Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan - Du får inte ge upp hoppet! Ingen mens betyder ju att det finns chans kvar!

Nicu - Helt klart på g! Kör hårt

EGO: Allt gick bra idag, äggen hade blivit fler och större. Några ägg var på 17-18 mm, det är ju galet stort! Så planen är nu att fortsätta ta spruta idag och imorgon, med två sprutor per kväll, lägga av med dem på lördag och då ta tredje och sista sprutan, Ovitrelle, för att kroppen ska vilja släppa äggen. Slipper sprutor hel på söndag,  jippi! På måndag morgon bär det sen av till sjukhuset för äggplock och återinsättning blir på onsdag, om allt går bra Ser ett slut på den här biten i processen, underbar känsla!

• Jojjo77

Nicu och Maria - Härligt tjejer, sexa på! Här händer det inte mycket på den fronten, med svullen och öm mage och det som väntar som väntar. Efter äggplock och insättning bör  man ju inte ens ha sex på ett tag... Men den som väntar på ngt gott

• Jojjo77

Millan - Ja, det går att se på tv3 play. När det gäller sex efter äggplock finns fm infektionsrisk, sex efter insättning, menar vissa att risk finns för ökat missfall. Alla säger, som alltid, olika även här. Man tar ju ett gravtest ca 14 dagar efter insättning och vi har bestämt att avhållsamhet gäller tills dess. Man vill inte utsätta sig för NÅGOT när man sliter så just nu m sprutor och sjukhusbesök titt som tätt. Men så resonerar säkert inte alla. Efter insättning så ska man dessutom föra upp vagitorier 3 ggr om dagen, för att öka chanserna för ägget att stanna kvar, antar att det blir lite kladdigt... Men kanske också funkar som glidmedel

• Jojjo77

Smiley - kul att ni är igång! Japp här är de ICSI dom gäller, äggplock på mån NICU - kul bild! Snuska vidare DubbelA - hur går det m sprutorna och hur mår du? Saftis - hoppas det blir plus!

• Jojjo77

DubbelA - Tack det är okej. Mår absolut inte hundra, har fortfarande lätt huvudvärk till och från och känner mig allmänt håglös, men inga humörsvängningar. Tog nyss sista Puregon och Orgalutran! Yeehaa Imorgon blir det Ovitrelle kl 21, sen är det klart, för den här gången. Jag känner också av själva sprutorna och tror inte det är konstigt att du känner av lite därinne, det är ju ändå hormoner. Jag är rejält svullen över magen och det drar och sticker i tjejmagen. Brösten är lite ömma också, så om man inte visste bättre så skulle man tro att man var gravid Förhoppningsvis blir jag gravid på ons, också en konstig tanke...

• Jojjo77

DubbelA - man får vara surkärring, vissa som tar allt för givet vet inte att det kan finnas annat att gnälla på än småsaker. När man är där vi är så hamnar allt i ett så mycket större perspektiv. Klart att det säkert är jobbigt m barn som inte sover på mornarna, men var glad att du har dem, tänker vi... Du reagerar säkert som du gör extra starkt pga hormonerna. Marsflickan - attans för tanten! Saftis - tack Hoppas middagen gick bra. EGO - Sista sprutan tagen!!! Underbaaaart (lägg till musik och melodifestivalsstegring på det där, så är ni med mig på känslan). Är så stolt över mig själv att jag klarat alla sprutor och så glad att min man varit så suveränt bra på att hjälpa mig och lugna mig. Känns skönt att en av oss är stabil i alla fall Just nu känns det som om varje timme masar sig fram. Vill ha måndag. Kan inte sova på nätterna heller, galet irriterande. Vet inte om det är alla hormoner som gör att det kryper i kroppen. Störs också av att jag drömmer väldigt mycket och väldigt intensivt. Japp, nu gnäller jag också, över ngt jag själv försatt mig i, dubbelmoral, enda sanna moralen

• Jojjo77

DubbelA - hoppas dagen blir ok! Millan - nej vi har inte fått en massa restriktioner, men läser om att vissa får det, gällande hur ofta mannen ska tömma sig o s v. Vi har valt att köra på som vanligt och bara ta till oss det som vår läkare säger till oss och inte lyssna på vad alla andra säger att folk säger. Klart att din sambon inte vill ha ngn annan! Tänk aldrig så, gäller dig också DubbelA! Vänd på det, skulle ni tänka så om era män?

• Jojjo77

DubbelA - Vad spännande och se vad dom hänt, kommer gå bra! Tack och lycka till du också Ligger just nu i en sjukhusäng m finfina kläder, haha. Ett par timmar kvar innan det är vår tur att rullas in i själva behandlingsrummet. Aaaaaa! Kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet