Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kort kommentar bara - jag har i något annat sammanhang (än den här tråden) varit på väg att prata om "Stockholmsveckan" - den hade blivit tuff att förklara, haha! "Jo, alltså det sprutas ju...."

• L Maria

Saftis - näe...vi hoppas på nästa månad för oss då!

Millan - skönt att det börjar ge med sig! Hur var det, ni ska träffa någon som kommer att bestämma om ni får remiss om ett par veckor...?

Ego - är verkligen helnere nu, var och shoppade idag och visst ser man gravida överallt, går och får tårar i ögonen...

• L Maria

Millan - tack för kramar och jag vet att du/ni vet hur det känns!
    Vad är det som gör att du inte är så säker på det här med remissen...? Ni kommer att köra skyddat fram till dess eller...?

• L Maria

Ok, inte helt lätt då... Finns det något landsting som är mer generöst...? Är det annars Danmark som gäller - de är väl generellt lite generösare med att hjälpa till med befruktning?

• L Maria

TeaTime - precis, jag vill tacka nej till vinet av en speciell anledning snart... Får se om det blir på julfesten på jobbet!

Marsflickan - tack för virtuell kram! Ibland känner jag verkligen för att trycka i ansiktet på folk att man kämpar som ett jäkla djur för det här, men samtidigt vill jag då inte få "medlidande blickar" i flera månader efteråt, om det inte råkar ta sig direkt. När vi väl vet och är på den säkra sidan så kommer jag att vara mycket öppen med det här.

Polarantis - spännande ändå att du märker någonting av BDG:n, tycker det är lite imponerande när man märker att kroppen reagerar på något. Min brukar annars bete sig helt opåverkat av saker och ting; känner inte av äl, märker ingen skillnad när jag gå på p-piller osv. Progesteronsalvan kände jag dock av andra omgången och den sköt faktiskt mensen ett par dagar!

Råttentottan - iiih, spännande med insemination nu ju! Du får hålla oss uppdaterade om vad som händer under vägen här!

Millan - krya på dig, ett par dagar nu så är säker både blödning och förkylning över hoppas jag!

Saftis - nä, vad surt! Finns det ingen annan läkare som kan göra den...? Irriterande när det handlar om så få dagar per cykel som det ska passa...

Tack för att ni alla tjejer är här och stöttar och kommer med pepp och styrkekramar, det värmer!
    Hade ytterligare en dag igår av sammanbrott, men det känns som att det kanske kan lätta lite nu. Blir bara så frustrerad över maken som ibland säger att jag inte ska skriva här utan prata med honom istället - och vad gör han... Jag visade statistik häromdagen (Sahlgrenska har en lång rapport om hur infertilitet och upprepade missfall ska hanteras) som säger att det är mellan 35 och 40% risk att få missfall igen, efter två på rad. Igår då tar maken bladet från munnen och säger att "den statistiken tog knäcken på mig"... Men! Kan han inte bara prata med mig istället då?! Nu gick de säkert en vecka emellan och jag fick förklarat ytterligare lite om hur statistiken såg ut, då han trodde att det var mycket värre än det var...

Stockholmsveckan börjar i alla fall nu - skam den som ger sig!!

• L Maria

DubbelA - känns besviket när ens närmaste kommer med konstiga reaktioner, men man får nog bara leva med det... Har insett, som så många fler, att det finns en miljon sätt att säga saker på och att 95% kommer att upplevas som klumpiga från oss som kämpar. I vissa fall är vi känsligare än nödvändigt, i vissa fall är människor verkligen bara klumpiga... Du vet att du får de "rätta svaren" härifrån i alla fall... Kram!

Millan - intressant med moderkaksprovet och vilka svar det kan ge - men gör man moderkaksprov helt utan att mäta nackspalten först nu? Tänker att de väl måste vara medvetna om den risken, som utför proven, menar jag? Kan förstå att du blev rädd när du läste det först - men som du sa till Nemi i andra tråden, måttet gav väl redan där svaret... Jag håller verkligen mina tummar stenhårt för att ni ska får göra IVF PDG!!

Ego - Stockholmsveckan är igång, ser ut som äl på fredag-söndag någon gång.
    Idag var en av de yngre tjejerna som vet om vår situation, uppe på mitt rum i ett annat ärende. Hon är pratsam till tusen och frågade "hur går det med..." och jag svarade spontant att det inte händer något på den fronten, vi försöker fortfarande. Hon tillhör definitivt dem som vill väl, men som de facto är ganska klumpig - vad skulle jag svara om vi varit gravida liksom? Hon är dock medkännande och så, jag nämnde något om att det känns lite när man kommer till fikarummet och det är två gravida där och det förstod hon verkligen. Hon är själv bekymrad för sin situation - hon är ung, 86:a, men hennes kille pluggar i tre år till och vill vänta till dess. Jag menade på att börjar man innan 30 så behöver man inte bekymra sig; då har man tid på sig att hitta lösningar om det inte tar sig eller om man hamnar i vår situation. Bittra Maria tänker att det säkert tar sig direkt för dem ändå, så hon har inget att oroa sig för... Hon avslutade i alla fall med att hon håller tummarna jättehårt för mig.

• L Maria
    Misstessan skrev 2011-09-29 21:20:48 följande:
    Ja verkligen! Kom igen nu tjejerKyss
    Puh, ja vi jobbar på det!!
  • L Maria

Tea Time - lägg in en bild får vi se ditt spökstreck - tänk om det är ett riktigt?
    Personligen har jag lagt ner cb, sen jag fick spökstreck två gånger i rad, dagarna efter varandra, med dem. Kör på¨testlagrets billiga stickor istället!

• L Maria

TeaTime - foto!! Håller tummarna för att det blir starkare!

Ego - är nu på dag 21 i cykeln och fortfarande ingen temphöjning... Så länge har det inte dröjt mer än månaden efter det första missfallet. Börjar undra om det här är en av de berömda ägglossningslösa månaderna "normalt ägglossar man bara ca 10 gånger per år"... Får se om det blir någon höjning imorgon. Vi har nog lyckats ganska bra, varannan dag ända sedan dag 13 och både igår och i förrgår, då jag trodde att det skulle bli en höjning idag. Ikväll orkar jag inte... Jag justerar listan när jag vet mer...

• L Maria

Annelie - grattis till UL:et, glömde skriva det i förra!

Råttentottan - spännande med inseminationen, när får du testa...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet