Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mallanis:
     Känner helt klart igen din oro... Längtar tills v. 12, då det åtminstone påstås att det ska vara lite "säkrare"... Kände du att du fick missfall (sorry girls, ni som inte vill veta...) och i så fall hur kändes det? Som att få mens, eller? Men... vi måste tro att det går vägen för dig den här gången och jag står mer än gärna över den erfarenheten.

• Saftmedbulle

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå...

Får helt enkelt joina er som mäter med ÄL-stickor (som jag ju propagerat för så mycket) och nedräkning till BIM. Får se om jag hittar något av Irmelies guts och komma igen (fast man måste ju vänta en menscykel, så det är väl det man får göra...

• Saftmedbulle

Ernlia03+Astrogirl : Tack för peppet!

Och ja, jag blödde och jag tror att de mäter storleken. Känns ändå skönt att veta hur det ligger till, även om det är tråkigt. Håller absolut med dig att man ska kunna prata om tråkiga saker oxå-det viktigaste är att inte älta och det tänker jag absolut inte göra...

Ansi30: Mmmm, Köpenhamn...det är fint det. Vi ska dit i december - har vi som jultradition: julmarknad på Tivoli. Trevlig resa!

Polarlantis: Oj! Först nu såg jag vad du skrev... Bebisverkstad efter tre månaders förhållande? Håll i hatten (men varför inte, om det känns rätt så- go for it!)

• Saftmedbulle

Tack för omtanken, essalady!
    Unnar mig just nu den största latte du kan tänka dig (har ju dragit ner rejält på kaffedrickandet under graviditeten) och när jag berättat för maken ikväll blir en whisky eller två, men sen tänker jag resa mig, var så säker!

• Saftmedbulle

Sanna77: tack du oxå! Ja, jag tänker så faktiskt. Jag och gubben har ju "bara" försökt i sex månader, så vi visste faktiskt inte om vi kunde bli gravida. nu vet vi och det är ju en positiv sak, helt klart.

• Saftmedbulle

Tack så mycket för allt peppande, brudar! Ni är för söta... Håller tummarna nu för att det ska bli fler plus här i novemberrrusket!

Nillan: Hälsar tillbax!

• Saftmedbulle

Tror att det här är senaste versionen. Passar på att uppdatera mig själv samtidigt...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet