Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer, vet inte om ni minns mig men har hängt i denna tråden från det att den startade och fortsättningstråden. Vår lilla tjej är nu 14 månader och jag har kastat pillerna igen och hoppas på syskon. Förra gången tog det ett tag med MA på vägen och blev pergo till sist. Körde tempning och äl test dessutom. Får se hur det går denna gång. Har börjat utan nånting alls ännu...

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2013-05-20 10:49:48 följande:
    Kul att se dig igen! Så... nu är det till att hålla koll på stockholmsveckan igen ;)
    Jajemän! Känner mig sjukt ringrostig...

Någon som vet hur länge efter pillerstopp ung. man får ÄL?
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2013-04-30 21:10:23 följande:
    Polarlantis - Ja, det är verkligen en djungel... Tack, vad snällt, men jag känner mig tyvärr som allt annat än stark... Vad skönt att du vet vad du ska göra! Låter som en bra plan tycker jag. Jezzi - Jag kommer också ihåg dig. Vad tråkigt att det inte gått vägen. Förstår dig verkligen... Tyvärr, ska jag väl säga. Man önskar ju verkligen att inget sånt hör skulle drabba någon, att man skulle slippa förstå hur det känns. Önskar er så mycket lycka till!!! EGO - instämmer med Jezzi, det går upp och ner. Mest ner för min del faktiskt... Tycker att det mesta är värdelöst och jag hittar liksom ingen mening med någonting... Korta korta stunder känns livet bra, men de försvinner snabbt. Vet inte vad jag ska ta mig till och står inte ut med mig själv. Känner mig patetisk och bitter och har blivit en sån som jag föraktar. Tycker inte om den här sidan av mig själv och vet att det inte är sunt, men kommer liksom inte ur det. Orkar inte ta kontakt med en kurator, för vet inte hur det ska hjälpa. Orkar inte prata om det ens, inte med nån, känns som om prat bara förvärrar just nu, blir bara arg av att prata. Vill bara må bra igen, med eller utan barn, bryr mig inte om vilket, vill bara bli mig själv igen. Saknar mig...
    Usch vad deppigt det låter... pepp till dig.
    Missat lite vad som hänt sen sist men kör ni IVF fortfarande?
    Hoppas att något bra kommer er väg.
    Kram
  • Irmeline

Varför går det inte med Ivf, är det dålig äggkvalitet? Lycka till med äggdonation! En tjej i min Mammagrupp har fått barn med äggdonation, hoppas det funkar för er med. Kram

• Irmeline

Usch vad jobbigt!! Funderar ni på ÄD? Adoption? Det finns ju en del alternativ kvar om ni vill, och orkar.
    Önskar er lycka till med det ni väljer att göra.
    Kram

• Irmeline

Polaris: Första mensen kommen. Hade faktiskt känningar 14 dagar innan så fick till det då men det hjälpte inte. Nya tag! Och själv??

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2013-09-22 15:08:34 följande:
    Hej alla! Har inte orkat titta in här. Inte så aktivt i tråden längre ser jag... Jag tar mig igenom en dag i taget. Jobbar med mig själv, för att hitta en balans. Intet nytt på barnfronten. Står i kö. Att stå i kö och vänta suger. Alltid. Spelar ingen roll om det är. För att köpa en tröja eller för att få ett ägg... Så är det. Hoppas ni alla mår bra.
    Kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline

Jojjo: vad kul för er!!! Håller allt jag kan ;) skönt att det händer något!

Och kram till er andra superbrudar! Aktiv till och från på FL, men aldrig hittat en sådan gemenskap som i denna tråd. Magiskt!

• Irmeline
    Finlandssvenska skrev 2013-11-23 07:40:52 följande:
    instämmer helt och det vore kul med en träff irl men en sådan måste isåfall ordnas i god tid före själva träffen eftersom vi ju är så utspridda geografiskt... 
    Ja det vore kul. Kanske får börja med att göra en lista av var alla bor så vi vet hur utspridda vi är?
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2013-11-28 21:01:14 följande:
    Jag bor ju inte ens i Sverige så vi är nog rätt utspridda. :) Dock så har jag inte så långt till Stockholm/Uppsala eller därikring. 
    Åland var det va? ;)

Jag är precis i flyttagen, från stockholm till uppsala ;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet