Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Smiley och Marsflickan vi får ta upp vårt sockerlöfte efter påsken igen. Idag hade min svägerska gjort fantastisk chokladmousse till efterrätt som inte gick att motstå.

Trädgårdsarbetet har gått rätt bra, rensat en del ogräs, men jag tror nog  jag får ta och vattna lite imorgon, vi har haft fantastiskt väder och allt börjar se torrt ut.

Jag har varit på rätt dåligt humör idag, varit lite stressad över familjemiddagen och velat städa upp lite i huset innan, nästan så att jag funderar på om jag är gravid, då hade jag så här dåligt humör Fick totalt spel när jag tappade halva äggkartongen i golvet. Men det är typ en vecka kvar till BIM så det är det nog inte.

Nu har vi fått fram alla utemöbler, känns bra.

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Jag kan också känna så där ibland. Särskilt när man har en dag som i lördags när vi åkte till Södermanland och klättrade i det fina vädret. Det är ju inte så lätt att göra med barn och jag tycker verkligen om de klätterdagar vi har. 

Jo, trädgården är mysig, även om det är en del jobb, idag ska jag ta bort döda skott från vår hallonhäck. 

Jojjo: Jag hade också en hemsk dröm i natt! Jag jag polis/utredare som utredde en seriemördare (ja, jag har kanske tittat för mycket på criminal minds). Seriemördaren sms'ade alltid sitt offer ett dygn innan. Tillsist så blev jag hans blivande offer. Jag såg i en flash hur mordet skulle gå till och försökte sen i drömmen att förhindra det. Vaknade och var helt svettig. Undrar om det är värmen som gör att man drömmer så?

Om en vecka är det BIM för mig, nu börjar skenissymptomen. Är lite hård i magen, känns inte brösten lite svullna....

Det är grymt skönt med en långhelg som den här, önskar det fanns fler.

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Det är jättehemskt att få ett sånt besked. Glädjen bara släcks på några sekunder. Förstår hur du känner dig. Ta hand om dig och mannen! Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Marsflickan: jag hoppas också på att mina symptom betyder nåt. Idag har jag varit öm i brösten och det brukar jag inte få vid mens.

Det är så dumt med allergimedicin, för de receptfria, som inte är så starka är inte testade på gravida kvinnor. Däremot finns det nån sort som är receptbelagd som är testad. Läkaren kan därför inte rekommendera dig att ta den receptfria medicinen. Antagligen är det ingen fara med den men den är inte testad. Förra sommaren fick jag lida när jag var gravid utan allergimedicin.

Förresten, läget kan ju ha ändrats från när jag var gravid. Så fråga din läkare!

Millan 

• Kattflickan

Emelie Sofie och Kiona Grattis!!! Superkul!

Kaprifolen, ta och testa!

Själv försöker jag hålla mig till på lördag med att testa. Insåg att jag nog uppskattat bim lite sent, BIM borde vara på söndag eller måndag. Jag har verkligen känningar. Har värsta hållet i sidan, lite hård i magen och brösten känns aningens ömma. Stor utstående blodåder är synlig på högra bröstet. Men jag har ju inbillat mig förr! Ska försöka hålla mig från att testa till lördag morgon.

Funderade lite över om ägget fäster lite snabbare, kommer då också symptom och plusset tidigare?  

Essalady: Jag tycker också det känns jobbigt när kompisar överallt blir gravida direkt. Fick reda på att en av mina nära vänner är gravid med nr 2 igår. Är glad för hennes skull men det känns lite jobbigt också, som att det går bra för alla andra men inte för mig.

Millan 

• Kattflickan

Fryser gör jag också jättemycket!

var helt sjukt idag på jobbet när jag satt där i min fleecetröja och frös ändå!

Så jag hoppas att det blir plus på lördag!

Kiyona, när har du BIM?

Millan 

• Kattflickan

Såg precis att du också har bim på måndag, då är vi samstämmiga.

Millan 

• Kattflickan

Hur känner du dig Ceke? Ska du snart på VUL?

Millan 

• Kattflickan

Marsflickan: Det är mest det att jag är orolig över att bli besviken i onödan om jag testar för tidigt. Jag har ju över 20 gravtest som ligger och väntar. Jag hade tänkt köpa 5 på testlagret, men det var ju inte så mycket dyrare att köpa 20. Efteråt var jag fundersam över hur jag resonerat

Jag tror att trots att det känns som om allt rinner ut (och gör den där fläcken i sängen som ingen vill sova på) så stannar ändå en del kvar och kan befrukta ägget. Det finns de som rekommenderar att man ligger med en kudde under rumpan för att inte allt ska rinna ut, men jag tror inte det finns några vetenskapliga bevis för att det ska behövas.

Millan 

• Kattflickan

Jag håller tummarna för dig också Kaprifolen! Köp ett test imorgon!

Första gången jag var gravid så kändes det ungefär som nu, håll i sidan, trög i magen, fast inte så ömma bröst.

Däremot förra gången jag var gravid, när jag fick missfallet så kändes det inte lika starkt. Hoppas det är nåt på G, annars får jag väl söka hjälp för skendräktighet  

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet