vintermamma11 skrev 2011-06-20 11:08:57 följande:
Ni är så mysiga i denna tråden, ska försöka bli lite mer aktiv så att det plötsligt känns naturligt även för mig att diskutera tvättbekymmer och annat

Jag lyckades pricka in ÄL denna månaden med en sticka kvar till fertilitetsmonitorn. Var helt övertygad om att vi hade missat ÄL, men då helt oförutsätt så var det dubbla strecket där.
Vårt sexliv har fått en rejäl sänka av planeringen, varför sexet sällan är bra under ÄL. Men det fick vi ha överseende med och bara se till att få till det...
Nu hoppas jag att det ger utdelning denna månaden. Känner en svag molvärk i magen, men ska sanningen fram kan det vara precis vad som helst... Många dagar kvar tills man får det svart på vitt, men midsommar och ledighet gör förhoppningsvis att man inte längtar fram tiden ändå.
Fröken Ellen: Det känns betryggande att enträgen vinner även i denna "tävling". Vi har hållit på mer eller mindre strukturerat sen september. Hade varit gött om det snart blev vår tur också!
Stort grattis till dig!!!
Ja, alltså... bebisverkstad är INTE sexigt. Vi skilde på "romantiskt" sex och "bebisverkstadssex" för att kunna få till det rent mentalt. Ibland fick man bara anstränga sig så gott det gick att få till det och lämna njutningen därhän. Ibland kunde det till och med vara så illa att vi fick använda matolja (jo, jag lovar!) för att jag var så torr och absolut inte hade lust. Och ja... maken fick ju koncentrera sig på sitt sätt, men det var inte lika lättfixat ;)
Lycka till med verkstaden - håll ut! Håller tumme för att det tagit sig.