• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-03-04 15:03:28 följande:
    saft: jag klagar bara när det blir väldigt intensivt. trevligare när det blir lite titt som tätt och inte alla ggr under en vecka.
    Puss på dig du. Kan inte hjälpa att du är så rädd för lite färg När kommer du hem, förresten?
  • ceke

Jojjo: Härligt med bra besked! och att penicillinkuren är slut!

• ceke
    Jojjo77 skrev 2011-03-04 17:10:17 följande:
    vintermamma och millan - jisses vad rörigt med alla siffror! Jag har svårt för siffror och blir snurrig bara jag läser inläggen, men huvudsaken att ni fattar   Någon mer än jag som är trög?
    Hehe. Jag älskar siffror men blir lite yr i huvudet jag mé. Tycker det är så mycket enklare att räkna dagar än räkna veckor I a f innan det efterlängtade plusset dyker upp!

Hade precis ett spännande samtal med min underbara mormor. Inte varje dag man pratar menscykler med sin mormor, men dra på trissor. Gissa om inte även hon har massor av problem med mellanblödningar och som hon kallar det "mens var 14 dag"... Så kan man ju se mitt skit också om man nu tänker blodblandat som mens.. Men hon va rätt bombis på att det va riktig mens hon hade och långdrana sådana. Men summa summario.. Jag verkar ha ärft allas knäppa saker!

Tydligen så ordnade detta upp sig för henne av sig själv med tiden och hon tyckte inte jag skulle oroa mig så mycket. Som hon sa. Den lille kommer en vacker dag ska du se, det känner jag på mig Alltså.. både en mamma och en mormor med samma trassel.. Tyvärr eller vad man ska säga.. så fick de båda dessa problem några år efter att de fick barn, så jag kan ju inte säga "nåja, de fick barn ändå" riktigt.. Men men, det ska bara gå! Snart så!

Hm.. Hur som alltid härligt att prata med en av mina stora idoler och förebilder här i livet: Mormor! 
  • ceke
    frifantasi skrev 2011-03-04 18:04:02 följande:
    nä så gulligt! hade du satt in dagens ros till läkaren :) Då borde hon ju verkligen göra sitt yttersta för dig nu... :)
    Himla trist att spottingens dök upp igen, men bra om de kanske verkar ge med sig ju. Det kanske håller på att stabilisera sig?
    Hehe.. japp, satt in en dagens ros efter att hon ringde en vecka efter proverna tagits för att bara snabbt berätta att de var ok.. istället för att vänta tills efter hennes semester och när hon hunnit prata med en överläkare Det betydde mycket för mig, så det kändes rätt

Jag spottar för fullt nu, så det blev bara lite uppskjutet, vilket var skönt nog! Ska bli spännande med undersökningen nästa fredag. Hoppas att man samtidigt kan se om det är fri passage i äggledarna som en bonus av undersökningen!

Kaprifolen: japp, jag vet ganska exakt när den varit just pga tempningen i kombo med Äl-test Det är ju det som är det fina med tempning!
  • ceke

Maria: Va härligt med starkt utslag! Nu är kroppen igång igen. Grattis till det

• ceke
    Kekke skrev 2011-03-05 05:19:31 följande:
    det är helt sjukt vilken fast och vältränad rumpa jag har.. hård som granit.. och vet ni vad det värsta är, det är sant..
    Min älskade knäppo!
  • ceke

Spännande det där med farmödrar. Jag har också svårt att få veta det då även min är död sen många år.. Men japp, är rätt likt både mamma o mormor här

• ceke

Hej på er!

Pingla: jag tror också att det är fullt möjligt Eller tom ganska bra prickat?

Här spottas det för fullt och tempen gick ner lite idag. BIM på onsdag och har inget hopp längre om att det skulle ha blitt nåt denna månad.. men ser fram emot att få se vad undersökningen på fredag ger! Eftersom läkaren frågade om jag kunde tänka mig att prova progesterontillskott igen, tänkte ja g i s f fråga om jag då får prova Crinone istället.. som är progesteronvagitorier som i annat fall ges som progesteron efter IVF t.ex. Har läst om andra spottingstjejer som blivit hjälpta av det... P-piller i tablettform har inte funkat tidigare för mig, så varför skulle Provera göra det? Nåt lokalt funkar kanske bättre? Nåja.. värt att testa i a f... Om hon nu ok:ar det i s f... 

Har haft en helt suverän dag på jobbet och ser fram emot en kul vecka, mens till trots Och.. nästa helg är det båtmässa! Tjohoo, våren närmar sig Skrattande

• ceke

Pingla: Attans! Men ändå bra att de tagit proverna och du får börja med medicin för att få ordning på det!

Frifantasi: jaaa.. så mycket som jag googlar på allt är det svårt att inte få idéer om vad jag kan testa Är lite smått desperat efter att få dessa spottingsdjävlar att sluta!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet