• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gravidstim låter bra!

Här tror jag dock att spottingsarna börjar övergå till mens.. Lite svårt att avgöra faktiskt då jag haft så mkt spottings de senaste dagarna... Men nåja, har fått mensvärk och tja... ont typ att bara sätta mig på en stol.. så lika bra att skiten kommer och gör sitt så jag förhoppningsvis är mensfri på fredag då jag ska till gyn igen så det går att göra undersökningen ordentligt!

Mensen va väldigt väntad, kan jag säga då tempen nu är nere vid coverline igen och har varit stadigt på väg neråt de senaste dagarna... så känner mig faktiskt lätt till sinnes och rätt glad ändå Jag menar.. har ju tiden på fredag att se fram emot att se om det ger nåt svar på anledning till alla spottings...

• ceke

Irmelie: Oj då. Förhoppningsvis så har du precis sett dippen precis innan ÄL. Jag har ingen bra koll på det där hur kroppen kan funka vid pco.. men är tempen fortfarande låg så har Äl inte varit än. Men jag skulle nog tippa på att du får en högre temp imorrn!

• ceke

Dags att hoppa in i april för mig..

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    7 -- Vintermamma ÄL 22 feb (4e försöket)
    11-- Marre80 ÄL 25 feb(4:e försöket efter MA)
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)

• ceke

Millan: Kram på dig.   Jaa.. jag gillar billigatesters bättre då de visar utslag ordentligt, vilket testlagret inte gör för mig trots att de används i samma urinprov.

Jojjo: jag tror inte man ser sånt vid cellprov.

Försök 10 går vi nu in på.. och konstigt nog känner jag mig lugnare och mer positiv för varje månad nu...

• ceke

Härligt att ni är på G igen Maria! Håller tummarna för att det går fort till nästa plus!

Ansi: Låter bra om det är ÄL-blödning. Andra blödningar (spottings) strax efter ÄL är jag allt för väl bekant med och önskar ingen att få samma bekymmer!

Här har syndafloden kickat in. Känns rätt bra ändå att det kommer så mkt på en gång.. då brukar det gå över snabbare! Längtar efter sex

• ceke
    Ansi30 skrev 2011-03-09 14:33:20 följande:
    Ceke: Har du spottings när som i cykeln? Den här "blödningen" mer brun flytning kom på ägglossning plus 2 eller 3. Då kanske det också var en spotting och inget annat? Har haft den här typen av blödning förut men då bara några dagar innan mens och då har det fortsatt så fram till mens. Den här var som sagt bara en dag.

Mina spottings börjar 3-7 dagar efter ÄL och pågår sedan fram till mens. Äl-blödning brukar nog va i anslutning till att ägget släpper, som jag förstått det, så är det några dagar senasre så är det nog en spotting. Men.. tempar du så du vet när ÄL är? Annars kanske ÄL var senare än du trodde och att den va i anslutning till blödningen? Jag tempar ju och vet därmed ganska exakt vilket datum ÄL varit så därmed vet jag också hur många dagar efter det är som spottingsen börjar.

Hur som, gu va skönt att det bara va en dag! Då KAN det ju va en sån där nidis som alla pratar om också ju!
  • ceke

ojoj, börjar snart tro att mina spottings smittar av sig här i tråden...

Vintermamma: Usch va jobbigt, men va bra att du fick träffa en bra, förklarande och förklarande läkare.

Frk Svår: Skönt att få provsvar och att gynundersökningen gick bra! Visst är det coolt att se livmoder, äggstockar etc på VUL!

Ego: jag har ju varit hos läkaren idag! Va lite orolig för att det skulle göra ont, men det gjorde det inte alls. Lite mensvärkskänsla bara, men inget nämnvärt. Rätt coolt faktiskt. Hon sprutade in koksaltlösning i livmodern via ett litet sugrör och kollade samtidigt med VUL. Det syntes jättebra när koksaltet sprutades in och rätt häftigt att se livmodern vidga sig lätt och fint. INga polyper där alls. Det såg jättefint ut. Jag är dock toköm på baksidan av livmodern, vilket hon noterade igen. Hon försökte förresten se om det gick att se om koksaltet drog sig ut mot äggledarna då hon fick en rätt bra bild, men det gick inte att se. Det är ju fel vätska för att kolla det.

Jag fick ta FSH och prolaktinprover också. Hon sa att hon försökt prata lite med överläkaren om de kunde börja en fertilitetsutredning lite smått på mig, men att det tydligen är jättesträngt att man måste ha försökt minst ett år innan de gör det. Men som hon sa.. prolaktintest och FSH är en början på det i alla fall. Sen är det ett frågetecken kring ev titthålsoperation. Hon vill avvakta provsvaren och sen beror det mycket på om jag är beredd på att göra en sådan nu redan eller vänta. OFtast brukar det ju va ett senasre stadium av en utredning om man inte har cystor då... men att det kan bli aktuellt redan tidigare i mitt fall då de misstänker endometrios. Hon berättade att om det är endo så kommer jag i s f nedregleras i några månader och frågade om jag i s f är beredd på det.

Oj va jag gillar min läkare. Hon är helt suverän! Fattar inte att jag kunde ha sån tur att få henne! Vi får se när jag får provsvaren. Hon skulle va borta en vecka igen, så hon lovade ringa v. 12 om de inte hunnit tillbaka på måndag.
    '
    Och just ja.. hon skulle kolla upp progesteronvaggisarna Crinone och prata med nån annna läkare om det kunde va nåt att testa. Det ska också bli spännande att se vad de kommer fram till!

• ceke

OOooaaa wow underbara Polarlantis! Blir alltid så glad av att läsa dina inlägg då du skriver så härligt men åhh va glad jag blev av att läsa ditt senaste inlägg!!  Helt underbart ju! Och fyra dagar innan BIM! GRATTIS!!! Skrattande 

Smiley: Kul att du hittat hit En härlig tråd det här! Och så fick jag en "spottingskompis" här också.. hihi

Millan: Skönt att hcg verkar gå ner rätt snabbt ändå, när det nu blev som det blev. Och va skönt att du redan verkar titta framåt!

Fröken Ellen: Va bra att ni fick tider till att börja en utredning Hoppas allt går bra!

Ego: Har varit på båtmässa idag och sen efter det på 1:årskalas. Åhhhh vilken gobit till ettåring! Blev ju alldeles kär Och än mer sugen Och så träffade vi två vänner från bröllopstorget på mässan (hängde i samma tråd där och det slutade med att vi sågs ute i skärgården) och försökte locka hit henne till FL och denna tråd. hihi. får se om hon vågar sig hit

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-03-12 20:36:12 följande:
    Shit Ceke, tänk om vi var på samma 1 års kalas idag??? Ni var inte i Uppsala va?

Millan 
    Hihi, det hade variit coolt Nix, vi var i Rönninge! Men en ofantligt go liten tös
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet