Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-08-13 14:40:17 följande:
    Det jobbiga för oss nu är att vi inte kan repa oss och komma igen och försöka göra barn igen som vi gjorde förra gången. Då kunde vi tänka att det som hänt oss var en grym otur men att det var bara att fortsätta försöka. Men nu vågar vi inte försöka själva innan vi gjort utredning. Antagligen kommer vi inte att vilja försöka själva oavsett, utan hellre åka utomlands för ivf med pdg om vi inte får göra det i Sverige. Bara tanken på att gå till vecka 13 igen, testa sig och få reda på ett dåligt resultat känns helt omöjlig.

Tror att det är vetskapen om att det troligen är nåt fel på nån av oss som gör att det känns så tungt den här gången. Och det kan ju inte heller vara ett vanligt fel.

Jobba på nu Maria o Saftis, hoppas det blir plus för er snart. Och hoppas din utredning går bra för dig Saftis.

Hmmm.. har börjat två meningar med ordet "och", får skärpa mig

Millan 
    Mmm, passa dig för "och" i början av meningar (jag är svensklärare, men... här på FL har jag ledigt ;)

Jag förstår verkligen om ni inte försöker själva... Hoppas att ni kan få den hjälp ni behöver för att få bebis snart. Tack för tumhållning och vi tänker oxå på er och hoppas att det ska funka på något sätt för er att bli föräldrar. Kram!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-08-13 18:15:38 följande:
    Saftis - har du någon koll på vad det är som testats, vad är det de kollar liksom...? Antar att de tar någon form av "koagulationsprov" eftersom det verkar vara standard att man försöker lösa det hela med Trombyl? Tänker alltså att "alla" ju får det och då är det väl lämpligt att man faktiskt också kollar om det är det som är problemet...

Ego - Jag kommer säkert att få äta upp det här, men just nu tror jag verkligen att det tagit sig den här gången. Annars blir jag - återigen - fruktansvärt besviken...
    Har testats med koagulationsprov och kromosomprov. Ska även göra ett hormonprov under mensens tredje dag, men... hoppas ju att det inte blir någon mens ;)
    Jag sa det till maken att oavsett om det blir mens eller inte den här gången är det bra: inte mens=plus/mens: jag kan ta hormontestet.

Förstår din känsla...symptomen låter ju onekligen lovande. Ska absolut hålla tumme för att du plussar den här gången och att det håller hela vägen.
  • Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-08-13 20:25:39 följande:
    även om jag inte är här å ofta o skriver inlägg så har jag inte glömt bort mina kära tanter i denna underbara tråd.. är inne o kikar till ibland.. men ceke håller mig lite uppdaterad på vad som händer..
    om ni saknar mig allt för mkt får ni säga till så kommer jag med några "trevliga" inlägg igen ska ni se..
    allt för att ni ska ha ett leende på era läppar.. o apropå läppar, mannens motsvarighet till läppglans är pungsvett.
    trevlig kväll..
    Ha, ha... Den var riktigt bra!
  • Saftmedbulle

Sophy: Tack för infon!

Kiyona: Grattis till plusset!

Maria: Va? Mens nu? Vaffodå? Verkligen skumt. Det verkade ju så lovande, eller hur? Vi får väl hoppas, som du säger, att försök 11 är ett turförsök.

EGO: Själv är jag i deppträsket just nu...känns som om det aldrig kommer funka för oss :( Nu är ju till och med Vickan gravid (jo, ni vet Kronprinsessan)... hemskt kul för henne (inte bitter, närå).

• Saftmedbulle

Sorry Vickan... Inte meningen att vara elak mot dig (man vet ju aldrig - du kanske oxå hänger här ;)

Maria: Försök 11 2011 - lät ju lite snyggt faktiskt. Vi kör på det!

EGO: Mina kollegor pratade förlossningar idag, men det är en kollega som gjort alla möjliga försök (IVF bl a), men som till slut blev tvungen att adoptera. Hon berättade om en del hon gått igenom.
    En annan kollega berättade att hon fått missfall (och alla känslor som följer med) innan hon fick sina tvillingar. Kändes lite skönt, även om jag höll mig väldigt i bakgrunden i diskussionen. Jag har ingen lust att outa mig att vi försöker och våra mf, eftersom vi inte lyckats än. Senare kanske...

• Saftmedbulle
    Mumwannabe79 skrev 2011-08-18 17:41:12 följande:
    Hej på er!
    Jag och min man har äntligen fått tid för utredning (försökte redan i våras att få hjälp då jag har endometrios men vi var tvungna att försöka ett år som alla andra) 6/9 ska vi på första besöket! Glad 

Vad skönt att ni fått tid för utredning! Vår utredning börjar den 8/9 så det är ju väldigt nära i tiden...
  • Saftmedbulle

Millan: Förstår om det var ett asjobbigt besked ni fick... men som nån skrev... det är inte kört - försök fokusera på det. Du har alla min tummar i alla fall!

• Saftmedbulle
    SmoochiePoo skrev 2011-08-20 16:28:51 följande:
    Jaha då kom blödningar och mensvärk, testen är i princip negativa så ännu ett mf i bagaget då. När får man komma på utredning? Har ju haft ett X och 2 mf på raken och inga barn sen tidigare..
    Åh nej! Jag beklagar verkligen... Tror faktiskt att du skulle vara berättigad utredning i ditt fall. Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-08-22 19:51:45 följande:
    Kiyona - vad skönt att det gått så fort ändå och att de tog emot er "utan tjat"! Jag vet inte hur mycket klokare man blir av utredningarna (ofta kan man väl inte hitta något fel), men på något vis känns det kanske ändå bra att "finnas i rullorna", det händer liksom ändå något! All lycka till!!

Ego - gårdagen slutade helt åt helskotta här; jag läser rätt mycket i ett annat forum (inte barn/bebis/föräldrar, utan ett med annat tema) och där är det en tjej som blivit gravid efter att bara ha försökt i någon månad. Jag kan inte hjälpa det, men det känns bara inte rättvist... Jag kunde inte förmå mig att gratulera där och då, får smälta det lite först. Maken såg på mig att något var fel och vi pratade när vi gått och lagt oss, bara låg och höll om varandra och jag grät - nu är det faktiskt inte vi som har dåligt tålamod, nu har det gått ett år sedan vi började försöka och det ÄR faktiskt lång tid! Nu tillhör vi de 20% för vilka det dröjer längre än ett år och inte vet vi hur länge vi ska behöva vänta tills det blir något som stannar kvar. Skit också.
    Hmm, känner igen mig där... Fick precis veta att en släkting blivit gravid (det var svärmor som berättade det) och hon (de) hade försökt och blivit gravida direkt. Blev JÄTTEjobbigt för mig, jag menar, jag vill ju oxå berätta för svärmor att jag är gravid (vi har ju inte kommit över v. 11 så här långt) någon dag (helst snart!).
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-08-22 22:28:51 följande:
    Önskar alltså ingen missfall men börjar bli litet bitter som ni säkert förstår pch är litet avundsjuk på er det iaf fungerar en bit för...
    Ha, ha... en BIT? Ja, det är JÄTTEkul att vara gravid fyra gånger på ett år (antar jag, än så länge har jag bara varit det tre..älskar att kräkas.). Nä, allvarligt talat - det är slutprodukten som räknas - inte graviditeten i sig och där hade ni rätt , vi är lika barnlösa och ledsna och bör peppa varandra.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet