Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

marja78 skrev 2011-08-08 13:21:01 följande:
    Förresten, det var någon som skrev om att det fanns en fortsättningstråd för de som plussat från 30 + tråden. Var ligger den?
    Du hittar den i trådstarten.
  • Saftmedbulle

Hjälper Polarlantis att ta bort sig från juli månad...

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    29 -- Vintermamma, ÄL 15 juli (försök nr 8)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)
    10 -- DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    10 -- ca Råttentottan ÄL 25 juli ca (12:e försöket, 2:a efter spolning)
    11 -- Prodigy79 (13:e försöket)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)

• Saftmedbulle
    Sophy80 skrev 2011-08-08 23:57:33 följande:
    På listan är vi nu, bland de icke-gravida, 55% tjejer som är inne på försök 10+. Skönt att vi veteraner hittat en tråd att trivas i. Jag är så glad att ha er! Hoppas att vi får följas åt med barnvagnar i en nära framtid! Peppar, peppar..
    Tack för pepp! Hmm, ja... 55 procent är ju en hel del :( Är oxå glad att den här tråden finns - man bli smått galen ibland och då är det bra att se att man inte är ensam i sin strävan och sina nojjor. Tack för att ni finns, brudar!
  • Saftmedbulle
    SmoochiePoo skrev 2011-08-09 09:58:37 följande:
    Tror bestämt jag plussat igår! Hoppas lilla fröet vill stanna denna gång! Skrattande
    Wiiihaaa! Jättegrattis! Och va roligt med ett plus i tråden! Mera! Mera! Grattis igen...
  • Saftmedbulle

EGO: Börjar jobba på torsdag... Maken tyckte jag skulle berätta om att vi ska utredas (blir en del läkarbesök och folk kan bli oroliga att man är sjuk), men jag vet inte...har ingen lust att outa mig i den frågan. Hur skulle ni ha gjort?

• Saftmedbulle
    Nemi76 skrev 2011-08-09 13:33:48 följande:
    Svårt det där, det kan ju lätt bli mycket läkarbesök och folk kan börja undra men samtidigt vill man kanske inte att alla ska veta. Kan du bara gå, eller måste du be om ledigt? Om man måste be om ledigt så hade jag nog kanske berättat för den som beviljar ledighet för att slippa sura miner eller liknande....
    Måste be om ledigt, men behöver egentligen inte berätta mer än att det gäller läkarbesök. Men... folk är så himla nyfikna på mitt jobb "jaså, ska du ha vikarie... vad ska DU göra?" Är kass på att ljuga, så... och så kommer "ojdå, är det nåt allvarligt?" Fast, visst... behöver ju egentligen inte svara på det, men det späder lixom på nyfikenheten ännu mer.
  • Saftmedbulle
    Lilla plopp kanin skrev 2011-08-09 15:33:51 följande:
    Min utredning tog 4 månader och det är inte så lång tid. Vi valde att inte berätta på jobbet förens det blev ivf. Visst förde alla läkarebesök på kort tid en del uppmärksamhet men chefen var glad när jag sen, 6 mån senare, berättade varför jag varit borta så mycket. Hon hade trott att jag hade cancer eller någon annan allvarlig sjukdom. Tyvärr var chefen sedan inte så angelägen att hjälpa till med avläsningar för alla ivf besök att hon stressade mig till max.
    Hmm, jaa... det är just det. Har en kollega som har cancer, så jag vet att mina kollegor blir oroade när jag går till läkaren (var ju redan en del förra året, med missfallen och så...). Tänker nog kanske göra som du...berätta i efterhand eller nåt (har inte riktigt tänkt klart i frågan).
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-08-09 18:24:07 följande:
    Yes, om/när jag får ett plus igen så ska det knapras albyl och smörjas ProgesterAll! Eftersom vi bara haft två mf så har vi ju inte gjort någon utredning och därför kör jag på egen hand, dvs inga "riktiga" vagitorer eller Trombyl.
    Jag ska till gynekologen imorgon och då ska jag kolla om han har några "prylar" till mig... (typ trombyl/progesteron)

Tack för dina råd om barnalbylen. Känns ju lite läskigt att ta dem när det uttryckligen står att de inte ska användas när man försöker bli gravid. TVÅ apotekare frågade mig, när jag köpte dem, om de verkligen var till barnen och jag (som är urkass på att ljuga) sa att det var det... Kände mig som värsta skurken. Vad gör man inte?
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-08-09 23:43:50 följande:
    Sophy: Tack för ditt tips och din peppning! Det kan finnas skäl att utreda också, samt om jag har riktig tur att det går att göra nåt åt problemet, fast jag förstår inte hur det skulle kunna ske utan ivf pdg. Men om jag har en mutation i den där genen så kan det innebära att jag även lättare kan få cancer. Min mamma har ju haft cancer i brösten och i tarmarna och hon är död nu. Så det kan vara bra att undersöka om jag har den mutationen. Men jag ska helt klart skippa mellanleden och ringa direkt till de ställen där de gör ivf pdg för att se om jag kan få komma med i kön. Har hört att de kanske nu gör det även här i Uppsala så jag ska testa dem först. 

Saftis: Varför ifrågasatte apotekarna om du skulle ha dem till barn för? Det kan väl inte vara så vanligt att ta dem inför graviditet?

Millan 
    Nä... just vad jag tänkte oxå. Men de kanske måste fråga? Som när jag köper Panodil i Danmark (de är MYCKET billigare där och jag använder dem för min mensvärk from hell) och köper 600 på raken: "Du vet väl hur du använder dem?" frågar de varje gång, oavsett var i landet man köper dem. Känner mig som en knarkare på langningstur varje gång, även om det bara är för eget bruk och jag absolut vet hur de används.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet