Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Självklart är alla olika och alla graviditeter med för den delen. Menade inte att knäppa ngn på näsan med det jag skrev. Men jag har förstått att när jag varit skenis, mest blivit lurad av min spökhjärna som önskat ngt så väldigt starkt och på så sätt framkallat symptom, men det är jag.

• Jojjo77

Vi var på kliniken för ett startsamtal, sen alla provtagningar och sen ett samtal kring alla sprutor mm. Vet att det kan variera, en kompis till mig gick i storgrupp för info inför IVF. På vårt samtal kollades min cykel upp och plan gjordes upp för när vi skulle starta med sprutor. Detta var när alla provsvar kommit och vi visste var felet låg. Vårt första besök gjordes i april och nu är vi gravida, så jag tycker det har gått fort, med facit i hand. Även om det känns mer än låååångt mitt i allt sprutande!

• Jojjo77

Smiley - Hoppas att allt gick bra idag och att du mår okej. Jag var inte så kaxig efter äggplocket, men dagen efter var det helt lugnt, även om magen var ganska öm. Hoppas att ni fick ut bra ägg och att du får ett fint tillbaka om några dagar! När är det dags för insättning?

• Jojjo77

Hej alla! Följer er m spänning och håller alla tummar för plus nu i juletid! Maria, hoppas, hoppas! Ja, utbrott får man lätt på männen. Min stackars man har det inte lätt m mig just nu, jösses vad jag är labil... Förutom ett tilltagande illamående, så sover jag knappt på nätterna. Behöver jag säga att jag är underbar att leva m? Någon undrade kring utredning. Jag ringde fertilitetsenheten på vårt sjukhus, alltså landstinget, gick relativt snabbt m allt. EGO: Jag och mannen mår för tillfället extra bra, inte nog m att vi lyckats bli gravida, vi har i veckan också blivit radhusägare! Vi flyttar i vår, känns helt underbart. Vi får nypa varandra ibland, för att förstå att allt är sant. Skönt m flyt för en gång skull, nu ska vi bara tänka positiva tankar

• Jojjo77
    Jezzi80 skrev 2011-12-20 21:19:42 följande:
    Marsflickan: GRATTIS!!!!

Imorrn drar vi till malta 8 dagar. ha en underbar jul så länge!
    Kraaaaam alla!
    Åååååå, vad härligt! Ha det såååå skönt!
  • Jojjo77
    Marsflickan - Tack så mycket! Ja, livet leker verkligen Ett stort grattis till dig också, vad härligt!!! Krya på dig nu, så att du får en skön jul.

EGO: Sista dagen på jobbet imorgon och sen ett långt välbehövligt jullov till den 9 januari! Ska hinna slappa, är sluuutkörd,  och umgås med mannen och familjen. Har också tänkt hinna fika på stan med vänner. Vi är hemma hela julen och har familjerna på nära håll, mycket skönt.

Vi hinner ju också med en hel del barnmorskebesök under ledigheten och hoppas på att den 2 januari få se ett pickande litet hjärta Jag tror ju fortfarande inte på att jag är gravid nämligen... Alla symptom jag har säger ju att jag är det, men, men, man är knäpp helt enkelt, man vill liksom ha en bekräftelse, utöver de 5 gravtester jag tagit, på att man är gravid

Önskar er alla fantastiska tjejer en riktigt GOD JUL Tomte och att tomten nu kommer med en massa plus i säcken Skrattande och att den förbannade kärringen håller sig lååångt borta Demon

Kraaaaaaaaaaam! Hjärta
  • Jojjo77

Finlandssvenska - Krya på dig!

Tea Time - Perfekt

EGO: Ljusrosa flytning idag, nojjig till tusen, väntar samtal från bm! Är mellan v7 och 8, så risk finns ju att det inte går vägen... Pratade precis med bm, och hon sa att det är normalt, samtidigt som det kan vara början på ett missfall, sååå ja, bara att vänta och se vad som händer över julhelgen... Bajs, rent ut sagt, för all denna oro. Först oron för att bli med barn, när det äntligen händer, så börjar nästa oro. Gahhhhh! Försök att ta det lugnt säger bm, japp, det känns lätt.

• Jojjo77

Maria och Millan - Tack för svar. Tror inte att jag har svamp, har haft stora problem med det tidigare i livet och brukar känna det ganska tydligt. Det är ju svårt att vara utan trosskydd, när flytningarna har tilltagit sen jag blev gravid... Nej, inget vul eller liknande nämndes. Skulle det bli värre eller att jag  börjar blöda och att jag får ont, så skulle jag ringa kvinnokliniken. Det är ju lite som hon sa, det finns inget att göra mer än att vänta. Förhoppningsvis så blir det inget mer, eller så sätter det igång att blöda och då är det ju inget att göra åt saken ändå... Vi ska till bm den 28, så vi har tid om några dagar, ska nog propsa på att bli kollad då, om det inte blir värre vill säga, för då får jag ju ta tag i det innan.

Tack igen, kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet