Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tanten kom som en klocka idag. Bleh, gillar inte att ha mens, man känner sig så sunkig. Hoppas tiden kan springa på lite nu så man får försöka igen.

Min make hävdar förresten att vi är på försök nr 6 nu, inte 7, för att första försöket inte kan räknas som ett riktigt försök (innan jag hade fått min första mens efter spiraluttaget). Så jag respekterar hans önskemål och låter detta vara sjätte försöket. Så nu har jag sjätte försöket för andra gången, det måste nästan innebära dubbel chans?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10:e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)

• ifyouweremine

Urk.. Brukar ni må illa vid mens? Jag brukar inte det men både igår och idag har jag mått illa.. Nyss kräktes jag till o med, på jobbet..

• ifyouweremine

Kräktes två ggr på en timme, fick nog så nu är jag påväg hem. Tror nog det är gammal hederlig magsjuka tyvärr. Har sån karaktäristisk magkramp och ont över revbenen också. Fick mensen för 2h sen så har inte kunnat avgöra hur den är än men jag testade ju neg i lördags på bim-2 så.. Nu hoppas jag detta går över kvickt, var inte såhär jag tänkt inleda veckan..

• ifyouweremine

Urk just nu är nog sex det sista jag skulle göra.. möjligen bortsett från att vara i närheten av matlagning.. Håller med, tur att jag inte har ÄL.. Tror iaf det är vinterkräksjuka jag har. Inget jag vill rekommendera!

• ifyouweremine

Daniela01 - åh så fantastiskt!!! Ett så hösttermin besked var precis vad jag behövde här med min hopplösa vinterkräksjuka. Blir lite tårögd när jag läser om folk som lyckas efter att ha försökt så länge!

• ifyouweremine

Hm skulle va glatt inte hösttermin.. Iphone förvandlar orden..

• ifyouweremine

Trodde jag kräkts sista gången tidigare idag men nyss kom det tillbaka igen.. Blodtrycksfall, kritvit i ansiktet, spagettiben, kallsvettas o sen kräk. Och samtidigt jordens mensvärk i mage o svank. O så har jag isolerat maken så han inte ska bli smittad, när jag helst bara vill gosa med honom. Åh vad synd jag tycker om mig själv, vart tvungen att beklaga mig.

Pingla77 - Lycka till med dieten! Ett tips är att förbereda frukosten kvällen innan så är det inte lika jobbigt (är också morgontrött). Eller äta den på jobbet om det är möjligt.

Kekke o Frk Svår - hehe i det här fallet var det nog mänskliga faktorn som felade, men håller med om att det blev ett märkligt utfall.

SannaK - låter jättespännande med symtomen!!

• ifyouweremine

Maria - Jobbigt med värken som dröjer sig kvar. Hoppas det blir bättre snart!

Själv har jag iaf inte kräkts idag, men ont i magen o inte ätit sen i förrgår.. så man är rätt trött..

• ifyouweremine

Lavendia - ånej stackare.. Extra jobbigt när man verkligen trott att det var nåt.

• ifyouweremine

Emily - Välkommen! :) Här kommer du nog trivas!

Ceke - låter ju kanon med äggvitan! Kör så det ryker! ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet