DubbelAA skrev 2011-11-01 20:11:23 följande:
Vad spännande Jojjo! Själv hoppas jag att mensen kommer i helgen så att jag kan börja med mina sprutor inför inseminationen. Vad är det du ska spruta?
Själv ska jag ha Puregon o sen Ovitrelle när det är dags för att få ÄL. Men jag gissar att du har lite fler saker.
På ett sätt så längtar jag efter att få börja med sprutorna men på ett annat så vill jag ju verkligen inte behöva ge mig själv sprutor men det är ju som du skriver "för en god sak" :)
Kram och lycka till!!!
Jag kommer imorgon att börja m Puregon, efter fem dagar är det dags att lägga till Orgalutran, efter det blir det ultraljudsbesök för att då bestämma om jag ska fortsätta med de två sprutorna, eller om jag ska avsluta och ta Ovitrelle. Blir minst en vecka med alla sprutor fram och tillbaka, kanske ett par ultraljud och sen är dags för äggplock. Beräkningarna är att äggplock ska göras ngn gång v. 46 om allt går som det ska. Äggen plockas och 2-5 dygn efteråt sätts, förhoppningsvis, ett befruktat ägg in. Får sen i en vecka, tror jag det var, ta några vaginalampuller, för att maximera att ägget stannar. Man får sen med sig ett gravtest hem som ska tas ca 16 dagar efter insättning. Visar det minus så kommer väl mensen igång och ja, man bryter väl ihop, går det som man vill så blir det plus

Hoppas på sista så klart

(Lite väl utförligt, du vet ju allt, men det var ngn annan som undrade om processen)
Ja, det är ju spännande, men också väldigt otäckt och nervöst. Skönt att du bara behöver två sprutor. Ska du ta dem själv? Min man får ge mig mina, jag fixar verkligen inte sprutor, jättelöjligt, jag vet. Hur känner du inför allt?
Kram till dig också och lycka till! Kul att kunna följas åt