Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marie-anne skrev 2011-11-03 13:25:04 följande:
    jag e 39 och vill ha barn, men killen har bacakt och min styvmor sa att jag e för gammal=( men fler som jag läst e ju nästan 45! suck
    Strunta i vad hon säger, det är ju inte hon som varken ska bli/vara med barn eller ta hand om det

Välkommen till tråden!
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-11-03 19:39:11 följande:
    Marsflickan: Stor kram till dig!Vad skönt att det gick bra! Jag hoppas o tror att det ska gå bra för mig också. Inbillar mig att det ska göra det eftersom jag tar sprutor mot min migrän men jag kommer ihåg hur rädd jag var innan jag tog dem själv första gången. Då var jag fortfarande tonåring så då fick pappa vara med mig som stöd för att jag var så rädd:) Men nu tror jag att det ska räcka med att sambon är med som stöd så pappa får stanna hemma:D
    Vad skönt att du är ledig några dagar, själv är jag förskollärare så vi har öppet denna vecka o eftersom jag inte har några barn känns det inte som att jag har "rätt" att ta ledigt någon extra dag. Eller snarare så att det känns som att alla med barn tycker att de har förtur på att vara lediga när det är skollov.
    Sorry lite gnäll mitt i allt:D
    Jag börjar oxå med Puregon, börjar spruta på mensdag 2 o då ringer jag sjukhuset så vi kan boka in ett VUL efter ca 7 dagars sprutande o efter det så får vi se vad som händer.
    Måste väl vara lite knäpp som faktiskt ser fram emot att sätta sprutor i mig själv varje dag:D
    Ja, det är väl snällt om pappa slipper komma och hålla handen Tror säkert att man klarar av att dem själv, men man måste nog vänja sig lite vid tanken. Men just nu låter jag mannen ta dem när han finns hemma och allt.

Vi har precis samma upplägg på vår process, bara det att jag lägger till Orgalutran på dag 5. När ska du ha din mens? Var det i helgen?  
  • Jojjo77

DubbelA - Förstår helt känslan i att man inte känner att man har "rätt" att vara ledig för att man inte har barn. Detsamma gäller att gå tidigare från jobbet tycker jag. Jag jobbar på gymnasiet, så där är alla lediga tors och fre, barnlös eller barnfull spelar ingen roll

• Jojjo77

En del provsvar fick vi rätt omgående. Mannens spermaprov fick vi vänta på en vecka eller två har jag för mig. Hans blodprov, kromosomprov, dröjde 1 månad. Jag fick alla mina svar när jag träffade läkaren för spolning av äggledare. Mannen ringde de till. Konstigt tyckte jag eftersom mina svar va positiva o inte hans...

• Jojjo77

DubbelA-Till mig så de att räkna mensens dag 1, när den än kommer, jag fick min på natten o räknade det som dag 1. Lycka till!

• Jojjo77
    NICU skrev 2011-11-03 22:22:46 följande:
    Det verkar dessvärre som att det var missfall den här gången också. Men det sägs ju att det är är lättare efter att bli gravid, så nu håller jag min tumme hårt.

Kikade på "Drömmen om barn" ikväll, någon mer som såg det?
    Ja, jag tittade, tittar varje tors. Usch vad hemskt det var igår! Vilken hemsk känsla att få hoppet utbytt i sån förtvivlan...
  • Jojjo77
    Jojjo77 skrev 2011-11-04 12:32:40 följande:
    DubbelA-Till mig så de att räkna mensens dag 1, när den än kommer, jag fick min på natten o räknade det som dag 1. Lycka till!
    Hmm, oj vad rörigt skrivet det där blev... Skrev från mobilen och blev avbruten i tankarna hela tiden. För att förtydliga, man börjar räkna den första blödningen som dag 1, oavsett vilken tid på dygnet mensen kommer. Kommer mensen före 24.00 skulle jag räkna lör, efter 24.00 sön. Jag frågade barnmorskan extra om detta när vi var där för sprutgenomgången och hon sa att detta var viktigt. Hon sa också att det inte ska var ljusrosa flytningar, utan blödningar. Jag frågade detta för att jag ibland kan gå ett par dagar med svagt rosa flytningar innan blödningen sätter igång. Tack och lov kom det igång ordentligt, och som vanligt, denna månad. Hoppas detta blev lite tydligare än föregående inlägg

EGO: Sprutan igår gjorde väldigt ont, tror att mannen prickade en nerv. Vi bytte sprutingång, man ska variera lite sägs det. Var så lugn inför sprutan igår, men inför kvällens känns det sådär halvbra, med tanke på gårdagen... Har dessutom gått runt med jobbig huvudvärk och yrsel hela dagen, antingen så är jag på väg att bli sjuk eller så är det en biverkning av Puregon. 100 känner jag mig inte i alla fall... och inget vin får man dricka. Eller får och får, jag har bestämt mig för att inte göra det. Känner mig hemsk som säger det, men blir jag gravid så kommer jag att sakna ett glas vin under helgen...

Prodigy  - Vad härligt med SPA! Mys ordentligt

Råttentottan - Lycka till denna månad!

Millan - Vad jobbigt med provsvaren och att alla säger olika... Skönt ändå att de följer upp. Kram!
  • Jojjo77

Tea time - skönt att kroppen verkar vara i fas. Maria - för enkelhetens skull, skulle jag vara öppen, kanske fler som sitter i samma sits... Annars skulle jag skylla på penicillin. Kaprifolen - så lite så EGO - Har varit sååå slö idag, helt håglös, hoppas det e sprutorna. Vi ska på middag hos vänner ikväll, så bara att bita ihop och packa m sig sprutan De vet allt så det känns skönt, då behöver man inte förklara att man e lite off. Ha en skön kväll alla fantastiska!

• Jojjo77

DubbelA- Usch vad jobbigt! Förstår dig precis! Det är frustrerande att bara vänta och vänta, när man vet att det är kört naturligt. Håller också med om att det är jobbigt m männen, man får dem aldrig riktigt att förstå. De gör ju så gott de kan, men självklart är det svårt att få dem helt m i våra tankar. Själv mår jag inte alls bra, huvudvärk och yr sen i fredags, ska vara hemma idag och ringa läkaren, man blir lite nervös när man inte känner sig ok. Ska på ultraljud imorgon, men kanske får komma redan idag, får se vad som sägs. Håller alla tummar för att tanten kommer till dig idag. Ta hand om dig! Kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet