Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frifantasi: Vi kanske skulle göra en dokusåpa av det här! På din beskrivning låter det som att det skulle kunna bli spännande  

Tack alla som håller tummarna!

Nu ska jag gå i säng tidigt faktisk! Så jag orkar upp och testa mig.

Sov sött!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

En trevlig syn mötte mig imorse! Ett positivt gravtest! Tyvärr kunde jag inte ladda in bilden för jag har inte kamerans program i den här datorn, men strecket var tydligt, fast inte lika starkt som kontrollstrecket, jag kunde se det redan en knapp minut efter jag tagit testet!

Min första tanke var "jipiii, jag är gravid!" min andra tanke var " undrar på vilket sätt det kommer gå fel den här gången".

Men jag ska försöka att inte tänka så.

Nu åker jag bort några dar, så om jag inte svarar så bli inte oroliga och jag tänker inte ta med några gravtest, för om de inte ökar i styrka så blir jag bara ledsen och jag vill inte förstöra min resa.  

Hoppas mitt plus är det första i en lång pluskavalkad de närmsta dagarna!

Millan 

• Kattflickan

Hej,

Tack för alla Grattis! Jag hann med att titta in här innan planet går.

Hoppas på bra svar på kromosomtestet Jojjo! Det måste väl vara nån form av screeninganalys om man inte vet vilket eventuellt kromosomfel man letar efter? Det går säkert bra, det är ju ovanligt med kromosomfel som man inte känner till vid vuxen ålder.

Välkommen Marja!

Sophy: Ge inte upp! Du har ju lyckats med att bli gravid, nästa gång kommer fostret förhoppningsvis att stanna. 

Nu ska jag försöka slappna av på min resa och inte nojja så mycket.

Millan 

• Kattflickan

Grattis Ceke!!! Ja, nu får du ställa in dig på bebbe!

Millan 

• Kattflickan

Oj vad det händer mycket när man är borta några dar! Tack för alla grattis! 

Grattis Saftis och Polarlantis! Polarlantis, det kan komma lite blod i början, hoppas det går bra för dig.

Jag har haft en superbra semester! Har fått anstränga mig för att undvika torkat kött och opastöriserade ostar. Har fått mysa med min 3- månader gamla systerson, jättemysigt!

Det känns som om brösten blivit ömmare och ömmare men annars har jag inte haft så mycket symptom, men jag är ju ännu i vecka 5. Ska ta ett till test imorgon bitti.

Essa: Började fundera över vart du tagit vägen! Skönt att du är tillbaka! Ge inte upp! 

Millan 

• Kattflickan

Hejsan igen!

Idag tog jag ett till billigt testlagrets gravtest och nu kom strecket upp direkt och inom 30 sekunder var det lika starkt som kontrollstrecket så mina hormonnivåer verkar ha ökat de senaste 6 dagarna! Första testet var också tydligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Så än så länge verkar det gå åt rätt håll! Förra gången när jag fick missfall ökade strecket långsamt för att sen avstanna innan det blivit riktigt starkt. Jag vet att det inte är någon garanti men det känns ändå bra att veta att hormonnivåerna ökat under den senaste veckan!

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Tycker de borde ha sett tidigare om det fanns mycket kvar? Synd de inte sparat tidigare bilder och kan jämföra.

Önskan78: Välkommen!

MariaF79: Lycka till!

Nemi: tycker du ska slå till om du gillar lägenheten! En trea behöver inte vara för liten.

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Jag förstår att det är jobbigt. Har själv känt mig så uppgiven när mensen kommit och då kryper alla gravida fram från sina hålor och stoltserar med magarna. Vi har inte haft så svårt att bli gravida men sen har det varit andra komplikationer som gjort det jobbigt. Jag känner mig också orolig över att resten av mitt liv ska vara för bra så jag förtjänar inte att få ett barn också. 

Just nu pendlar jag mellan att känna mig jätteorolig för missfall eller andra komplikationer till att försöka tänka att jag ändå inget kan göra för att påverka hur det går. 

Millan

• Kattflickan

Hejsan,

Har inte känts så bra idag, tycker att mina symptom har avtagit, hoppas det är en tillfällig svacka, men jag kan inte låta bli att oroa mig.

Skriver väl ändå in mig på listan.

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar... Baby

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Prodigy79 (11:e försöket)
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    11 -- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15 -- Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 -- Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    16-18 -- Kiyona, ÄL 2-4 juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. (11:e försöket, 1:a efter spolning)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    2 -- Nemi76 ÄL 15-20 juni (Förhoppningsvis första försöket med Pergo)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6) 
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket) 

• Kattflickan

Grattis Irmelie! 

Stort Grattis till Mellanis!!!!

Jag gjorde ett sånt där digitalt test idag . Har ju varit orolig de senaste dagarna då brösten ömmat  mindre. Testet visade som det skulle, direkt, gravid 3+(över 3 veckor sen befruktning). Jag borde passerat 3+ gränsen i torsdags. Så hcg verkar öka som det ska. Nu är jag lite lugnad. 

Har insett att den här graviditeten inte behöver vara exakt som min första var. Igår kände jag mig åksjuk nästan hela dan fram tills jag åt middag då det gick över. Imorse vaknade jag och kände mig lite illamående med sura uppstötningar, klev då snabbt upp och åt en macka och det gick över. Förra graviditeten var jag inte illamående alls, men nu verkar jag ha fått det istället för kanonhårda bröst.

Jojjo: Förstår om du vill ta en paus, jag har känt så ibland också att jag känner mig så trött och ledsen över det här med att göra bebis! Ta hand om dig och din man och kom tillbaka hit när du är redo! Känner du dig ledsen så stöttar vi gärna dig!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet