Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Liten kort rapport från en trött mig...ja trött som en död sill ren tut sagt! Stackars kroppen och själen har att göra tror jag... Har ännu lite mer ont idag från och till, får hoppas att det inte betyder ngt dumt. En god natts sömn (HOPPAS JAG) så ska det kanske blir bra! Ser fram emot att testa på tisdag och förhoppningsvis se ett jättesvagt streck...iaf svagare än innan!

Läser om er alla och håller tummarna för alla bra saker som kan hända er!!

• Polarlantis

HURRA! Tog ett test nu och det visade bara ett svagt +, så nu sjukner hcg ÄNTLIGEN!!! Blöder ju ingenting så vi böjrade mysa igår...stor brist på mys det sista! men å andra sidan har vi sagt att vi ska låta kroppen vila lite nu...så det får bli via naturmetoden isf...äl brukar ju kännas ordentligt iaf! Oron för vad analysen ska säga finns ju kvar och jag längtar till vi får svar...om en tre veckor eller så, pust! Men nu kan det väl gå lite åt det positiva hållet? Pliiis???

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2011-06-26 09:23:11 följande:

Efter att ha hängt här i tråden sen september, när den startade, vill jag bara säga TACK alla underbara brudar för allt stöd, pepp och nyttig information. Har efter tio försök, tre graviditeter och tre missfall senare beslutat att gå vidare. Det blev ingen tredje gången gillt för mig (sorry, brudarna i "Tredje-gången-gillt -klubben", med mallanis i spetsen) och nu har jag ingen aning om vart vägen går vidare för maken och mig.

Bli gravida var lätt, men att hålla kvar verkade vara svårt, så förmodligen är det väl en utredning som är nästa steg (man ska ju ha varit med om tre missfall för att gå igenom en sådan, har jag förstått).

Önskar all lycka till med bebistillverkandet!

Tar bort mig från gravidlistan för tredje gången och ja... jag är bitter, big time!

Kram till alla från Saftochbulle

Men gumman, stora kramar till dig! Så ledsen jag blir för din skull! Jag som följt dig hela tiden nästan. verkligen så jätteledsen jag blir...jag hoppas verkligen att du frå hjälp nu och att du kan svänga inom här med en berättelse sedan om hur allt äntligen gick rätt! jag håller alla tummarna för dig!!!
  • Polarlantis
    Nemi76 skrev 2011-06-27 10:10:05 följande:
    Känns som att den här månaden kommer jag ta det hårdare än vanligt när mensen kommer Innan har jag ju enna vetat att ÄL antagligen inte infunnit sig och att det mer är en "bonus" om det funkat ändå. Men nu har jag ju ätit Pergo, ÄL har kommit och det känns som att det kommer att bli ett hårdare slag när mensen väl kommer Och svägerskans mage bara växer och växer och jag kan inte låta bli att fånstirra på den och vara massa avundsjuk varje gång jag ser henne. Jag som varit så glad över att jag inte varit bitter...men nu vette faan om jag inte börjar bli lite bitter och nedstämd ändå

Det där med att stirra på andras magar kan jag bara instämma i...fattar inte varför man gör det, varför inte titta på ngt annat, för det är ju ändå bara hemskt? USH! Massor med pepp till dig!!!

EGO: Äntligen näst intill neg på gravtestet, alltså extremt svagt så jag vågar nästan hoppas att den här resan är över nu...men har ont fortfarande så jag litar inte på det förens jag får prevresultat OCH neg på stickan. Ingen ÄL i sikte (borde varit idag), inga känningar förutom humöret som får diagnosen kort stubin...Vill så förtvivlat gärna bli gravid igen NU! SUCK! Men vi myser på och hoppas på ett under...eller något...

• Polarlantis
    Pingla35 skrev 2011-06-28 09:01:56 följande:
    Festen kom av någon anledning, några minuter, att hamna på ämnet skaffa barn. Där en kvinna ska bli mormor och det bara blev. Ingen på festen har haft problem att få barn kommer det fram. Och denna blivande mormor säger då: -Ja, men de som har problem med att få barn måste ju helt enkelt bara bryta vanor och inte tänka så mycket på att det ska fungera. 
    Tur jag var nykter! Annars hade jag nog kunna sagt några väl valda...

Folk är IDIOTER som uttalar sig om allt möjligt som dom inte vet något om, MORR! Till mig sa kompisens moster att: ska inte du också skaffa en liten nu så ni kan vara mammalediga ihop? Det är ju bara att fixa en! Tack för den...3v efter mitt MA...MORR!
  • Polarlantis
    Nemi76 skrev 2011-06-28 13:56:43 följande:

Men seriöst, hur svårt ska detta vara egentligen? Man har ägglossning och ser till att sexa kring den. Spermierna ska träffa ägget men vad sysslar de med egentligen? Simmar de bara förbi ägget och tänker "Tack och hej, nä, jag väntar på nästa ägg som ligger längre bort"?!

HAHAHA! Tack för dagens garv Skrattande Håller bara med, HUR svårt kan det vara liksom??? karlar alltså som inte har pli på sina simmare! Mer lydnadsträning!
  • Polarlantis
    Nemi76 skrev 2011-06-28 14:25:31 följande:
    Jag börjar tro att sambons spermier är vegetarianer som inte äter ägg eller något....
    Det eller så är dom så upptagna av att vara tuffa, balla och se vem som är snabbast att dom liksom missar målet...
  • Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-06-29 21:29:58 följande:

Till alla er underbara tjejer här i tråden vill jag sprida lite gravidbaciller. Ta några djupa andetag och andas in de så mycket ni bara kan så de sätter sig ordentligt. Alla ni är verkligen värda att se underbara plus inom kort. Lycka till och kram!

Tack för bacillerna! Fånig som jag är så andas jag ordentligt här nu! Drömmer

EGO: Jag vill också stå på listan, SUCK vad jag är trött på att vänta när jag inte ens vet vad jag väntar på! inga provsvar ännu från skrapningen, inget ÄL utslag på stickan (testar inte så hysteriskt iof...) men däremot var det NEG på gravtestet igår mitt på dagen och det tar jag som en bra sak! Humöret är i stil med ilsken ragata...ush, fy och GNÄLL!

• Polarlantis
    Nemi76 skrev 2011-06-30 14:40:22 följande:

Mer spammande av tråden samt lite äckelvarning:

Inget blod på tampongen nu heller. Börjar faktiskt att bli lite nervös nu...

Klart läge att blir nervös tycker jag det låter som, wiiii! Håller tummarna nu tjejen, HÅRT!!! Skrattande
  • Polarlantis

Har kommit ett steg närmare målet, helt neg på stickan nu! SKÖNT! Men inte ÄL i sikte ännu tyvärr... längtar till jag kan vara med på listan igen och känna att det finns en chens iaf att det blir en liten en där inne...det här vakumet är hopplöst! 11v sedan MA och vi har ännu inte kunna börja försöka...gaaaaaahhhh! BLIR GALEN! Men nu kanske det kan blir lite fart på kroppen? Snälla? Ganska så skönt att ha lite paus från gravhormonerna dock, har ju redan varit "gravid" i 18 veckor...suck...
    Hade kompis med 2 månaders på besök som satt och sov gott i min famn i gungstolen...mysigt...känndes faktiskt inte så jobbigt nu....inte hela tiden iaf.
    Men kom igen nu kroppen, SÄTT FART och ge mig lite ÄL!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet