Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Japp, då har jag hämtat ut sprutor och vagitorier, kändes som om jag fick med mig halva apoteket hem   TACK högkostnadsskyddet säger jag, det jag plockade med mig hem var till ett värde av över 6000:- och jag betalade 1800:-. Helt plötsligt kändes det ju billigt Nu är det bara att vänta ca två veckor till och sen ska det sprutas. Ska nog roa mig med att plugga på om när jag ska använda olika sprutor och varför, en hel djungel detta!

Trevlig helg!

• Jojjo77

Millan - Hahaha, ja, så kan man se det Skrattande Håller alla tummar för att dina blödningar snart ger sig och att ni kommer igång med IVF-delen. Lovar att rapportera hur det går för oss och vill höra hur det går för er.

DubbelA - Åååå vilka härliga nyheter! Krya på dig!

Tack alla gulliga för lyckönskningar med sprutor! Tror att jag nu börjar klura ut hur de ska kombineras hit och dit. Nu vill jag bara ha mens så att jag får börja. Har förvisso ÄL nu i dagarna, så vi kör väl på a´ la natural men tror inte att det kommer bita den här gången heller, utan har siktet inställt på sprutor om 2 veckor.

Nu ska här storstädas, lagas mat till matlådor och tränas!

Kram på er! Hjärta

• Jojjo77

Råttentottan - STOR STOR kram!!! Håll fast vid tanken att det faktiskt funkar! Du är snart gravid igen Hjärta

• Jojjo77

Om man inte orkar med ett EGO-deppinlägg, så sluta läs nu.

Allt i mitt och många andras liv kretsar till stor del kring att man ska ha ett bra jobb, klara sig okej ekonomsikt, leva med den man vill leva med, ha hälsan och få en liten bebis.

På det sistnämnda vet jag ju att alla här inne känner igen sig, inte helt lätt att få till den biten, när man väl kommit till den punkt i livet när man känner att nu, nu äntligen är jag och mitt liv stabilt, nu kör vi på för att utöka familjen. Japp, eller hur, det gick ju som en dans, ehhh nej. Man kastas mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg och jag och många med mig får genomgå en lång resa, för att i slutändan förhoppningsvis få det där lilla barnet. Livet är tufft, men... vi lever.

Igår kväll fick jag ett hemskt besked om att en gammal vän omkommit i en bilolycka i helgen. Jag blev kall i hela kroppen och paniken infann sig. Jag och min gamla vän har inte umgåtts på många år, men man springer på varandra, pratar om att höras och ses o s v, och man har ett förflutet ihop. Tiden går och dagar blir veckor os v, o s v, man glömmer bort att ta hand om dem som finns runtomkring en, jobbet är ju viktigt och tar mycket tid...

Nu sitter jag här och mår skit, tänker på min gamla vän, som inte längre finns, på hennes nära och kära och på hennes små barn... Vad livet är orättvist, på så många plan. Och vad det är skört. På ett ögonblick kan allt vara slut och förbi.

För tillfället har jag hamnat i vad-är-det-för-mening-med-livet kris. Idag har jag inget svar på den frågan och idag känns inte ens våra kommande behandlingar ett dugg intressanta. Men jag vet också att denna känsla är tillfällig. Om några dagar rullar livet på som vanligt och jag tror återigen att jag är odödlig... och oumbärlig på jobbet.... för det är ju det som är det viktiga här i livet....

Varför?

• Jojjo77

Förstår precis hur du känner. Människor i min omgivning har blivit m barn inom tre försök eller blivit hoppsan-gravida och har varit öppna med det. Sånt gör att man lätt känner sig knäckt. Men nån gång blir det VI, du måste tänka så, med hela din kropp! Stor kram!

• Jojjo77

Nån som vet om det är ok att ta ett par glas vin under tiden man tar hormonsprutor? Menar ingen fylla utan vin till middag. Har inte Gört restriktioner kring detta.

• Jojjo77

Tack för svar gällande vin och hormonsprutor. Ojojoj, har inte alla namnen i huvudet på sprutorna, det är 3 olika varianter och det är för stimulera äggen inför äggploch och ICSI.

• Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-10-20 21:49:31 följande:
    Hej tjejjer,

har idag fått besked ang mitt hormonprov som är inledningen på vår utredning. Alla hormonprover var helt normala men provet visade att jag inte haft ngn ÄL denna månad. Inget nytt för mig, anade det då jag inte haft några symptom denna månaden + att jag  haft dessa skumma blödningar som jag skrivit om tidigare. Jag var helt inställd på att jag skulle ha ngn form av hormonrubbning så det känns ju skönt att det inte var så.  Nu väntar vi bara på makens spermaprov som ska lämnas in på tisdag. Sen blir det remiss till fertilitetsavd med spolning med mera.

Kontaktade även gyn ang blödningarna och hon tyckte jag skulle gravtesta mig, vilket jag gjorde, men negativt. Trodde nog inte det men ändå. Om jag inte var gravid så tyckte hon att jag kunde avvakta mens. Den lär ju dock dröja då detta är en ÄL-lös månad, då brukar ju sykeln sticka iväg rätt mkt.

/Kaprifolen.
    Vad skönt att ni är inne i svängen nu!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet