Vi över 30 som längtar efter första barnet
Kattflickan skrev 2011-08-13 14:40:17 följande:
Det jobbiga för oss nu är att vi inte kan repa oss och komma igen och försöka göra barn igen som vi gjorde förra gången. Då kunde vi tänka att det som hänt oss var en grym otur men att det var bara att fortsätta försöka. Men nu vågar vi inte försöka själva innan vi gjort utredning. Antagligen kommer vi inte att vilja försöka själva oavsett, utan hellre åka utomlands för ivf med pdg om vi inte får göra det i Sverige. Bara tanken på att gå till vecka 13 igen, testa sig och få reda på ett dåligt resultat känns helt omöjlig.
Tror att det är vetskapen om att det troligen är nåt fel på nån av oss som gör att det känns så tungt den här gången. Och det kan ju inte heller vara ett vanligt fel.
Jobba på nu Maria o Saftis, hoppas det blir plus för er snart. Och hoppas din utredning går bra för dig Saftis.
Hmmm.. har börjat två meningar med ordet "och", får skärpa mig
Millan
Mmm, passa dig för "och" i början av meningar (jag är svensklärare, men... här på FL har jag ledigt ;)
Jag förstår verkligen om ni inte försöker själva... Hoppas att ni kan få den hjälp ni behöver för att få bebis snart. Tack för tumhållning och vi tänker oxå på er och hoppas att det ska funka på något sätt för er att bli föräldrar. Kram!