Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-05-06 20:37:35 följande:
    Listen!! Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain: On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
    Hahaha
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2011-05-06 20:53:31 följande:
    Jojjo vi verkar vara i ett väldigt liknande skede av livet på nåt sätt. Du är ju liksom jag ibland i perioder när du fortfarande gärna skulle skjuta upp barnbiten samtidigt som du gärna vill ha barn. Jag har också hållt med LCHF ett tag och fått väldigt bra resultat, och nu har jag kommit igång med träningen. Och jag har också börjat gå regelbundet hos en massör nu eftersom det äntligen hjälpt mig att bli kvitt smärtan som jag haft i ryggen i 10 år. Jag är löjligt lycklig och trivs SÅ bra med livet just nu. Och jag har också en lördag helt utan planer, så då ska jag nog bara vara ute och njuta av vädret och livet. Solig

Kekke - Haha, den var rolig. Går även smidigt att byta till the male brain i den storyn, ska nog köra på den i fortsättningen. ;)
    Ja, det är inte helt lätt, jag känner mig just nu väldigt kluven för att man som sagt trivs så bra med livet. Sa faktiskt till min man idag att vi kanske ska strunta i barn, finns så mycket annat vi kan njuta av i livet. Han tittade bara på mig och frågade om jag blivit knäpp. Tror inte jag BLIVIT knäpp, har nog alltid varit det Just nu känns det som om jag i alla fall klarar mig utan barn, men man kanske tänker så för att det aldrig tar sig, blir liksom lättare med sådana tankar. Men skönt att höra att vi är på samma våglängd du och jag, då känner man sig normal

Skönt också att du fått ordning på din rygg, inte kul med värk. Hur länge har du kört LCHF och hur mycket har du gått ner? Det är ju så kul med snabba resultat!!! Man blir ju nästan besatt och gott får man äta också. Har du några bra mattips förresten? Tar tacksamt emot Jag gjorde en jättegod tacoslåda ikväll, hittade den på nätet på en LCHF-sida.

Ha en underbar lördag med inplanerade inga-planer-alls Skrattande Tycker vi tar oss ett glas vin på det också Skål
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-05-07 08:50:58 följande:
    Min kille vill börja med typ lchf men jag tycker det är svårt att hitta några roliga recept (jag behöver inspiration). Har du köpt nån lchf-kokbok eller kollar du nätet?
    Jag kollar nätet, finns mycket bra där. Det man kan säga är väl att man kan äta precis som vanlig, fast ingen pasta, potatis, ris osv, dra ner på frukt, om man som jag äter mycket och köpa allt i äkta vara, d v s feta produkter istället för light. Har bytt ut kolhydratstillbehör med vitkål, spenat, broccoli och sallad.

Det har varit svårt för mig att tänka om och laga fet mat, eftersom jag är viktväktar-skolad (skadad?) Men hjälp vad bra det har gått och vad gott man får äta! Blir automatiskt att man äter mindre för att man blir mätt så snabbt och håller sig mätt. Som sagt, jag är frälst!
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-05-06 23:13:27 följande:
    Hejsan tjejer!

Jag kan nog inte köra LCHF, har opererat bort gallan och tål inte för fet mat. Grädde har jag exempelvis svårt för. Men kul att höra att det funkar så bra för er tjejer! Nu kör jag med att undvika sötsaker enbart och det funkar rätt bra, förutom i påskas  Jag tror att jag tappat ca 3-4 kg sen jag började med sockerförbudet.

Imorgon ska jag springa springcross, ett löparlopp i Stockholm! Ska gå i säng snart!

Intressant att höra om hur snabba kolhydrater påverkar insulinet. 

Gris: Jag brukar inte heller försöka analysera mitt klet så mycket. Räknar dagar och kör billiga äl-tester. De dagar jag är mest på "humör" brukar vara äl-dagarna, rätt praktiskt!

Millan

Nej, då är nog inte det en bra diet. Tror inte att det är en bra diet i längden, men som en chock för att komma igång, sen behöver man ju inte alltid äta så mycket fett, men dra ner på kolhydrater tror jag starkt på. Kör nog på ett par veckor till ialla fall. Svårt att sluta när man får bra resultat...

Hoppas loppet gick bra!
  • Jojjo77

Gällande viktminskning, så är det ju heller inte till nackdel om man försker bli gravid, även om jag nu inte är stor. Men bm sa när vi var på förra träffen för utredningen att det inte skulle skada om jag gick ner ett par kilo (vad nu det innebär?). Tog det som att jag var fet, så nu ska hon allt få se! Mannen tycker bara att jag är löjlig och tycker om mig som jag är, det är ju trevligt, men ännu trevligare är det ju om jag tycker om mig själv också

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-05-07 23:33:13 följande:
    Kiyona: tack för erbjudandet men jag väntar nog med testerna ett tag. Jag skall ju bli gravid om några dagar så det behövs ju inte Tungan ute blir jag inte gravid den här månaden så skall jag testa utan tester ett tag (får se hur länge jag står ut ) men tack i alla fall! Däremot så snor jag åt mig en massa gravidbaciller ang. din karl så får du säga till honom att du håller på med livsviktigt uppdrag och kan inte bli störd hela tiden

shelby: å fy! stackars dig! Jag kan också få väldigt smärtsamma menssmärtor så jag har lite tips som kanske hjälper: värme på magen, röra på sig lite försiktigt, äta järn t ex torkade aprikoser. Ja det var nog bara det hoppas du blir bättre snart din stackare!

EGO: Idag har jag varit duktig och tränade i 1h, kändes underbart! Dessutom har jag grejat ute halva dan så då får man lite välbehövlig motion då också. Naturligtvis toppade jag detta med en supergod kladdkaka men mamma bjöd ju så jag var tvungen
    Hur som helst så vägde jag mig imorse, trots min stora skräck inför det, och blev väldigt förvånad när jag såg att jag faktiskt hade gått ner 1/2kg sen sist (slutet på mars). Hur är detta möjligt när jag har frossat som en galning de senaste 2-3 veckorna? Hm... kanske dags att börja med chokladdieten, det verkar ju hjälpa
    Härligt! Låter ju som du har hittat en perfekt diet!
  • Jojjo77

EGO: Tar bort mig helt från listan. Vi fick idag reda på att mannens spermier inte är av bra kvalité eller särskilt många. Nytt test ska lämnas in från honom i veckan. Han tar det bra, men jag har gråtit och vill bara gråta mer. Inte så goda chanser att det blir ngt för oss vanlig väg, troligtvis blir det IVF direkt efter sommaren. Känns ändå sorgligt och tungt. Jag har massor av frågor och får nog vänta tills vi får komma och prata och ställa alla. Usch, det här var jättejobbigt...

SoligBIM Vi som längtar... Baby

April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo) 
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6) 
    16 -- Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2011-05-09 20:41:32 följande:
    Jojjo: Förstår att det känns jobbigt!
    Bra dock att ni gjorde testet och fick svar så snabbt.
    Nu kan ni få IVF snart, och förmodligen bli gravida före en annan..
    Försöker peppa lite!
    Kram
    Tack, det värmde
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-05-09 20:53:11 följande:
    Jojjo- Massor med kramar från mig. Vet inte vad jag ska säga som tröstar just precis nu, men gråt o var lesen o få ur dig allt. Hoppas du o mannen kan stötta varandra. KramHjärta
    shelby skrev 2011-05-09 20:56:12 följande:
    jojjo, Sänder också en massa digitala varma kramar till er båda. Men som dubbelA sa, gråt och få ur dig allt, skriv av dig här om du vill såklart, vi lyssnar och dömer inte 
    Tack så mycket.

Mannen är nog mest ledsen för att jag blev så ledsen... Trodde inte jag skulle reagera såhär, kanske för att jag faktiskt trodde att allt var bra... vad fel man kan ha... Jag vet att loppet inte är kört, men känns jobbigt ändå, vet inte riktigt varför. Kanske för att det inte ska vara såhär? Jag vill också kunna bli med barn, som vanligt... Förstår ni hur jag menar?

Är i alla fall glad att jag "ljög" in oss för koll alldeles för tidigt, annars hade vi fått kämpa ihjäl oss i många år...

Tack för att ni finns Hjärta
  • Jojjo77

TACK alla ni för era inlägg, ni ska veta att de värmer och stärker. Ojojoj, vad jag är glad att jag har er och den här tråden!

Idag känns allt bättre och jag har inte gråtit nu på morgonen i alla fall, men hela kvällen igår, gick liksom inte att stoppa. Min man är klok som en bok och mår inte dåligt över det här, men över att jag är ledsen. Han säger att det här inte är några problem och att vi är med barn i höst. Känns bra med en lugn och sansad man, annars hade väl vi båda legat och snyftat...

Han har lämnat ett prov och ska lämna ett till på torsdag, så ska också ett blodprov, kromosomprov tas, tar 3 veckor att få svar på det. Vet inte riktigt vad allt innebär och varför allt görs och om han kommer kunna få äta några piller för att hjälpa simmarna. Sist vi träffade läkaren sa han att inget finns att göra om simmarna är dåliga, då är det bara IVF som gäller. Mannen ska på tors be någon att ringa upp mig så att jag kan få ställa alla mina frågor, det är jag som sitter på dem och tycker att det är det som känns tyngst just nu, att undra en massa och inte få några svar.

Tack Sophy för ditt inlägg. Hoppas att allt kommer att gå bra för er, håller alla tummar och känner för er!

Shelby inte kommer du bli sist! Vi kan väl tajma och bli gravida samtidigt?

Jaja, livet är hårt ibland och allt blir inte som man tänkt sig, men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Jag får se fram emot en skön sommar och att jag får ta ett glas vin på uteserveringar med min man när vi ska på semester. Måste fokusera på guldkornen, även om jag helst skulle vilja gå runt med stor mage, hellre än att dricka vin såklart! Helt plötsligt blev min barnlängtan starkare än någonsin. Vad man är konstig. Jättekonstig!

Kram på er alla!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet