Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Passar på att lägga in Polarlantis samtidigt som jag lägger in mig själv...

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
     4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
     8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket) 
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    29 -- Vintermamma, ÄL 15 juli (försök nr 8)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Nemi76, ÄL 18 juli (Försök nr 2 med Pergo)
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    5 -- Lilla plopp kanin ÄL ca 22-26 juli ( försök >>40, 30 år)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5) 
    10 -- DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    10 -- ca Råttentottan ÄL 25 juli ca (12:e försöket, 2:a efter spolning)
    11 -- Prodigy79 (13:e försöket)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
     Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
     MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
     Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
     Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
     Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
     Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
     ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
     Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

• Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-07-22 11:35:08 följande:
    Kul med husköp Pingla! Skönt för er att hinna flytta innan du blir gravid. Skönt att fokusera på nåt annat en bebisverkstad. 

Saftis: Ring dem och hör om remissen så slipper du sitta och vänta.

Millan

Har förresten fått remissen nu och ska på första utredningsträff med läkare i början av september.
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-08-02 21:11:01 följande:
    Sophy - med tanke på hur det ser ut med övriga tempar - flera i folikelfasen som ligger över coverline, så tycker jag inte man kan utesluta att det skedde på lördagen... Men jag är ingen expert!

Nemi - grattis till ett fett plus!!

Saftis - skönt att det händer något nu! Men ni kommer att försöka på egen hand ändå...?

Ego - här planeras liggschemat för veckan, äl förväntas i slutet på helgen så innan dess ska vi klämma in fem omgångar i sänghalmen!
    Ha, ha... lycka till i sänghalmen! Liggschema... ja, så är det ju i bebisverkstaden. Romantiskt så det förslår ;)

Joo, vi ska försöka på egen hand oxå. Ifall jag blir gravid igen kan man skjuta på utredningen (tror jag i alla fall) - det känns ju inte som om vi har massor av tid på oss (hjälp - är ju 40!) så läkarna tyckte att det var lika bra att vi försökte själva vid sidan om utredningen så att säga. Ja, ja... har ju hållt på i över ett år nu, så ÄL och BIM har lixom blivit lite rutin :( Skönt att ha er tjejer att nojja med och diskutera med - och även stötta och peppa andra, så man inte BARA tänker på sin egen verkstad.

Har varit och hälsat på min kompis, som skaffade barn (insemination) på egen hand vid 43-års ålder. Hennes son var helt guddomlig och jag trodde att det skulle vara jobbigt (jo, lite... vår första graviditet skulle blivit junibebis), men jag blev samtidigt otroligt peppad att fortsätta kämpa. Min kompis har ju kämpat i tio år och hon gav inte upp, som tur var...

Fått brev från jobbet - en MASSA strul där... och så utredningen på det ... pust, kommer att bli en jobbig tid framöver.

I eftermiddag ska jag till sjukhuset och ta de första proverna inför utredningen i september...gillar inte sjukhus, men som du skrev, Nemi, skönt att det händer något i alla fall.

Ha det skönt i solen, tjejer!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-08-03 10:44:38 följande:
    Grattis Nemi! 

Min graviditet har gått åt helvete. Även det här barnet hade downs syndrom och vi gör snart abort.

Sen kommer vi att få någon form av utredning. Två barn med downs syndrom är så pass ovanligt, det ska knappt kunna hända. Men det hände oss. Hur mycket otur kan man ha.

Vet inte hur det kommer bli framöver, finns en stor risk för att jag aldrig kommer att bli mamma. 
    Kramar om! Förstår att det känns överjävligt... Har inga bra, tröstande ord tyvärr. Donation är inte att tänka på, eller? (beroende på vad de kommer fram till i utredningen), typ spermiedonation eller äggdonation? Adoption?
    Just nu förstår jag om du bara vill gräva ner dig i svarta hålet... men sen, när du har fått sörja kan man kanske se en väg vidare, vem vet (vill inte ge dig några falska förhoppningar, men önskar verkligen att det kan ordna sig på något sätt för dig).
  • Saftmedbulle

Pepp till dig Annelie! Vi får väl hoppas att du inte är gravid då, eller? Låter lite konstigt i det här forumet, men om du har "inte-göra-barn-förbud" så...

• Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-08-07 16:00:24 följande:
    Imorn blir det KUB. Lite som somedagen. Lever den? Är den frisk?
    Hoppas såå att slippa cytotec en gång till.
    Håller tummarna för att det går bra! Kram!
  • Saftmedbulle
    Nemi76 skrev 2011-08-08 08:47:51 följande:
    Jag vet att det inte behöver betyda något men imorse blev det yttepyttelite blod på pappret när jag torkade mig och oron är enorm! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!
    Usch... förstår din oro... försök slappna av (JAG VET - det är inte så bara). Hoppas att det inte är något farligt och håller tumme (pepp!).
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-08-08 11:18:49 följande:
    Pepp!
    Flera av mina kompisar har blödit i början av graviditeten, de har levande barn idag Glad
    Det är vanligt faktiskt. En kompis ringde sjukvårdsupplysningen, den hjärtlösa kärringen sa bara: det är mf! Inget vi kan göra, vänta så kommer det ut snart.
    Hon hade fel! Lillkillen är tre månader nu och hur söt och frisk som helst.

Jag tror inte du behöver oroa dig om det inte blir mer (mycket) eller gör väldigt ont. Men om du vill kan du ju åka till gynakuten och göra VUL för dina nervers skull. Men bästa kanske att vänta tills hjärtat kommit igång, är väl 5+några dagar som det händer.
    Kram {#emotions_dlg.flower}
    Blä för okänsliga kärringar och gubbar inom vården (fast de flesta är ju bra, som tur är...) - verkligen taktlöst!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-08-08 11:21:32 följande:
    KUB idag, levande liten krabat som daterades som 12+2 när jag räknat till 12+1 så det är ju bra.
    Risken blev låg, 1:9800 ung och spalten 1,8mm.
    Nu tror jag på bebis!!! Glad
    BRA!!! Så ska det låta! Hoppas du slipper oroa dig nu och kan njuta av graviditeten!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet