Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Petar lite i listan och hoppas att fler nu hammar längst ner och får sommarbebisar!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

November
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

hihi, saftochbulle- principen- vi börjar mynta våra egna uttryck =) jasså sob då förstår jag nicket bullar vill vi alla ha men svårt utan saften ;)

Gris78-  och ni andra vill ni ha stenkoll på kroppen så börja tempa! Verligen superbra under förutsättning att man inte blir stressad av att hålla koll!  Man brukar ju räkna med att cykeln börjar på första mensdag gris Jag tyckte det verkade SÅÅÅ krångligt först innan jag satte mig in i det men sen tyckte jag det var roligt och man lär sig massor!

Så här såg min pluss kurva ut......Jag förklarar den lite kort! Vid mens tempade jag inte sen ser man att tempen dippa och sen stiga kraftigt då har äl skett (och det blir ett rött kryss)  efter äl är tempen högre och dippen(dag 23)  är när ägget fastnade....  Om man inte blir gravid så sjukner tempen och den (j-la ) mensen kommer ..    www.fertilityfriend.com/home/2fd45f 

The blond one- Skit också så trist! =/

Drömmen om elin- spännande närär det dags?  lägg gärna upp dig på listan =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-10-01 00:41:45 följande:
    Vad har förresten ni för skäl till att ha väntat med att försöka skaffa barn tills nu efter 30? För min del är det karriären plus att jag helt enkelt inte kände mig redo, hade så mycket kvar att göra och uppleva innan jag ville låta hela mitt liv kretsa kring ett barn. Men nu är jag istället super-redo! Fast nånstans innerst inne en liten oro att man väntat för länge.. känner ni också så ibland?
    japp, visst är det knepigheter man lagt sig till med ;) instämmer totalt! Du kanske släpper mer än ett ägg är min fundering om du får lika starkt och starkare utslag i tre dagar? jag har haft äl-utslag i två dagar men aldrig i tre..

Ja du anledning till att vi inte börjat på bebisverkstaden tidigare.... För 4 år sedan var jag inte ens säker på att jag ville ha barn- Tyckte att mitt liv var super ändå och var inte särkilt intresserad av skrikande barn och gillar att göra det vi vill, resa, rå om oss själva och varandra ;)  vara obundna.Inte redo för en liten som skulle ställa vårt liv på ända.  Sen började det växa fram och suget kom efter en liten... jag ville gifta min först och ha fast jobb först och sen ville jag ha hus....  Äckligt snusförnuftig ..... och sen var det inte så lätt att få en bebis, ödets ironi ;) Jag känner absolut att vi kanske väntat för länge! Jag har varit så arg och ledsen både på mig själv och mannen(som absolut inte tror att VI är för gamla, vi som har så bra gener...idiot ;) )  att vi trott att när vi känner oss redo då sätter vi fart, då sätter vi fart.  Allt går inte att planera som man vill och nu kanske jag står här med för gamla ägg.... =( vilket jag inte har några belägg för men är SÅ fruktansvärt rädd för ....

..... sorry depp idag idag är det tredje dagen utan några särkilda gravidsymptom så nu målar jag f-n på väggen att det blir ett missfall till...ska dock på VUL om lite mindre än två veckor. Ska försöka hålla humöret uppe tills dess men NERE idag....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Har egentligen inte tid att skriva men vill bara medela att det är en sån skön tråd!!
    Glad att jag har hittat er i tråden! "saftis" (du kommer snart heta bullen ) du är med oss ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

"Det verkar som ett väldigt smart system om man orkar tempa varje dag. Då vet man ju bättre exakt när ÄL sker, med tester vet man ju bara ungefär. Och spännande att ganska tidigt kunna se om ägget fastnat eller inte! Jag är i fasen att bara kunna vänta just nu, fick utslag på ÄL-testet i måndags så nu är det inte så mycket mer att göra.
    Vad för sorts termometer använder du?
    Förstår jag din graf rätt att du fick utslag på ÄL-test två dagar innan ÄL skedde?"

Ernlia- Jag tycker det var fantastiskt kul att tempa! Jag hade en digital temometer köpt på apoteket (men ännu bättre om man köper en med 2 decimaler) först tempade jag oralt men fick lite väl flukternade resultat så började tempa vaginalt, vilket gav mer exakthet =)
    Jag förklarade bara väldigt kort och riktigt så enkelt är det inte riktigt...sorry  ;)
    Den dippen när ägget fäste behöver inte komma och om man får dippen så betyder det inte alltid att det beror på att ägget fäste Men det KAN betyda det. Och med facit i hand så kan jag ju konstatera det =)  Äl testet och att tempen steg var inte helt synkade denna månad och därför skrev FF bara ut ett streckat rött kryss, om allt stämmer överns så blir det ett heldraget kryss!  Om man gå med på FF (kostnadsfritt om man inte vill ha VIP) så får man "lektioner på ff" som gör att man lär sig en del sen finns det trådar här på FL med folk som tempar som man kan fråga och "analysera" kurvorna med =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-10-01 23:47:32 följande:
    Håller med om att detta är en skön tråd, här känner man sig hemma. :) Varför grubblar man så mycket över detta med graviditet hörni. Att man inte bara kan slappna av och låta kärleken ha sin gång? Men detta är väl det viktigaste man gjort (ska göra) i livet.. Själv har jag sannolikt precis passerat ÄL nu, så hädanefter blir det väl VM i symtomletande. Helt hopplöst! Brukar ni känna av era ägglossningar väl? Jag läste nånstans "vissa kvinnor påstår att de kan känna när de har ägglossning". Om jag hade äl igår och det brukar kännas så för de flesta så förstår jag inte hur nån kan undgå att känna. Hade rejält med värk både i underlivet o ryggen, har dessutom senaste dagarna fått massa finnar för första gången på typ 10 år. Däremot har jag inte direkt märkt av nåt trådigt sekret (även om det har rätt "färg"). Tempen tror jag inte stigit särskilt heller. Jag kan inte minnas att jag känt av äl förut men jag har ju haft p-piller och därefter hormonspiral så jag kanske inte har haft äl på många år. Gud vad långsamt tiden går! Hur ska jag orka vänta 2v på bim?? Hur går det för er andra?
    Jag har haft alla möjliga varianter vid äl...
    utslag på äl- inga känningar men flytningar
    Inget utslag på äl - känningar och flytningar
    mfl...mfl
    Under en cykel kan man ha 5 olika sorters flytningar!? Så på flytningarna kan man också "veta" att äl är på gång... men vill till att man lär sig se skillnaderna ;) inte alltid så lätt !

låter som att du har lovande symptom!!! Håller tummarna =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kul att läsa era "historier" och anledningen till att vi kämpar ihop! Mycket som har skrivits så lite klurigt att hänga med *s* härligt "problem"
    Men håller tummarna både för er som jobbar på äl men lite extra för er som snart har BIM!!! Ni är ju ganska många på G och kul med symptom!!! ! 
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hejsan hoppsan vad det skrivs =) kul! Jag är just nu och jobbar på annan ort så är lite sliten och har ont om tid!

Men håller tummarna för att ni får en massa symptom och att ni får fin fina pluss!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

här här! Men lite dåligt med tid just nu! Hur går det med dig go grisen ? ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden!
    Är på  semester i Amsterdam, kolllar in en snabbis och ser vad som händer men hinner inte skriva =) take care!

saft och bulle -spännande!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet