig!
Millan - Att peppa är ju det minsta man kan försöka att göra i ett sånt här läge. Det är ju det vi alla här är till för, i med- och motgång, inser ni att vi har ett litet extra-äktenskap härinne
Skönt att det känns bättre idag och hoppas att flytningen är ett tecken på att kroppen är på gång att göra sitt.
Kia - välkommen hem och tillbaka, härligt att ni haft det bra. Då hoppas vi på att ni gjort en semesterbebis då
Här bakas kladdkaka och snart ska lunch börja fixas, vi få lite besök på em. Ikväll är vi bortbjudna på middag och imorgon bortbjudna på lucnh, såna helger gillas, lyxigt värre
Solen skiner och våren verkar vara på väg, helt underbart. Länge sen jag kände sån här energi och bara få vara glad
Ha en underbar helg alla!
Kraaam!!!
Ändrar lite eftersom utslag på ÄL-stickan kom 3/3 och inte 1/3....
BIM
Mars 
? -- Irmelie ÄL ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
14--Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
24 - Lavendia (9.e försöket efter mf)
29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
29--Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)
MariaF79: (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)
Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)
AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
Har fått reda på att min mamma kämpade med att få mig i ett år. Innan dess hade hon tre (!) missfall, med ett av missfallen var hon ganska många veckor gången och det blev en tuff upplevelse för henne. Hon var mellan 20 och 23 när detta hände och sen fick hon mig som 23-åring. Jag är äldst av tre syskon och inga av de andra har varit svåra att "få".
Intressant att få veta sånt här, samtidigt som man hoppas att det inte går i arv... och samtidigt konstigt att man inte har pratat med henne om det här förut... Min syster blev dock gravid på tredje försöket. Jaja, vet inte vad jag vill ha sagt med detta, men ville skriva det ändå.
Vet ni hur det sett ut för era mammor och syskon?

Två ÄL denna månad och igår bestämde vi att vi kör på som vanligt, tror inte det blir ngt denna månad. Jg har också sagt att jag inte vil ha julbebis, men hmm... Skiter i vilket nu
Men vi har länge pratat om att hoppa över denna månad just för att det blir bebis på fel sida året, så jag försåtr helt klart er som väljer att vänta när man ska på resa och allt.
Pingla - förstår att det inte var ett kul besked, men ändå bra att få reda på att ngt är galet och att medicin finns. Blir säkert bra
Fråga om pergo: får man det utskrivet av läkare och vad är kriterierna för det? Kanske har missat disk kring pergo, men vad är det det gör?
Här får jag tack och lov annat att tänka på än barn snart. Min syster ska gifta sig i sommar och det innebär mycket fix och snart möhippeplanering