Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

hierpe skrev 2011-09-29 15:49:49 följande:
    hej
    hoppar in här. Är alldeles ny på Familjeliv, precis fyllt 37 och min sambo och jag har kört första riktiga försöket för första barnet nu  i september. Tyvärr mens idag verkar det som på BIM+2...
    Är det någon som provat CBs fertilitetsmonitor?
    Välkommen hit!
  • Saftmedbulle

Deppig idag... tanken slår mig "tänk om vi kommer att bli barnlösa..." Ska hoppa ut i skogen och plocka lite svamp och försöka bli på gott humör igen.

Trevlig helg till alla!

• Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-10-01 11:12:26 följande:
    Saftis: Jag tänker så där ibland jag också. För oss är ju sannolikheten rätt stor om vi inte accepterar ett barn med DS. Jag ska också ut nu i det fina vädret, får en att tänka på annat.

Försök tänk att du har ju relativt lätt att bli gravid, så förhoppningsvis stannar knyttet nästa gång!

Millan 
    Tack för pepp!
    Satt och surfade lite i tråden och såg att jag plussade första gången 9e oktober förra året (inlägg 313..., bara ett antal tusen inlägg sen...). Tänk om jag vetat då att jag ett helt år senare skulle vara kvar på ruta ett... Nä, ut i skogen med dig människa - att deppa HJÄLPER ju knappast. Nya tag (predikar för mig själv om ni undrar...)!
  • Saftmedbulle
    Annelie77 skrev 2011-10-03 16:12:36 följande:
    Den lever!
    Var på UL idag och det finns en krabat därinne 18,3 mm lång med 179 hjärtslag i minuten och jag är så glad! Illamåendet är tillbaka hade bara 3 dagars paus.

Gynekologen sa att nu är risken under 10% för missfall och ser allt bra ut efter v 12 dvs vid KUB så är risken under 5% för missfall.

Kämpa på tjejer det kommer att gå!!!
    Härligt!
  • Saftmedbulle
    villnu skrev 2011-10-06 11:52:58 följande:
    Hoppar in som ny i tråden. Jag är 30 i år och hoppas på att räknas som över och därmed få vara med Glad
    Har inte börjat än men ska i november och är så galet spänd, nervös, rädd, överexalterad så jag bara måste få prata av mig!

HJÄLP! Är det bara jag som tycker att det här känns superläskigt? (trots att det är något jag vill mer än något annat, missförstå mig rätt...) 

Kram alla 
    Klart du får vara med! Välkommen!
  • Saftmedbulle

EGO: Här är ÄL på gång... vi fick till det igår kväll så... försökte idag, men det funkade inte. Inte så lätt när man spänner sig (båda) och tänker att "nu måste vi satsa"... Blä, för bebisverkstad. Vill bara vara gravid nu (och nio måndader fram över oxå...).

• Saftmedbulle
    Daniela01 skrev 2011-10-11 11:16:22 följande:
    Härligt med alla pluss som kommer nu!!Plus Stort GRATTIS SkålRåttentottan {#emotions_dlg.flower}
    Grattar här oxå och hoppas att det blir ett okoberstim...
  • Saftmedbulle
    Dansarkicki skrev 2011-10-11 10:46:10 följande:
    Grattis Råttentottan och Polarlantis!! Härligt!!! :)

Ego: Själv så verkar det inte ha blivit något denna månaden heller. Kunde inte hålla mig från att testa imorses och inget plus. Dag 27 efter mens idag och iofs har jag fått en längre cykel det sista men jag inte så stort hopp :(. Känner mig deppig, riktigt deppig. Detta var vårt sista försök med pergotime. Vad som händer nu får vi väl se antar jag...
    Pepp, pepp , mitt i depp, depp!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet