Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fick veta mängden hcg i blodet jag mätte i måndags...941!!! Vilket enkligt tabeller på nätet ska vara mellan v 4 och 5 vilket är HELT rätt enligt vad jag själv tror! Dessutom sa BM att jag är gravid på nytt, inte en chans att detta är ngt gamalt...så nu täcker jag gå runt och vara glad iaf till på tisdag när det är dags för nytt VUL och blodprov...HURRA!!!

• Polarlantis

Tack alla snälla!!! Är så klart så glad och mycket lugnad...men paniken kommer vara på lur på tisdag det kan jag lova! Åhhhhh som jag hoppas att detta ska gå vägen!!!

• Polarlantis

Kasten mellan hopp och förtvivlan är många hela tiden, vet varken ut eller in!

Så glad för BM svar i fredags, att det bara måste vara ny graviditet...och på dagen på fredagen kom en liiiten brun blödning i stil med tioöring :( ÅNGEST! På lördagen började brösten växa...och igår fick jag en liiiiten blödning till! ÅNGEST!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ont från och till, blir värre när jag rört på mig...antar att det är kört igen...SUCK! Imorgon så ska jag ju in på ny koll men har inte ngn förhoppning kvar...det enda som verkar vara positivt är att brösten började bli fastare och större...Vågar inte ta ngt hemmatest nu...väntar till dommedagen imorgon...FY FAN FÖR DET HÄR!!!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-06-06 11:21:02 följande:
    Pepp Pepp Pepp! Det ÄR vanligt med spottings i början, så förhoppningsvis är det bara nåt sånt!! Håller stenhårt tummar och tår för dig imorgon!!!
    Tack! Det behöver jag verligen...är bara helt matt över alltihop, det blir ju alrig någon ordning!!! Blir det inte bäbis den här gången ska jag ga kroppen en chans att komma ikapp iaf...innan nästa försök...Känns som jag har klippkort hos gyn! Bara så läskigt nu när jag inte hade några blödningar alls förra gången..men det var ju inte heller bra, för då hade jag superont å andra sidan..Som min kompis sa: dig skulle man ju forska på! Haha!
  • Polarlantis

Depprapport från mig...

Åkt in idag och fick göra vul och det var fortfarande något där inne men dom vet inte vad det är. Dock trodde dom nu inte att det var ngn ny grav utan ngt från den gamla...som inte fanns där tidigare, ja förklara detta om någon kan. SUCK. Tog blodprov och hcg har minskat till hälften från för en vecka sedan, så det var ju inte så kul det heller...eller så är det bra så DET HÄR TAR SLUT NÅGON GÅNG!!!

Så nu ska jag tillbaka på fredag och så ska jag ta nytt blodprov och så ska dom kolla med vul IGEN och så ska dom komma fram till vad som är nästa grej...nu trode dom inte att det blir skrapning i alla fall fast det var givet för en vecka sedan...det är verkligen INTE ngn hit att ha olika läkare varje gång!!! Dom sparar inte heller bilderna från vul så jag får hela tiden försöka förklara hur det såg ut förra gången, himla enkelt, NOT!

Värst var att den ena läkaren började surra om ngn sjukdom som började på T, någon som vet vad det kan vara???? Orkar snart inte mer sånt här! Värst var nog att få så positivt besked förra veckan, att det nog var ny grav...

• Polarlantis

Silvana80: hejsan och välkommen till oss!

MariaF79: hoppas påhoppet satt där det skulle Flört

Håller tummen HÅRT för alla er som är i BIM-tagen!!!

EGO: ja, vad ska man säga...man blir ju bara helt MATT av hela den här resan...Igår läste jag en del på nätet och sprangpå en engelsk sida som faktiskt förklarade vägen tillbaka efter missfall med enkla och vardagliga ord och lite mer än vänta och se! TACK! Intressant sak som stod, att det kan bli ngn lite bit kvar av missfallet i slemmhinnan som sedan fortsätter att dra blod och växa och håller hcg på hög nivå, som tillslut också släpper när den förstår att det inte finns ngn där. DET skulle jag eventuellt kunna köpa som förklaring faktiskt...men varför kan dom inte säga det då???? Är ganska så trött på sjukhuset just nu...det är lite väl mycket svammel för min smak...
    Blödde lite igår igen...två droppar och sedan var det slut...men har jag TUR och det funkar som den engelska sidan så kommer det vara lite från och till tills hcg gått ner helt och då kommer allt äntligen komma ut och jag kan börja räkna igen...HOPPAS!!!

• Polarlantis
    {#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar... Baby

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    10 -- Prodigy79 (11:e försöket)
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    11 -- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    12 -- Marja78 2:a försöket
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15 -- Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 -- Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    16-18 -- Kiyona, ÄL 2-4 juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. (11:e försöket, 1:a efter spolning)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    2 -- Nemi76 ÄL 15-20 juni (Förhoppningsvis första försöket med Pergo)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)
    Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
  • Polarlantis

Jag är så OSMART!!!!

Tog ett gravtest idag... I fredags tog jag ett som var det första som var svagare...i går fick jag veta att hcg halverats...och nu var gravtestet lika starkt som innan igen...och jag VET ju att dom inte är alls nogräknade när det är så mkt gravhormoner och jag VET ju att det håller på att gå ner enl blodprov...så jag trodde liksom det skulle synas men icke...så det där microskopiska hoppet som aldrig försvinner fick ju sig en liten dos nu...scuk! Tur det snart är fredag och provtagning!

• Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-06-08 22:08:34 följande:
    Var och hälsade på en kompis idag med ett barn på 1 år och 4 månader.
    Hon var visst gravid igen.. På första försöket, både denna gång och förra.
    Livet är bra orättvist ändå..
    Japp, livet är orättvist helt klart. Min väninna skaffade ju nyss barn med sin sambo som vars svar på grav var citat: nu är mitt liv slut. Och där blev det ngt på frösta försöket utan att dom försökte pricka något som helst! MORR! men söt bebbe :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet