Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen - Jag brukar ha svagt streck hela cykeln. Men 1-2 dagar före ÄL tilltar det i styrka och sen blir det starkare eller lika starkt. Sen kan det vara starkt ytterligare en dag och därefter tillbaka på svag nivå.

• ifyouweremine

ÄL-tider här nu.. Känner mig rätt taggad som sagt! Men kör utan temp o tester den här månaden också. Åker ju utomlands om en vecka! Hoppas värme och avslappning gör underverk för bebisverkstaden. Dock tänkte jag inte avstå från alkohol faktiskt. Är det dumt tycker ni?

• ifyouweremine

Grattis AnnJan!! Och vad kul Ceke att spottingsarna är borta. Vem vet, kanske är det nåt där inne som håller dem borta? ;)

Här är det dags att ligga i ikväll igen. Fattar inte hur jag ska orka, det är helt hysteriskt stressigt på mitt jobb nu och jag har jobbat långa dagar nästan varje dag hela feb, även helger. Men semester om mindre än en vecka så får kämpa det sista..

• ifyouweremine

Kekke - min make gillade skämtet :)

Välkomna alla nya! Det är ju så många som lämnar oss till förmån för gravidtråden så vi behöver några nya i vår tråd. :)

Millan - åh hoppas du har fel i din känsla. Jag håller iaf tummen för lågt hcg o inget missfall.

Saftis - Håller med nån innan här att smörgåstårta alltid funkar. Annars gör jag oftast massa olika snittar, pajer o plockmat. Sånt är även bra ur allergisynpunkt - finns oftast nåt som passar för alla.

Ego - blev inget sexande igår ändå, det hanns inte. Idag har jag haft massor äl-känningar så ny fick vi till det iaf. Så nu är det bara att hoppas!

• ifyouweremine

Åh vad tråkigt Millan :( Hoppades verkligen att det inte var så.. Hoppas det kommer ut snabbt så du får börja om.

Maria - härligt att ÄL är på g igen!

Ceke - så snällt av dig med dagens ros! Det blir hon nog glad för.

Ego: Här har ÄL passerat och det är bara att vänta. Själva väntandet sker dock i Karibien så jag ska nog stå ut. :) Åker på måndag..

• ifyouweremine

Jag vet inte mkt detaljer om varken mamma eller farmor. Men det jag vet är: Min mamma fick missfall innan mig, när hon var 28. Jag är äldst o hon var 30 när jag kom. Brorsan fick de kämpa med vet jag, tror det tog minst 2 år o han kom när mamma var 36. Farmor har 4 barn varav en var sladdis som föddes när hon var 46. Första fick hon nog när hon var ca 30, ovanligt sent på den tiden. Så går man efter farmor kommer jag va fertil länge till, är ju 30 nu. Både hon o mamma har ju faktiskt fött alla sina barn efter 30. Nu kändes plötsligt allt mkt mer hoppfullt. :)

• ifyouweremine

Tittar in och skickar några soliga hälsningar från Karibien.. :)

• ifyouweremine

Hej allihop, nu är jag åter på svensk mark. Tyvärr inte med nåt pyre i magen, utan tanten dök upp den 16:e enligt planen. Mensen varade dock bara 2-3 dagar, kanske blev lite annorlunda nu när jag var utomlands och reste. Min mens hade ju annars precis börjat återgå till att vara som den var innan jag satte in hormonspiralen. Men men.. har ju en ÄL till denna månad så ska satsa på den istället!

Har läst igenom lite av allt ni skrivit. Gratulerar till de nya på gravidlistan och pepp till er som är deppiga och håller tummen för alla med äl och bim på g!

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)

• ifyouweremine

Millan - håller med om att det vore fint med nytt plusstim snart! Hejar också extra mycket på dig för tredje gången gillt.

Jojjo - kommer du ihåg hur mensen var före p-piller? Jag åt ju p-piller i 8 år och därefter hormonspiral i 5 år. Och min mens har börjat bli lite mer som före p-pillren nu. Det borde väl vara positivt känns det som, även om det är jobbigt med fler dagar mens.

Frk Svår - Så bra att du fick tag på Pergo till slut! Lönar sig att kämpa lite.. Pergo får man på recept va, eller? Fattar inte hur det kan va slut på så många ställen..

Irmelie - Himla jobbigt att ÄL inte kommit tillbaka än :( Har de sagt nåt om hur lång tid det kan ta? Det är ju så frustrerande när man inte har en ärlig chans att försöka..

Ego - ÄL-tider här nu! Idag tänkte jag skulle köra med äl-stickor igen denna mån, har hoppat över det de senaste månaderna. Vore fint att se om jag fortfarande får utslag.

• ifyouweremine

Saftochbulle - Hur går det för dig? Vilken vecka är det nu?

Ego igen - Min vän som det tog 18 månader för att bli gravid har fått sin lille plutt nu! :) Hon har varit nervös hela graviditeten att nåt ska gå fel och att de ska tvingas försöka igen. Men nu har hon fått sin bebis och tycker det var värt alla försök i världen. :) Så vi får bita ihop och kämpa lite till vi också.. förhoppningsvis får vi också plus helt plötsligt!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet