Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Vi har inte börjat vår utredning än men om jag vore dig så skulle jag ringa o höra när ni kan tänkas få svar på spermaprovet. Så slipper du oroa dig tänker jag.
    Ja det ska bli skönt att komma igång på tisdag o få träffa bm. Hoppas bara hon är bra men hon verkade ok när jag bokade tid med henne på telefon. Hur har ni haft det, har ni fått träffa nån bra?
    Kekke skrev 2011-05-04 18:34:00 följande:
    känner igen det där, kan bli svårt att komma bara för att det ska presteras..gärna flera ggr.. blev för mkt så till slut kunde man inte komma alls.. det kan vara svårt att prestera ibland.. jag kan intyga.. men jag o ceke gjorde en variant på sexspel, mysmiddag mm.. öppnade en flaska skumpa mm..
    sexspelet var ganska enkelt, skrev på lappar vad man skulle göra.. sen hade vi olika kategorier, 1, ta på varandra men inte på kön, 2. förspel o 3, diverse olika ställningar mm.. funkade kanon.. :)

välkommen alla nya...

vad är PCO? 
    Kanske ska föreslå ett eget litet sexspel för sambon, jag gillar ju att pyssla så då kan jag göra riktigt fina kort o spelplan;)
  • DubbelAA
    Sophy80 skrev 2011-05-04 19:57:35 följande:
    Herregud, önskar att vi börjat försöken när vi träffades! Då sexade vi 3-5 ggr/dag. Varenda dag.
    Jag håller med dig. Varför var man så jäkla dum i huvet (ursäkta) att man var duktig o väntade tills man hade varit tillsammans ett tag?
    Om man hade kört på direkt så hade , iallafall inte jag, börjat tänka o få panik så snabbt över att inget hände. Och dessutom så var man ju sugen på sex så fort vi kollade på varandra:) Nu orkar vi inte lika mycket o dessutom har vi pressen att få till det vid ÄL varje månad:( Men det är ju lätt att vara efterklok
  • DubbelAA
    Kekke skrev 2011-05-04 19:55:43 följande:
    vi satt tillsammans efter nått glas o lite mat..vi bestämde varandras kläder.. sen skrev vi ihop en del lappar.. sen drog man en lapp och gjorde vad som stod på lappen, sen drog den andra en lapp osv,, riktigt trevligt faktiskt..
    Kanske värt ett försök...måste bara få med mannen på detGlad
  • DubbelAA
    Råttentottan skrev 2011-05-05 07:30:48 följande:
    Ändrar i listan, tempen steg idag så ÄL troligen igår. Idag ska vi på första mötet för utredningen...
    Lycka till på mötet!!
  • DubbelAA

Välkommen till alla nya!:) Här kommer ni att trivas. Är själv ganska ny o trivs av bara 17Skrattande

Vill bara önska alla en skön helg o hoppas att vi alla får njuta av solen o värmen!
    Kram på er alla

• DubbelAA
    Sophy80 skrev 2011-05-07 00:12:07 följande:
    Det är sant, jag brukar fatta hur stark ÄL det varit genom nivån på hångelsuget och hur hysteriskt bra den påföljande orgasmen blivit, haha..
    Haha jag håller med:) Jag är alltid mer sugen vid ÄL. Fast denna månaden har varit lite konstig för jag har varit sugen sen ÄL o det bara fortsätterObestämd men det kanske bara är våren som har "väckt" kroppen efter vinterdvalanGlad
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-05-06 17:44:41 följande:
    Jag äter turkisk youghurt med solrosfrön på, ca 4 rågade matskedar youghurt, man blir mätt snabbt och håller sig länge, du kan också strö över lite blåbär eller hallon. Annars kan du äta ägg och bacon. Är ingen frukostmänniska så det har funkat bra. Nej, har inte ätit frukt denna vecka, men en frukt om dagen ska funka, har jag läst mig till. Har som sagt funkat väldigt bra!
    Min kille vill börja med typ lchf men jag tycker det är svårt att hitta några roliga recept (jag behöver inspiration). Har du köpt nån lchf-kokbok eller kollar du nätet?
  • DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-05-06 23:13:27 följande:
    Hejsan tjejer!

Jag kan nog inte köra LCHF, har opererat bort gallan och tål inte för fet mat. Grädde har jag exempelvis svårt för. Men kul att höra att det funkar så bra för er tjejer! Nu kör jag med att undvika sötsaker enbart och det funkar rätt bra, förutom i påskas  Jag tror att jag tappat ca 3-4 kg sen jag började med sockerförbudet.

Imorgon ska jag springa springcross, ett löparlopp i Stockholm! Ska gå i säng snart!

Intressant att höra om hur snabba kolhydrater påverkar insulinet. 

Gris: Jag brukar inte heller försöka analysera mitt klet så mycket. Räknar dagar och kör billiga äl-tester. De dagar jag är mest på "humör" brukar vara äl-dagarna, rätt praktiskt!

Millan

Lycka till på loppet:)
  • DubbelAA
    Jojjo- Massor med kramar från mig. Vet inte vad jag ska säga som tröstar just precis nu, men gråt o var lesen o få ur dig allt. Hoppas du o mannen kan stötta varandra. KramHjärta
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-05-09 21:23:46 följande:
    shelby skrev 2011-05-09 20:56:12 följande:
    jojjo, Sänder också en massa digitala varma kramar till er båda. Men som dubbelA sa, gråt och få ur dig allt, skriv av dig här om du vill såklart, vi lyssnar och dömer inte 
    Tack så mycket.

Mannen är nog mest ledsen för att jag blev så ledsen... Trodde inte jag skulle reagera såhär, kanske för att jag faktiskt trodde att allt var bra... vad fel man kan ha... Jag vet att loppet inte är kört, men känns jobbigt ändå, vet inte riktigt varför. Kanske för att det inte ska vara såhär? Jag vill också kunna bli med barn, som vanligt... Förstår ni hur jag menar?

Är i alla fall glad att jag "ljög" in oss för koll alldeles för tidigt, annars hade vi fått kämpa ihjäl oss i många år...

Tack för att ni finns Hjärta
    Jag förstår verkligen att du tycker det känns skönt att du "ljög" o det gjorde du ju helt rätt i. Vi ska träffa bm för första gången i morgon o ta lite blodprov o så o nu känner jag verkligen att det är bra att jag ringde innan vi försökt i ett år. Så jag har ju oxå "ljugit" om man vill uttrycka det så. Jag tycker att vi försökt längre eftersom vi inte skyddat oss vid sex men jag har kollat ÄL o försökt pricka rätt i 8 månader. Hoppas iallafall att du mår bättre nu än igår gumman!!! Kramar
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet