Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-10-17 22:40:25 följande:
    Råttentottan - nej, vad är det jag läser... Många kramar, du vet att vi finns här!!

Millan - skönt att du är back on track lite nu, hoppas att blödningarna slutar snabbt nu. Är det i nästa vecka ni ska få besked...?

Saftis - hur känns det, blir det fjärde gången gillt?

Kaprifolen - märkligt hur kroppen beter sig ibland...har dock ingen teori om vad det kan bero på...

Marsflickan - lycka till i veckan!

Ego - bidde inget för oss den här månaden, har inte fått mens än men bara testat negativt sen 8 DPO eller något, nu är det bara progesteronet som skjuter på det hela. Har mensvärk nu så den dyker nog upp imorgon.
    Vårt första BF passerade i helgen, 16 oktober, och det kändes tungt - pratade en lång stund med mamma i lördags och när jag då sa att det var bf dagen efter så kunde jag inte hålla tårarna borta. Samma sak när jag pratade med en kompis i söndags, var inte lätt att hålla sig från tårarna. Hon som jag pratade med då är sjuksköterska och hon tyckte det kändes konstigt att man hamnar i ett limbo när man haft två missfall och försökt längre än ett år, som vi har. Ingen utredning förrän efter 3 mf, och ingen utredning för att man faktiskt har lyckats bli gravid. Det känns tungt, men samtidigt är man ju helt otroligt anpassningsbar - då tittar vi framåt till äl i början på november nu då och hoppas precis lika mycket på den här gången som på alla andra... Nu har det gått lika länge efter sista mf som det gjorde tills vi blev gravida första gången, det känns lite skrämmande också...
    Känns inget särskilt, så vi får se... Vi hade oxå BF 16e oktober (vår andra graviditet) och ja... förstår precis hur du känner. Trist att tanten är på ingång, men du får ladda tills nästa omgång (eller så kanske du har fel och att hon inte dyker upp ;) Pepp!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-10-18 15:02:31 följande:
    Om man inte orkar med ett EGO-deppinlägg, så sluta läs nu.

Allt i mitt och många andras liv kretsar till stor del kring att man ska ha ett bra jobb, klara sig okej ekonomsikt, leva med den man vill leva med, ha hälsan och få en liten bebis.

På det sistnämnda vet jag ju att alla här inne känner igen sig, inte helt lätt att få till den biten, när man väl kommit till den punkt i livet när man känner att nu, nu äntligen är jag och mitt liv stabilt, nu kör vi på för att utöka familjen. Japp, eller hur, det gick ju som en dans, ehhh nej. Man kastas mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg och jag och många med mig får genomgå en lång resa, för att i slutändan förhoppningsvis få det där lilla barnet. Livet är tufft, men... vi lever.

Igår kväll fick jag ett hemskt besked om att en gammal vän omkommit i en bilolycka i helgen. Jag blev kall i hela kroppen och paniken infann sig. Jag och min gamla vän har inte umgåtts på många år, men man springer på varandra, pratar om att höras och ses o s v, och man har ett förflutet ihop. Tiden går och dagar blir veckor os v, o s v, man glömmer bort att ta hand om dem som finns runtomkring en, jobbet är ju viktigt och tar mycket tid...

Nu sitter jag här och mår skit, tänker på min gamla vän, som inte längre finns, på hennes nära och kära och på hennes små barn... Vad livet är orättvist, på så många plan. Och vad det är skört. På ett ögonblick kan allt vara slut och förbi.

För tillfället har jag hamnat i vad-är-det-för-mening-med-livet kris. Idag har jag inget svar på den frågan och idag känns inte ens våra kommande behandlingar ett dugg intressanta. Men jag vet också att denna känsla är tillfällig. Om några dagar rullar livet på som vanligt och jag tror återigen att jag är odödlig... och oumbärlig på jobbet.... för det är ju det som är det viktiga här i livet....

Varför?
    Kramar om... Jaaa, livet är rätt skört faktiskt. Det tål att tänka på ibland och då är det läge att vara tacksam för allt fint man har istället för att fokusera på det man INTE har (inte helt lätt alla gånger...).
  • Saftmedbulle

Tack tjejer för pepp och tumhållning, men det blev inget den här gången heller.
     Nu är jag rikigt nere... Håller med dig, Maria, så här lång tid har det inte tagit förut. Och åldersnojja... ha, ha, varför det - jag är ju "bara" 40 (bara för att bräda er allesamman ;)
    Har varit bortrest, så därför har jag inte kunnat rapportera. Bara hemma och packar om och åker iväg igen, fast utan maken den här gången. Ser dock till att komma hem till ÄL (vem sa att jag var nörd?)...

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

Oktober
    7-- baby81 ÄL vet ej (3:e försöket)
    25 -- NICU (försök 9 - MF april -11)
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
    28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
    30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)

November

3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket) 
    6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (ÄL 27 okt, 2:a försöket)
    17 - MariaF79, äl 6 nov (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19?  Råttentottan ÄL 4 nov?  (försök nr 15,1:a efter mf )
    19 - Saftochbulle ÄL 5 nov (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 -- Kiyona - Försök 10 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-10-24 11:57:50 följande:
    Polarlantis: Hoppas det är falskt alarm både för dig och din far. 

Kort egoinlägg innan jag åker till jobbet: Vi fick remissen för PGD i Stockholm. Läkaren ifrågasatte aldrig ens, jag har oroat mig i onödan! Nu börjar vi känna hopp om att kunna få ett friskt barn! Min ägglossning är tydligen igång också och sambons spermieprov var bra!

Millan 
    Wow! Vilka goda nyheter! Grattis!
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-10-25 21:07:24 följande:
    Hej på er allihop! Det var ett tag sen, men kul att det är en del bekanta namn kvar. Eller kul och kul.. men ni fattar vad jag menar! Såg även i fortsättningstråden att det tickar på för många som blivit gravida i den här tråden och det verkar även ha tittat ut en del bebisar.

Jag har faktiskt inte varit inloggad på ett tag, vi kom till en punkt när vi kände att försöken tärde för mycket på vårt förhållande och även på det individuella välmåendet, så sen dess har vi tagit det lite lugnt. Vi har haft sex omkring ägglossning, men inte försökt aktivt så sett. Det har inte blivit nåt ännu men jag tar det inte så hårt just nu. Har kommit fram till att det inte är så bråttom trots allt. Vi ska väl ta tag i utredning snart, men vi gör det när vi känner oss redo.

Det känns bättre nu och vi har hittat tillbaka till varann och romantiken hyfsat igen. Känns skönt att allt inte kretsar kring bebisverkstaden, utan att man tar vara på allt annat i livet också. Annars blir man ju helt trasig till slut.
    Hurra, vad kul att se dig igen! Stor kram! Japp, absolut viktigt att försöka tänka på annat än bebisverkstad.

EGO: Har varit bortrest i en vecka, utan man och utan tillgång till dator (!). Ganska skönt, faktiskt. Bra att få längta lite efter mannen oxå... Ska sätta mig och läsa i kapp allt jag missat den här veckan.
    Kramar till alla!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-10-28 08:20:47 följande:
    Sexa i onödan kan man inte Man ska inte lyssna så mycket på folk, klart att det kan gå ändå, titta på alla människor som blir gravida trots att de äter p-piller, har spiral insatt och så vidare. Nä, ge inte upp hoppet until the fat lady sings lättare sagt än gjort jag vet, men försök! Trösta dig med att det är fredag, köp lite gott till kvällen och njut med din man och njut av att ni har varandra. Stor kram Hjärta
    Ha, ha! Ja, det är rätta takter, Jojjo! Sex är aldrig i onödan!
    Fick precis reda på av min mamma att hon åt p-piller när hon fick mig... visste jag inte faktiskt. Att brorsan tog sig förbi hennes spiral hade jag koll på. Förstår nu varför hon steriliserade sig efter att hon fått brorsan. Hmm, varför går det inte lika bra för mig...?
  • Saftmedbulle

Trodde BIM-listan funkade som medlemslista (har ju hängt här i över ett år...), men fyller väl på här så att de "små" 75:orna kan koppla av och inte vara äldst ;)

{#emotions_dlg.flower} MEDLEMMAR i gruppen {#emotions_dlg.flower}
    NICU - Född 1979, Västra Götaland
    Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
    MariaF79 - Född 1979,  Skåne
    Jezza80 - Född 1980, Södermanland
    Prodigy79 - Född 1979, Västmanland
    Jojjo55 - Född 1977, Närke
    Kiyona - Född 1979, Södermanland (Stockholm)
    Kaprifolen1979 - Född 1979 - Västra Götaland
    Tea Time - Född 1979, Halland 
    Marsflickan - Född 1980, Västra Götaland
    kristin10 - Född 1980, Österbotten, Finland
    DubbelA- Född 1978, Uppland
    Saftochbulle Född 1971, Södermanland (Stockholm)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-11-03 11:37:19 följande:
    Saftis - skönt att få lite paus från dator och man det är ju alltid trevligt när man får längta lite. Hur går det för er?

Själv njuter jag idag av att vara ensam hemma och göra, nada! Händer inte så ofta Ska väl ta ett krafttag och ge mig upp på stan och köpa thaimat snart, tänker nämligen inte orka laga mat idag. Kanske ska slå på stort och köpa godis också
    Jag gör oxå nada... helt underbart! Ska på massage (som jag fick i 40-årspresent) i eftermiddag - det är dagens plan. Sen ska jag och maken käka indiskt på stan, för vi orkar inte heller laga mat (måste ju samla kraft till stockholmsveckan ;)
    Här inväntar vi ÄL, som förmodligen inträffar till helgen.
    Skönt att höra att ni är på gång igen... låter spännande med sprutorna.

Polarlantis: Så himla skönt att det gick bra på ditt VUL... läste om det i andra tråden oxå. Grattis! Och många tummar!
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-11-03 08:36:04 följande:
    snabb uppdatering. BIM idag - på stickan (trodde väl inget annat men hoppades så) nu får tanten komma. Orkar inte snart! Mycket skit på jobbet också

Polarlantis: underbara nyheter

Ni andra: läser ikapp en annan dag

KRAM! Hjärta
    Pepp!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet