Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2011-07-13 12:51:49 följande:
    Kanske det, jag visste inte att man kunde känna av sånt. Misstänkte nästan att du hade koll på detta , tack för tipset. Vet du om det finns ngn koppling mellan att man känner av tillväxten och att man sedan verkligen släpper ägget? Vet ju inte om jag lossar, m t p min oregelbundenhet finns det väl viss risk för att jag inte gör det varje månad...
    Borde ju vara större chans att du lossar om du har känningar! :)
    Kör i vind!
  • Irmeline
    MrsTM skrev 2011-07-13 14:08:05 följande:
    Tack snälla, det är så härligt att veta att man inte är ensam! Detta verkar vara en väldigt trevlig tråd. Önskar er alla varmt lycka till med försöken!

Förresten, har ni också fått stå ut med syrliga kommentarer om att ni borde försökt före 30? När jag glädjestrålande berättade för vännerna att vi skulle gifta oss fick jag höra "jaha, vänta inte för länge med barn bara, man vet ju aldrig om man kan få några!"

Klumpigt uttryckt eller vad? Av flera orsaker:
    1. De kunde ju inte veta ifall vi redan försökte. (Vilket vi inte gjorde, men ändå.)
    2. SÅ himla lastgamla är vi inte, och vi träffades relativt sent i livet.
    3. Om vi får problem, kommer vi inte få något stöd då? Ska dessa personer bara stå där med armarna i kors och säga "vad var det vi sa"?
    Vilka idioter (ursäkta om jag talar illa om dina vänner).
    De kanske tyckte du var "präktig" som gifte dig först och egentligen är lite avis och rädd att du ser ner på dem eller nåt. De vill hävda sig och försvara sitt eget beslut. Brukar betyda att de känner sig otillräckliga själva.

Min kusin som är lika gammal som jag hoppade av skolan och fick barn tidigt. När jag tog min examen från universitetet fick jag ett jättekonstigt grattiskort från henne och min morbror. "Grattis till examen, nu hoppas vi att du snart även ska få uppleva det alltr största i livet, att bli en lycklig mamma" Var inte det skumt??
    Som om hon var tvungen att försvara sina egna val, jag har ALDRIG någonsin kritiserat eller kommenterat dem!

Och lite liknande när jag sa upp mig från förra jobbet. Två av de kollegor som jobbat där väldigt länge och aldrig haft ett annat jobb svarade ung såhär när jag berättade att jag skulle sluta: "men jag har ju alltid trivts med mitt jobb här" som om min uppsägning var en kommentar till dem varför de inte också rörde på sig någon gång!

Kanske tog dina vänner ditt giftermål som kritik att de inte också gift sig och ville försvara sig och sina val. Folk kan tolka saker så himla skumt beroende på om de själva är nöjda eller inte.

Hur som, tänk inte på dem. Alla måste få göra egna val utan att någon dömer!

Lycka till med verkstaden :)
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-07-14 10:12:25 följande:
    Jag har bara fått utslag två ggr och när jag väl fått utslag så har jag inte testat igen. Jag funderar på om jag ska testa fler än en gång per dag... Jag äter ju Pergo och då vill man ju tro att ÄL ska komma ungefär samma varje månad, men det kanske den inte gör? Dag 12-17 stod det i informationen jag fick...
    Jag fick utslag olika dagar på mina kurer, och efter vad jag läst så är det vanligt.
    Testa och sexa på! :)
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-07-15 09:47:46 följande:
    Dag 14 och inget utslag och jag börjar bli orolig över att det inte ska bli ÄL denna månaden
    Fick utslag dag 18 en av mina pergocykler!!
    Pepp!!
  • Irmeline

hej tjejer, tillbaka efter 2v semester.

Inte läst ikapp allt, men passar iallafall på att säga: Grattis Miss olsson!

Gick in i vecka 12 igår, på söndag har jag gått 12 fulla veckor, den "magiska gränsen". Äter albyl minor och funderar på när jag bör sluta med dem, någon som vet? Efter v 12 eller vid RUL?
    Gjorde blodprov inför KUB ultraljud idag, ultraljudet är på måndag. Håll tummarna för låg risk!

Lycka till ni andra, plötsligt händer det! :)

• Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-08-02 11:00:01 följande:
    Uppdatering: Än så länge har inget hänt. Hoppas att denna dagen passerar blodfri!!
    Håller tummarna!!
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-08-01 14:20:16 följande:
    Irmelie: Härligt att snart ha passerat de 12 första veckorna! Håller tummarna för att KUB:en går bra!!! Ingen aning om Albylen dock... kanske är ngn annan som har koll på sånt?

Själv gick jag in i v 22 idag och magen har formligen poffat ut de senaste veckorna! För att inte tala om att resten av kroppen tagit tillfället i akt att göra detsamma. Hmpf... 9 kg hittills. Uschabuscha, men vad gör man inte för ett litet pyre, som vi nu vet är en liten grabb ... Och vikten SKA bort så fort som möjligt sen, för den trivs jag definitivt inte med!
    Själv har jag inte vågat ställa mig på vågen. Magen syns nu, putar ut tydligt. Men om det är pga semestersnask eller bebis är frågan..
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-08-02 17:51:57 följande:

Jag kunde inte hålla mig till imorgon!! Visst är det tokpositivt?!? Jag tror aldrig att jag har varit såhär lycklig
    Har aldrig sett ett så starkt positivt cb förut.
    SUPERGRATTIS!!!! Solig
  • Irmeline

Visst är det kul att komma med ådana glada nyheter!!

Och som jag sa förut, inte misströsta för att första pergokuren gick åt h.., det finns hopp nästa!
    Andra kuren verkar mycket populär Glad

• Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-08-02 18:18:12 följande:
    Nu ser jag den gröna linjen!
    Dags att komma till gravidtråden :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet