Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kul att läsa att fler än jag passerat 30 och planerar för första barnet. Vi ska börja försöka vid nästa ÄL, men det blir först om ett par veckor. 

Jag har fått för mig att vi kommer ha svårt att få barn om vi kan överhuvudtaget, vet inte varför, kanske bara är knäpp. Men av den anledningen så ska jag ge mog på ägglossningsstickor på en gång tänkte jag, vet ju faktikst inte hur de ligger till med ÄL alls, efter att bara räknat mina säkra perioder innan. Enligt vänner så är är det inte ovanligt att man är helt fel ute fast man räknar och då blir det ju svårt att pricka in.

Någon mer än jag som tror/vet att det kommer att bli svårt att bli gravid?

Lycka till alla

• Jojjo77

Tack för uppmuntrande kommentarer från flera av er. Är nog som ni säger. Skönt ändå att veta att man inte är ensam om sina, förhoppningsvis, hjärnspöken Får börja köra hårt och se vad som händer

• Jojjo77
    Astrogirl skrev 2010-10-20 23:21:31 följande:
    Jag är 32 och i november har vi försökt ett år. Dock är chansen att bli gravid väldigt olika från person till person. Har både lika gamla kollegor och äldre vänner som blivit gravida nästan direkt, så det behöver ju inte alls vara svårt. Beror ju helt på vilka förutsättningar man har och det vet man ju oftast inte. 

Om man läser om det hela så är chansen att bli gravid, om allt är normalt alltså, ca 20 - 25% om man är över 30 år, så chansen är ju inte jättestor även om allt är som det ska. Om man är mellan 20 - 25 år så är chansen ca 40%. Snittiden att bli gravid har jag hört ligger runt 6 - 9 månader och ca 80% blir gravida inom ett år.

Så det är bara att köra på och hålla tummarna. Många över 30 blir ju gravida, så varför skulle det inte fungera för oss förr eller senare. Glad

Håller tummarna för alla som försöker!
    Tack för svar! Jag hoppas att det snart tar sig för er Ja, det verkar ju vara väldigt olika hur snabbt det går och det är väl just alla dessa procent som gör att man blir lite nervös. Någonstans tänker man ju att det borde fungera för oss, då det går för de flesta andra, samtidigt som jag försöker slå bort den tanken när den kommer. Känns som om jag tar ut något i förskott då. Ja, du hör ju, knäpp är vad man är och då har vi inte börjat försöka ordentligt än.  Men jag får väl helt enkelt våga tänka att det kommer gå, de positiva tankarna borde ju vara bättre än de negativa   Lycka till alla!
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2010-10-20 21:58:45 följande:
    Jojjo55: Har också tänkt precis som du att "det blir nog inte..", tror det är ganska vanligt. Är nu 39 och gravid på egen hand (efter sjätte försöket MEN med "fuskstickorna"...). För tidigt att ta ut något i förskott, men som du skrev ernlia03, det gick ju faktiskt, bara en sån sak...

mallanis: Mår ganska illa, men har slutat kräkas i offentliga papperskorgar åtminstone ;)
    Grattis! Får leva på hoppet
  • Jojjo77
    Fru KM skrev 2010-10-20 22:18:05 följande:
    Tack för peppningarna, kan behövas. Ser faktiskt fram emot att få börja testa med ÄL testerna. Känns just nu som om man inte har nån koll på hur ens kropp fungerar så det ska bli spännande.
    Känner som du. Ser fram emot ÄL testerna, så att man får lite kontroll. Kroppen är ju inte helt lätt att förstå sig på. Lycka till
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-10-21 10:31:01 följande:
    Vilka äl tester använder ni?
    Tänkte börja köra såna vid nästa försök.
    Beställer ni på nätet? 

Nästa gång blir det inget kör på och se, då jävlar ska det göras barn snabbt som attan!
    Hört att folk blir besatta av att bli gravida fort efter mf, och det stämmer verkligen.
    Kroppen är så inställd på bebis.

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 
    Haha, låter bra Jag funderar också på vad man ska välja har hört gott om flera. Tror ändå att det luta åt CB digital, låter smidigt och enkelt.

Lycka till Irmelie!
  • Jojjo77

Har precis skickat efter ÄL-stickor från nätet. Kanske låter löjligt men känner mig alldeles lycklig och förväntansfull över det Konstig känsla, kanske för att nu blir det riktigt allt detta som bara har varit prat. Mannen kan inte riktigt förstå min flickiga förtjusning över detta, men ler ändå, även om han inte anser att vi behöver använda oss av sånt. Ett bevis på att jag har ett större kontrollbehov?

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-10-23 17:31:38 följande:
    Glad
    Vilka beställde du och vart?
    Ska också beställa tänkte jag.
    Så fort jag fått def. besked att det inte blev nåt denna gång.

Längtar också till att få försöka igen, göra om göra rätt..

Tror inte killarna känner som vi, det är inte fysiskt på samma sätt.
    De fattar nog inte riktigt förrän den kommer ut Tungan ute
    Jag beställde på www.billiga-tester.se, väldigt smidigt och enkelt. Valde, som sidan heter, de billigaste av den anledningen att en kompis använt dem och rekomenderat dem. Hade tänkt mig Cb digital, men alla jag pratat med menar att det är onödiga pengar och att de billiga ger lika bra utdelning. Så... jag testar så får jag se vad jag tycker.

Nej, det är väl så att män och kvinnor inte tänker lika i denna fråga heller

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet