Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sophy80 skrev 2011-05-04 19:39:40 följande:
    Nä, inte höra någonting är helt fel. Spermaanalysen är ju hur utförlig som helst. Man får reda på hur sprattliga de är, livslängd, mängd, bakterienärvaro osv. Det är inte som HIV-test där du antingen har det eller inte. Ring dem! Analysen påbörjas någon timme efter att provet lämnas och fortskrider typ 24-48 timmar. Sen är de ju döda och det finns inget kvar att analysera.
    Här i Italien gör du spermieprovet på en separat klinik som bara arbetar med att analysera blod, urin, sperma, rubbet. Sen får du en lång rulle papper som du tar med till din läkare och går igenom. Så antagligen har de redan analyserat ert prov, men att det är den läkare du ska gå igenom resultatet med som segar. Tror jag iaf.
    Tack för svar! Jag har mailat dem och det tar upp till 3 veckor och vi skulle få svar per brev, så nu är jag lugnare
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-05-04 19:53:28 följande:
    Jojjo: Vi har inte börjat vår utredning än men om jag vore dig så skulle jag ringa o höra när ni kan tänkas få svar på spermaprovet. Så slipper du oroa dig tänker jag.
    Ja det ska bli skönt att komma igång på tisdag o få träffa bm. Hoppas bara hon är bra men hon verkade ok när jag bokade tid med henne på telefon. Hur har ni haft det, har ni fått träffa nån bra?Kanske ska föreslå ett eget litet sexspel för sambon, jag gillar ju att pyssla så då kan jag göra riktigt fina kort o spelplan;)
    Nja, bra och bra. Vi fick en läkarkontakt på fertilitetsenheten direkt, hon var väl okej, men lite...menlös. Tycker att många inom vården är så, lite för försiktiga och behandlar en som ett barn, sorry alla ni som jobbar inom vården. Det är väl olika hur man är som person, men jag tycker om rakhet och tydlighet, inget jälvla trams. Men de är väl som de är för att alla patienter är olika. BM som var med när spolningen av min äggledare gjordes, hon var däremot fantastisk, en sån som man klickade med och som var just, rak och tydlig. Tack och bock för sånt säger jag.

Har fått besked om att vi får besked på spermaprovet inom 3 veckor, via brev.

Hoppas det går bra för er!
  • Jojjo77
    shelby skrev 2011-05-05 10:49:41 följande:
    ärligt, ja jobbar inom vården och jag kan faktiskt hålla med dig. Många daltar som om patienterna är små hundvalpar eller småbarn, de håller på att gulligulla och fjäska så man blir galen. De är ju vuxna människor men bara för de behöver hjälp så är dom plötsligt mentalt handikappade verkar de tro. 
    Men de finns ju eldsjälar och numera säger de ju på de flesta utbildningarna att alla ska behandlas som människor med respekt och för den ålder dom är tack och lov så kanske slipper man massa gulligull om 10 år
    Låter ju bra att man är medveten om att det är så många uppfattar det, som sagt kanske blir bättre om X antal år

Tack och lov har jag inte så mycket kontakt med sjukvårde, men när jag har det så tänker jag alltid på att man blir lite märkligt behandlad, mentalt handikappad som du skrev, det var bra
  • Jojjo77

Polarlantis - Tänk inte ens tanken att du deppar ner tråden! Vi finns ju här, i med- och motgång Stor kram och hoppas att din kropp snart är tillbaka på banan Hjärta

Intressant om spermierna! När man har varit med i den här trådn ett tag och läst en massa och påbörjat utredning, så har man ju lärt sig så mycket om kroppen att man snart känner att man kan knäcka extra som läkare En annan tanke är ju också att det är helt ofattbart att det finns barn överhuvudtaget, det är ju ett verkligt under att det kan ta sig! Det är ju en större sak att bli med barn än att vinna på lotto kan man ju tro i alla fall 

• Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-05-03 21:14:31 följande:
    Ja folk undrade nog lite när jag satt och muttrade i mitt hörn och inte ville prata med någon! Ah va gott, själva har jag slappat i soffan hela kvällen, är så fruktansvärt varm på kvällarna och nätterna, inte så jag svettas utan mer som om att jag har feber. Vet ju att tempen höjs lite vid graviditet men va fasan karln kan inte ligga bredvid mig på natten utan att dö av värmeslag.
    Oh gud va gott med helkroppsmassage! Det hade inte varit någe fel! Det är perfekt att unna sig nu inför våren och sommaren, väcka kroppen till liv!

Ja det känns redan bättre och så ska jag ju på första besök med BM så man får prata av sig lite, kan nog ev vara gravidhormonerna som spökar, är ju jätte känslig och skulle kunna gråta till allt Förvånad

Har du några planer på när du ska testa efter ÄL nu då? Skrattande

Näe nu blir att gå och lägga sig tidigt idag så kanske jag orkar med hela dagen imorgon utan att få några utbrott! Natti natti

Kram kram
    Mår du bättre?

Tror jag försöker stå ut till BIM, blir bara så besviken om jag gör det innan, har ju gått på den niten några gånger... Går dock runt med ett lätt illamående för tillfället, men tror det kan bero på min nyss påbörjade LCHF-diet, eller så är jag påväg att bli sjuk. Har inte BIM förrän den 14 maj, så det känns långsökt att det ska vara ngt.
  • Jojjo77

Råttentottan - som någon annan skrev, både bra och dåliga besked. Skönt ändå att vara under uppsikt.

Saftis - förstår din känsla precis, jag skulle också bli galen! Hallå, bebisgörande ska väl gå före ALLT Klart att det är vi som är normala!

Själv har jag idag berättat för min chef vad vi håller på med, inte i detalj alltså, och att det ev kan bli så att det blir provrörsbefruktning. Känns bäst att köra med öppna kort, så att hon vet att planen är att jag ska gå hem ngn gång i framtiden. Jobbar ju inom skolan så det kan vara bra att tala om nu inför tjänstefördelningar och liknande. Hon blev glad att jag talade om, så då känns det som rätt beslut.

• Jojjo77

Välkomna skette och PeLeKo

EGO: Har nu varit på en underbar helkroppsmassage, var betydligt mycket stelare än vad jag trodde, så nu ska jag börja ta hand om min stackars kropp även genom en massage då och då. man är nog med att träna men ej att bli knådad...hm. En annan sak, har gått ner 1,5 kg sen i måndags Skrattande är sååå lycklig! Mår bra i hela kroppen, ingen hunger och inget sockersug! Varför har jag inte testat detta tidigare, heja LCHF! Ska ha en lug n och skön helg, INGET inplanerat under hela lördagen, underbart. Ha en skön kväll tjejer (&kekke) och en skön helg!

Kram Solig

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2011-05-06 15:34:10 följande:
    Låter besvärligt att behöva hålla koll alt "dela upp" mitt gegg och mannens gegga. Själv tänker jag bara " jaha då är det geggtider" :)
    Själv har jag noll koll på mitt gegg   Är lite avis på er som kan avgöra vilket gegg som är vilket. Varken märker eller känner ÄL, förutom då jag använder sticka vill säga.
  • Jojjo77
    Sophy80 skrev 2011-05-06 15:46:48 följande:
    Berätta! Hur fixar du frullen utan kolhydrater? Det är den som jag brukar stupa på. Stört omöjligt för mig att inte hälla i mig en hink mjölkkaffe med två-tre mycket dryga teskedar socker. Imorse lyckades jag stoppa i mig ägg å bacon, men det gick bara inte ner utan en skiva bröd.
    Ingen fruk i din diet heller? Vet inte hur jag skulle kunna leva utan apelsinsallad..
    Jag äter turkisk youghurt med solrosfrön på, ca 4 rågade matskedar youghurt, man blir mätt snabbt och håller sig länge, du kan också strö över lite blåbär eller hallon. Annars kan du äta ägg och bacon. Är ingen frukostmänniska så det har funkat bra. Nej, har inte ätit frukt denna vecka, men en frukt om dagen ska funka, har jag läst mig till. Har som sagt funkat väldigt bra!
  • Jojjo77
    skette skrev 2011-05-06 16:36:12 följande:
    Tack för alla härliga välkomnanden och hjälp med att hamna rätt på listan:) Precis hemkommen från jobbet och känner mig helt färdig....såg att det var fler lärare i tråden, så ni (och förmodligen alla andra) vet vad jag pratar om! Hoppas ni får en bra helg allihop!
    Vet precis!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet