Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-05-23 17:50:54 följande:
    Tyvärr dippade även min temp imorse, vilket i graviditetssammanhang brukar innebära missfall... Det har inte börjat blöda än, men gör väl i så fall imorgon och då är vi på exakt samma dag som förra gången, 5+0.
    Just nu känns det bara orättvist och jag orkar inte gå igenom det här en gång till... Men det kommer man ju att göra. Det sägs ju i alla fall att det är liten risk att få tre missfall på rad, så det är väl till det man ställer sitt hopp just nu.
    Näe Maria! Får bara inte vara sant! Håller alla tummar och tår att det inte är så. Stor kram!!!Hjärta
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-05-23 17:22:31 följande:
    Polarlantis: Samma här! Bimmelibimmelibim, vad man VÄNTAR (kommer oxå bli skitbesviken om jag får besök...).

Jojjo: Vad skönt att ni inte behöver vänta så länge!

Marsflickan: Välkommen åter PRECIS när du vill (styrkekram)!
    Ja! Det känns lite overkligt att det var så kort tid det var stängt! Känns nästan lite pirrigt i magen när man tänker på att man faktiskt snart ska få hjälp att bli gravid!

Helt plötsligt har mannen blivit mysgalen, han ville veta när jag väntas ha ÄL och det är nu i veckan. Så här blev det pang-på-mys på em och han har redan styrt upp vilka fler dagar det ska bli, hahaha. Han är lite rolig ibland, men jag är så nöjd så
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-05-23 17:22:31 följande:
    Polarlantis: Samma här! Bimmelibimmelibim, vad man VÄNTAR (kommer oxå bli skitbesviken om jag får besök...).

Jojjo: Vad skönt att ni inte behöver vänta så länge!

Marsflickan: Välkommen åter PRECIS när du vill (styrkekram)!
    Hoppas du slipper kärringen!!!
  • Jojjo77
    Maria - Usch vad det skär i hjärtat på mig när jag läser om vad som hänt er. Kan inte föreställa mig hur det känns. Tänker på er och skickar många kramar Hjärta

Råttentottan - Blä för tanten! Men vad skönt att allt går så snabbt. Hoppas att allt kommer att gå bra.

Irmelie - Klart att pergo-behandlingarna i kombination med lite ledigt kommer att göra susen! Efter sommaren så hoppas vi på en bebbe i maggen För oss alla!!!
  • Jojjo77
    Råttentottan - Vilken metod har bäst odds? Spontant tänkte jag insemination, men började sen fundera... Skulle köra på det som, som sagt, har bäst chans att bita. Om det skulle vara IVF skulle jag köra på det på en gång istället för att insemineras och sen bli besviken och ändå behöva gå igenom IVF. Men det är bara mina tankar.
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-05-24 20:12:25 följande:
    Som jag förstått det får man först en massa hormoner som försätter en ner i klimakteriet.. sen en massa hormoner för att stimulera ägglossning, sen en massa hormoner efter insättning av ett embryo för att kunna behålla graviditeten... Så det tär nog på krafterna tillsammans med alla förhoppningar, oro etc...

Men är lååååååångt ifrån nån expert på det hela, bara vad jag snappat åt mig. Men det är ju garanterat mödan värt om det leder till ett plus!!  
    Biverkningarna är väl som sagt att man pumpas full med olika hormoner för att trigga och lura kroppen till ÄL. Trots att man gör allt detta så finns ju inga garantier för att det ska ta sig...Biverkningarna kan också variera beroende på vad det är för fel, d v s om felet sitter hos mannen eller hos kvinnan.
  • Jojjo77

Välkomna alla nya!

Kram till er som fått besök av tanten och hoppas, hoppas hoppas på er som har BIM i antågande.

Råttentottan - skönt att allt gick bra och att allt såg bra ut.

EGO: Är påväg att drunkna i jobb och tänker inte längre på bebis. Helt underbart och gör susen för sexlivet Vi sexar loss värre än vanligt och jag har knappt koll på när ÄL är eller när jag ska ha mens... Skönt faktiskt.

Det här är ju andra månaden efter spolning och mannens prov såg bättre ut sist, så hoppas gör vi självklart, även om vi slappnat av för att vi vet att vi får hjälp om inget händer.

Fick idag reda på att en vän som fått samma diagnos som oss, dvs för få spermier, är gravid, på vanligt sätt så lycklig för deras skull, plus att hoppet då blir starkare även för vår del!

Skönt med kort vecka och skönt att snart få ha lite semester. Tror att det kommer göra underverk för oss alla här

Kram

• Jojjo77

Millan - GRATTIS!!! Vad underbart! Tänk bara bra tankar nu så kommer det gå bra!

Ceke - Lycka till!

Sophy - Pepp, pepp, pepp! Och kram!

• Jojjo77
    Råttentottan skrev 2011-06-01 09:57:30 följande:
    Grattis MIllan!!!!!

EGO: Tillbaka från spolningen och det var inte skönt. Som kraftig mensvärk ungefär. Mannen följde med och höll handen. Jag hade fri passage på bägge sidor i äggledarna i alla fall. Sköterskan sa att det var ökade chanser nu när man spolat rent så vi hoppas på det. Nu laddar vi för juni och hoppas på fler plus.
    Skönt att det är gjort och att det var fritt och fint därinne Jag genomgick ju detsamma för 1,5 månad sen och håller med, det var INTE alls skönt. Men, skönt som sagt att det är gjort. Hur går det för din man och hur ser hans resultat ut?

På mig såg allt också bra ut, men det är ju inte helt okej med min mans simmare. Hoppas att det ska ta sig i sommar, men om inte, så blir det IVF-svängen för oss. Orkar inte tänka på nu hur det kommer att kännas. Har lärt mig att med allt slit runt bebisverkstaden, så tar jag det som det kommer. Oron kommer ju tids nog ändå och stressa upp mig i månader i förväg, det skiter jag i Vi väntar fortfarande på svaren gällande kromosomprovet, men vi får nog vänta en vecka till.

Välkommen ni nya
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet