Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78: Han känner kanske pressen ;)
    Har också funderat på varför vi fick tid så sent, men det var maken som ringde och de sa att man brukade komma mellan v. 6 och v.10 (så v. 8 är väl typiskt genonsnitt då, får man anta). Spelar dock inte så stor roll...

• Saftmedbulle

Jojjo55: Har också tänkt precis som du att "det blir nog inte..", tror det är ganska vanligt. Är nu 39 och gravid på egen hand (efter sjätte försöket MEN med "fuskstickorna"...). För tidigt att ta ut något i förskott, men som du skrev ernlia03, det gick ju faktiskt, bara en sån sak...

mallanis: Mår ganska illa, men har slutat kräkas i offentliga papperskorgar åtminstone ;)

• Saftmedbulle

Gris78: Tycker du ska ge myset en chans... Vad har du att förlora? Mår illa fortfarande lite då och då och är hungrigare än vanligt. Har fått en del finnar, tror det är hormonrubbningen som gör det (har aldrig såna annars)...

Astrogirl: Ja, det är rätta takter!

Irmelie: Du har väl inte gett upp (pepp)? Använde CB, tyckte de var bra...

emmafemma: Vi har kört utan skydd i ett halvår och ja... det är spännande i sig, bara känslan liksom.

• Saftmedbulle

Hepp! Äntligen fredag! Satt och lunchade med några kollegor idag och en vikarie berättade att hon var gravid. Frågade vilen vecka och då sa hon v. 8... Är själv i v. 7, men har inte berättat. Satt bara och kände mig lurig (har bestämt att inte berätta på jobbet förrän efter jul).

Pingla77: Hmm, ja det kan ju bli lite si och så med sexandet om man är borta hos någon (eller har besök som essalady)

Önskar er en skön helg! Vi ska åka till Gävle imorgon och hälsa på en kompis. Jag ska säga att jag kör lite "detox" (min mans förslag) för att undvika vinet...

• Saftmedbulle

Mallanis: Absolut, att jag hälsar Gävle från dig! Tro mig - det var INTE lätt att hålla käften...

• Saftmedbulle

Irmelie: Jag tror att det kommer att gå bra!

Mallanis: Gävle hälsar tillbaka...

Tapetklister/äggvita... ha, haa , vad ni är roliga. Jag har också hört att sådana flytningar ska vara ett bra tecken.

• Saftmedbulle

essalady: jodå, det haar kommit lite blod för mig vid ägglossning (någon enstaka gång) och som mallanis mycket riktigt påpekar är det bättre att vara lite för ÄL än efter med sexandet.

MD77: Spännande! Vi hoppas det tar sig den här gången!

Jojjo55: Det är klurigt det där med mensen. Min spelade mig en del spratt också.

Ernlia03: Vad skönt att du inte mår illa. Mitt illmående har lugnat sig lite... Ska på inskrivning nästa vecka (längtar!).

mallanis: Tack för tipset!

Gris78: Hur går det? Fick ni till något i sänghalmen?

simtim: Ja, testa CB.s... Man blir så himla glad själv när man ser den där glada gubben (även om jag bara sett en enda i mitt liv, men kul var det)

• Saftmedbulle

Jojjo55: Tyvärr vet jag för lite för att svara på din fråga. Min mens var superkonstig innan jag plussade. Kunde liksom blöda (eller ja, det var ju det som var problemet - det blödde inte riktigt utan bara någon liten fläck...), otroligt förvirrande.

Gris78: Vi hoppas så klart att det tagit sig!
    Ansi30: se kommentar ovan!

Millan75: Låter jobbigt. Inte skrämmer du upp oss - tror det är bra att prata om det, jag menar, vi tänker ju ändå på det, eller hur?

Själv har jag börjat sticka babykläder. Urskoj! Gjorde mycket sånt när jag var yngre (så jag har en hel flyttlåda med babygarn!) till mina vänner som fick barn då ni vet när man SKULLE få barn - dvs inte såna tanter som vi (vågar skriva det eftersom jag är äldst i tråden ;) Trodde väl aldrig att jag skulle få sticka åt mig själv, men det är en underbar känsla.

• Saftmedbulle

MD77: Cooolt! Grattis, grattis! Så glad för din skull...

Drömmen om Elin: Grattis till dig med!

Ansi30: Trevligt att vi gravida ändå får lufta våra tankar och att det inte känns "kymigt" för er andra... Gillar också den här tråden och håller med mallanis - det är svårt att komma in i nya trådar... trivs här :)

mallanis: Jag har inte skrivit mitt BF-datum... Enligt gravidkalendern här på FL är det den 14/6, men jag väntar nog tills jag har varit hos barnmorskan på torsdag (första mötet, inskrivning, grymt spännande).

Ernlia03: Känner absolut igen mig i din oro. Själv försöker jag ha is i magen (!) och inte nojja till mig. Skönt att kunna lufta sina tankar här åtminstone. I'm dying to tell...

Håller med någon att det är intressant att läsa vad folk skriver, även om man inte alltid tilltalar någon personligt. Det går ju fort här och man hinner inte alltid läsa ifatt...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet