• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-04-07 13:03:19 följande:
    Nu är jag igång och läser för mycket på nätet... Den här gången handlar det om spolning v äggledare som snart vankas. Ni som gjort det, kan man gå till jobbet efteråt? Har läst om dem som tyckt att det varit en jätteobehaglig upplevelse och att de inte har klarat av att gå till jobbet efteråt, vilket jag hade tänkt att göra. Ska man ta med sig mannen?
    Jag kan ju bara prata för mig själv, men jag gick till jobbet efteråt utan några som helst problem. När jag låg där och hon stoppade in det lilla röret (ungefär som ett böjligt sugrör) var jag orolig att det skulle göra ont. Visst det kändes som mensvärk, men va hela tiden beredd på nåt värre... När hon se sa att ni är det värsta över, nu ska vi bara kolla med ultraljudet ordentligt.. så blev jag förvånad att det inte känts mer än så!

En fråga är väl: Är du smärtkänslig? Det är inte jag i o f sig och van med att ha en del mensvärk också... och nog har jag haft bra mycket värre mensvärk och varit på jobbet än vad det här gjorde ont. Men allt är ju så olika för alla... Hoppas du får en liknande upplevelse av att det inte va nån fara, som jag har!
  • ceke

hej på er.

Nu har vi en rätt jobbig dag. Hade en blödning i samband med toabesök (nr 2) i förmiddags och tja.. det är ju bara framtiden som kan visa om det är början på ett missfall eller om det bara är min knäppa kropp som är knäpp.

Men tiden går sakta och tja.. jag vill bara att den ska flyga fram. Ringde gynakuten, men det är ju alldeles för tidigt att se nåt, så det är bara att vänta.. Vänta är allt jag inte har nån lust med just nu. Tidsmaskin tack!

• ceke

Undrar hur många gånger jag sprang på toa igår, trots att vi var borta på middag. Hur som har det inte kommit nå mer rött, utan det va enbart när jag va på toa igår förmiddags. Efter det har det bara varit brunt och då endast när jag torkat mig, inte i trosskyddet. Nu på morgonen verkar det knappt va nåt och tempen är hög och brösten tokömma, molvärk i magen o ett lätt illamående. Så jag bestämmer mig för att det var falskt alarm och ska försöka njuta av denna dag istället för att oroa mig.

Det är ju inget jag kan göra för att förbättra/förvärra saken... Mer än att ta det lugnt med min knäppa kropp så den inte får onödiga anledningar till att skrämma mig!

Tack för allas stöd!

Kram på er! Nu ska jag nog försöka somna om...

• ceke
    Mumwannabe79 skrev 2011-04-10 12:42:40 följande:
    Ceke:  Jag tror inte du behöver vara orolig, det är ju känt att tappen kan bli mer lättblödande vid grav och eftersom du haft problem med mycket spottings så..
    Hoppas såklart du har rätt!

Spännande dagar du har framför dig, men jobbigt att inte veta om du hade ÄL eller inte också.. Då blir det ju mycket svårare att veta vad man ska hoppas på.. Äl-pluss eller grav-plus... Hoppas ju såklart på det sista!
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-04-10 21:31:59 följande:
    ceke - Vilken tur att det inte verkar fortsätta blöda. PUH! Usch vad nervöst att vara gravid.. När man är i den här tråden kämpar man ju mot målet att bli gravid  hela tiden och är orolig att nåt är fel på kroppen. Men det är ju tyvärr inte så att när man äntligen når målet så är allt lugnt - tvärtom börjar nog den verkliga oron då!
    Ja.. gu så rätt du har. Herrejisses vilken nojja jag har nu! MEN... det som ändå är helt underbart är ju vetskapen om att vi kan bli gravida Nu är allt upp till det lilla embryot där inne att fixa celldelningen som det ska och växa och frodas.. och för min kropp att behålla det också då, i o f sig!
    Gris78 skrev 2011-04-10 21:42:07 följande:
    Ceke - håller med föregående talare, skönt att det slutat. Hoppas verkligen att det går fortsatt bra för dig och pricken där inne. Säg till Kekke att pricken behöver lite mer av pappas uppmärksamhet. Jag tror det blir en kille och de har stor uppmärksamhets behov...

Essalady - vi ska inte ha mens imorgon det har ju kommit överens om eller?

EGO- enl min kalender så ska jag ha min mens idag men så har inte skett.... ännu iaf. Konstigt att om man har en cykel på 26 dgr att man har mens på dag 27 då?? Borde det inte vara dag 26....
    Hihi! Du är för rolig! Nu har du givit oss ett arbetsnamn på den lille där inne! Pricken får det nog bli Av nån anledning har även jag känslan av att det blir en pojk och han får redan massor av pussar av pappa Kekke

Gris och Essa: Stort lycka till nu och hoppas på två feta plus här i dagarna!!!
  • ceke

Oj, ni är ju flera som har BIM imorrn och de närmaste dagarna! Lycka till alla ni! Nu vill jag inte va sist på gravidlistan längre!

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-04-10 21:57:49 följande:
    Gris o Essalady, jag håller tummarna för er!

Själv så är jag lite pessimistisk och beställde 21 ägglossningstester och 20 gravtester från testlagret nyss!  Mest för att 20 var bara lite dyrare än 5 som jag tänkt från början

Så nu kan jag äl-testa i typ 4 månader iallafall och gravtesta i 1,5 år!

Millan 
    Eller så blir man testnarkoman som jag när plusset väl kommer och använder upp dem i en rasande fart
  • ceke
    Kekke skrev 2011-04-11 12:50:59 följande:
    gris: ceke tyckte pricken var bra. men för min del så spelar arbetsnamnet inte nån stor roll utan det viktigaste är att det blir av. men erat arbetsnamn måste juh vara kultingen. :)
    Givet!!!
  • ceke

Ajajaja... prata inte skit om mina älskade måsar! (men inge kul att få måsskit på sig...)  Jag verkligen störtdiggar dem. Deras skrik talar om frihet, hav och vår/sommar Det bara blir så glädjekullerbyttor i hela mig när jag hör dem nu på våren!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet