Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-08-31 11:36:46 följande:

Åh nej, vad mkt sorgligheter ni är med om i tråden nu, jag beundrar er som kämpar på trots allt! Er styrka är otrolig. Stor kram till er som behöver den, nu ska tummarna hållas för er skull och vi hoppas att det blir glädjande besked för er snart. Kram!

För egen del så har vi bokat tid för utredning nu, trots att vi endast har 7 försök bakom oss. Men med min oregelbundenhet så tycker jag att det kan vara motiverat. Vi valde en privat, fast ansluten till högkostnadsskyddet, klinik. Jag hade hoppats på snabbare puckar där men vi fick en tid om 2,5 månader. Ja, ja då kan vi ju med gott samvete säga att vi försökt ett år i alla fall...Funderade på detta med att försöka i ett år. Menar de att man ska försökt 12 cykler eller menar de 12 månader? För mig som kan ha långa cykler så blir det ju inte så mga på ett år....? 

Jag tror de menar ett år, alltså ett kalenderår.
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-08-31 19:35:03 följande:
    Hmm, i princip så får man väl räkna med att hållit på i 12 månader, "vanliga dödliga", dvs folk utanför vår tråd (eller FL i alla fall) har ju ofta inte stenkoll på äl och mens... Även om man såklart märker att det är längre mellan mensarna... Men jag tycker 12 månader oskyddat bör räknas som ett års försök!
    Undrar egentligen - det finns ju statistik som säger att 80% av alla som aktivt försöker blir gravida inom ett år, 90% inom två år. Räknas det om det som gravid=plus eller gravid=barn? Om man tänker på folk som fått många missfall så känns det ju orättvist att inte få någon hjälp om man lyckats bli gravid tex. sex gånger på två år - man har ju fortfarande inget barn...
    Ja, det måste ju vara barnet man utgår från, inte graviditeten. Det är ju inget självändamål att vara gravid, lixom (jooo, jag vill BARA vara gravid, men BARN vill jag ju inte ha... vore konstigt om man skulle resonera så, eller hur?)...
    Lycka till med Stockholmsveckan!
  • Saftmedbulle
    Miamej skrev 2011-08-31 20:27:28 följande:
    Hej!

Äntigen, vid 32 års ålder förstod jag att jag var "stor" nog att skaffa barn. Hoppas att det är okej att hoppa in i tråden.
    Mer än okej! Hjärtligt välkommen!
  • Saftmedbulle
    kristin10 skrev 2011-09-01 09:01:34 följande:
    Hej

Har lite följt med denna grupp och ni verkar som ett skojigt gäng, så jag kommer gärna med. Själv är 31 år och nygift. Har slutat med p-piller och väntar nu på att mensen ska komma tillbaka så vi kan börja försöka.
    Välkommen, du med! Lycka till med bebisverkstaden!
  • Saftmedbulle
    Misstessan skrev 2011-09-01 18:02:33 följande:
    Hoppar bara in och säger hej, har läst här ett tag. Vi försöker på första barnet, fyllde 30 tidigare i år och känns skönt att veta att alla som får barn inte är under 25.

Fick dock mens igår, så det var lite surt och ledsamt. Innan vi började försöka trodde jag inte att man skulle bli ledsen när man fick mens, jag vet ju att det tar tid... men likaväl så kommer ju de där känslorna varje gång:( Har två vänner som är på varsin sida om lättsamheten i att bli gravida, den ena väntade på sin mens efter att ha slutat med sina piller... men den kom aldrig utan det visade sig att hon redan var gravid, med BÅDA barnen. Och min andra kompis fick kämpa i två år. Och nu när hon försöker på sitt andra så verkar det inte heller gå så snabbt, plus att hon dessutom fick missfall i våras.

Trots att ens sunda förnuft säger till en att det inte är nåt fel på min kropp och allt det där... så kan i alla fall inte jag låta bli att fundera och tankarna snurrar runt.

Men nya tag nästa månad, eller vad säger ni som också fått mens...?!
    Välkommen och japp ... nästa månad smäller det!
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2011-09-04 13:29:39 följande:
    Grattis Annelie!!

EGO:
    Denna Älperiod var allt annat än kul. En karl som är förkyld och inte alls upplagd. Men det är konstigt vad man gör för att få det där lilla knytet.
    Vi fick till det nästan varje morgon!!, hör o häpna av två stycken som avskyr mornar...
    Fan om det inte tar sig nu! Börjar bli måttligt trött på det här!! Det är inte kul längre....

Blev ett tråk inlägg av ego-mig men jag orkar inte mer just nu. Det är så mkt med allt, skärmar av mig alla känslor och  hittar på annat för att sysselsätta mig. Träning är det som tar störst plats just nu. Även om det inte syns på vågen så är det verkligen skönt att rensa tankarna! 
    Pepp!

Annelie: Jättegrattis! Det var hög tid för ett plus i tråden!
  • Saftmedbulle
    Mumwannabe79 skrev 2011-09-04 16:14:34 följande:
    Det var bra gjort av er att få till det trots förkylning och morgontrötthet! Jag är också trött på att försöka tillverka bebis. Runt ÄL ligger man i så att man inte har någon lust alls till sex övrig tid i månaden :(
    Ha, ha... det där kunde precis ha varit jag som skrev...
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-09-05 15:48:31 följande:
    Annellie: Grattis än en gång!!!

Kiyona: Kör hårt nu då

Millan: jag blöder också lite mer (fast fortfarande nästan ingenting), har du haft så nån gång efter dina skrapningar/missfall?

Lilla plopp kanin: är det för att du har varit stressad eller nåt innan som du har huvudvärk efter zonterapin eller vad beror det på?

EGO: Frågade er för ett tag sen om någon visste ifall orgasmer (ej via samlag) kunde påverka tiden för blödningen, ingen som vet? För övrigt så får jag fortfarande utslag på grav.tester och det känns piss men annars så känns det bättre för övrigt
    Tyvärr...har ingen aning.
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-09-06 15:47:13 följande:
    Grattis Anneli till plus!

Två frågor till er tjejjer!

1) Ni som kan detta med ÄL-test. Vi har ju pratat om att långa cykler (över 40 dgr) ibland kan vara utan ÄL. Vad tror ni om fullt utslag på ÄL-test i det sammanhanget, kan det luras tro? Om det inte är ÄL överhuvudtaget, producerar man det "rätta" homonet då?

2) Alltså detta med äggvite-flytningar, kan alla ni i tråden upptäcka dessa? Jag hade rikliga innan vi började med barnverkstaden, men nu för tiden så ser jag dem nästan aldrig....

Borde vara ÄL-tider för oss nu, därav alla tankar Så nu är det full fart i sänghalmen igen....

/ Kaprifolen
    På fråga ett...vet inte. Fråga två... alltså jag försökte tyda mina flytningar i ett halvår, men så snart jag gick över till test (och slutade gissa) blev jag gravid direkt. Vi hade alltså förmodligen varit helt ute och cykla förut.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet