Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fröken Ellen skrev 2011-06-19 15:04:05 följande:

Hej!

Jag kan knappt tro det, men jag fick två streck på teststickan i morse!! Efter ett och ett halvt år av försök. Det har inte sjunkit in ännu men jag är morsk och lägger in mig på gravidlistan trots att det känns alldeles för tidigt. Nu är det bara att hålla tummarna...

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    30 -- Nemi76, ÄL 17 juni (Försök nr 1 med Pergotime)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)
    4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    10- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 - Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    12-- Jezza80 (6:e försöket)
    16 -- Kiyona, ÄL 2 juli (försök nummer 5, X 2009, MF 12/5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)

Pergo is tha shit! Cool

Skönt att inte vara sist i listan längre.
  • Irmeline

Fröken Ellen, du får komma till gravidtråden!
    Tänk om du föder den 29:e, skottbarn Skrattande
    tror det skulle kunna hända mig med, både syrran och mamma har gått rejält över tiden, och jag verkar ju inte ens släppa dem om de är döda. Skulle vara lite coolt! Vilket superkalas vart 4:e år!! :)

• Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-06-21 09:34:45 följande:
    EGO: Just nu känns det som att detta gått vägen och jag vet att jag kommer att bli SÅ besviken om jag får mens om en dryg vecka Konstigt egentligen, för jag vet ju att jag inte kommer att bli gravid i en handvändning och även om jag käkat Pergo nu så är det ju inte alls säkert att jag blivit gravid. Kan dock inte låta bli att fundera över mina jätteömma bröstvårtor och min halsbränna... Fast jag är på dag 4 efter ÄL och det är väl omöjligt att få några symtom än?!?
    Ge inte upp även om det inte skulle ta sig första kuren!
    Själv fick jag massa symptom första kuren (molvärk som bara den) och var helt säker på att jag var gravid. Testade från ÄL+7 varje dag, men efter ÄL+12-13 inväntade jag mest mens som kom. Då hade jag fått tydliga pms-symptom så jag kände att det var kört, och var superbesviken!

Kändes helt hopplöst kur 2. Bestämde mig att inte testa innan BIM, inte försöka tolka för mycket. Endast om jag fick supertydliga symptom som at bröstvårtorna växte och vårtgåtdarna fick fler körtlar (endast hänt mig vid graviditet) skulle jag få testa. Hade mindre symptom än cykeln innan, så kändes rätt hopplöst. Testade på ÄL+11 då jag skulle på tjejmiddag och bara ville konfirmera att jag kunde dricka vin. Fick ett plus och blev helt chockad!! Verkligen INTE väntat mig det. Så ge inte upp! Det kan bli denna cykel, men det kan också bli nästa eller den efter det!

Håller tummarna!
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-06-22 10:56:29 följande:

Kan man få antifertilt sekret av Pergo??! Där sjönk hoppet

Sen så vet jag ju faktiskt inte hur stora vårtgårdar jag har normalt, det är inte så att jag studerar dem ingående Magen brukar alltid bubbla och knipa så det kan lika gärna vara hunger eller något jag ätit som gör att det molar och värker. Halsbrännan berodde nog på allt lösgodis jag mölade i mig i söndags

Pergo kan ge biverkning på slemhinnan som blir tunnare och därför kan det bli svårare för ägget att fästa in (se länk Sophy postade tidigare). Därför så ser statistiken för lyckade pergoförsök bäst ut de första kurerna.
    Pergo kan även ge mindre ÄL-sekret så simmarna kan få svårare att simma igenom tappen.
    Man kan behandla åtminstone slemhinnan med en kombination av pergo och östrogen har jag läst. Och sekretet kan man komma runt genom att kombinera pergo och partnerinsemination.
    Så lösningar finns det!
    Förhoppningsvis kommer du inte behöva dem :)
  • Irmeline
    Marsflickan80 skrev 2011-06-22 22:16:37 följande:
    Vad tror ni? Vågar jag hoppas?

GRATTIS!!!!!!!!
    Ett plus är ett plus!
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-06-23 10:08:25 följande:

Hejsan,

Det gick bara bra på mitt vul! Vi fick se ett hjärta picka i rätt takt och den lilla var så stor som den skulle vara, faktum var att han mätte den till 7+3 fast jag är som mest i 7+1.

Den låg bra till, långt inne, vad det nu innebär. Gulesäcken syntes väl. Det kunde helt enkelt inte se bättre ut än vad det gjorde.

Jag berättade att jag alltid blivit gravid när min ägglossning varit några dagar sen. Då sa han att det fanns forskning som tyder på att det är "bättre" med en 30-32 dagars cykel för fertiliteten än 28 dagar. Så min cykel är 28-31 dagar och det är de gånger den skulle varit 31 som jag blivit gravid! Varför det är så vet inte forskarna ännu.

Känner mig jätteglad över det bra beskedet.

Millan

Å vad underbart!!
    Du ser, denna gången går det vägen!
  • Irmeline
    Marsflickan80 skrev 2011-06-23 21:35:35 följande:
    Tack alla söta ni för gratulationerna! Idag är jag på BIM+2 och har fortfarande samma symptom som före mens, med andra ord känner jag mig väldigt ogravid men inte skall man väl klaga heller. Jag kan inte förstå att detta är sant.
    Fast dagen började inte så bra: imorse tog jag ett stavtest från apoteket som visade ett fett Minus förtvivlad och ledsen gjorde jag om testet med testlagrets sticka någon timme eftferåt och då blev sträcket starkare än igår. Hela dagen har jag gått och grubblat och tänkte vänta tills imorgon för att göra ett nytt test. HA! Eller hur, klart jag inte kunde hålla mig och denna tog jag för över 1h sen. Tänkte ni kunde kika på den, så ni känner igen den när ni själva plussar snart, VÄLDIGT SNART! Jag beordrar er! För att underlätta sprider jag oerhört många gravidbaciller på er. Kramar!!!

Marsflickan, nu kanske det blir marsbebis! :)
  • Irmeline

NEJ!! Saftis!! Vad ledsen jag blir!! Gråter
    Fy fan va orättvist!!!

Sök utredning för upprepade mf, men ett tips om du blir gravid innan är att äta 1/4 albyl minor per dag, ska minska risken för missfall, speciellt hos de som fått upprepade. Det är förhoppningsvis bara något sådant litet som behövs. Som du sa så blir ni gravida lätt, så då får ni snart en chans med den nya medicineringen eller vad som nu behövs.
    Mitt tips är att läsa i trådarna om upprepade mf, där finns mycket att lära. Framförallt hopp att få!!

Men just nu, tillåt dig att sörja och vara bitter. Förstår att du känner så.
    Känner med dig, vi har liksom följt varandra sen början här i tråden.

STOR KRAM! Hjärta

• Irmeline

Varit på VUL idag, varken domedag eller hallelulja.
    Fostret var cirka 5-6mm, vecka 6+3, lite litet. Och så såg hon ev. hjärtat slå.
    Vad nu? Lite liten och eventuellt känns inte så kul..
    Nu känner jag mig ännu oroligare än innan :(

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet