Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA skrev 2011-11-11 16:58:26 följande:
    Marsflickan: Håller tummarna!

NICU: Snuska på baraSkrattande Kul och fin bild!

Smiley: Jag kommer att följa din blogg, har redan lagt till den i favoriterGlad

Saftis: Ja visst är det jobbigt att bara vänta och vänta hela tiden! Är det inte det ena man väntar på så är det det andra och väntan tar ju ALDRIG slut känns det som. Men det är väl bara att stå ut antar jag. Hoppas iaf att det tagit sig för er denna gång! Tummar hållesSkrattande
    Tack för tummar!

EGO: Ska ha tjejmiddag ikväll och ja... det bjuds på vin. Har tänkt hälla upp ett glas åt mig själv oxå (det är ju i själva upphällningsögonblicket det blir fokus, sen hoppas jag att alla har så trevligt att de inte behöver fundera på om jag dricker det eller inte...
    Spänner rejält i brösten, men vågar knappt hoppas... väntan,väntan.
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-11-11 21:08:00 följande:
    DubbelA - Tack det är okej. Mår absolut inte hundra, har fortfarande lätt huvudvärk till och från och känner mig allmänt håglös, men inga humörsvängningar. Tog nyss sista Puregon och Orgalutran! Yeehaa Imorgon blir det Ovitrelle kl 21, sen är det klart, för den här gången. Jag känner också av själva sprutorna och tror inte det är konstigt att du känner av lite därinne, det är ju ändå hormoner. Jag är rejält svullen över magen och det drar och sticker i tjejmagen. Brösten är lite ömma också, så om man inte visste bättre så skulle man tro att man var gravid Förhoppningsvis blir jag gravid på ons, också en konstig tanke...
    Onsdag kör vi på! Du har mina tummar här!
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-11-13 09:35:15 följande:

Jojjo: Tack!:) Jag var bara så himla trött igår. Får se hur dagen blir för just nu är jag ännu tröttare:)

Saftis: Hur gick det på middagen igår? Fick du några reaktioner?

Marsflickan: Vad skönt att du känner som du gör! Själv har jag samma känslor som jag brukar ha kring ÄL, gissar att det beror på sprutorna, och det är att jag är lite halvdeppig hela tiden och tror att sambon har tröttnat på mig och att han ska lämna mig. Det är samma sak varje månad så jag börjar lära mig men det är ändå lite jobbigt. Önskar att jag kunde få lite av det du känner. Kanske kan du skicka över lite till mig?:)

Nä, inga reaktioner. Inte ens när det kom till avecen... jag är väldigt förtjust i whisky, men tog ingen. Drack dock en alkoholfri öl (god faktiskt), så de tänkte nog inte på det. Hemskt trevligt var det i alla fall. (däremot tror jag faktiskt att en av tjejerna väntar nr 2, men det är bara misstankar - det är ju omvänt oxå, att jag kollar in mina tjejkompisar - inte är man bättre själv, men jag aktar mig noga för att ställa några frågor om saken)
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-11-13 20:24:34 följande:
    Marsflickan: Tack för "presenten"!!:) Hoppas du hade det kul på Ladies night!

Jojjo: Hoppas du har njutit av din sprutfria dag!:) Massor med lycka till i morgon!!!!

Saftis: Vad skönt att du slapp reaktioner. Jag tycker iaf att det är jobbigt när någon reagerar för då ska man antingen berätta som det är att det tar tid o att man försöker eller också ska man försöka hitta på nån dålig ursäkt. Hoppas nu att du måste fortsätta med alkoholfria alternativ o att du får berätta för alla varför du inte dricker alkohol. Varför tror du att din väninna väntar nr.2?

Millan: Hoppas deppet har dragit sin kos nu när mensen kom:) Vi har inte fått några restriktioner alls. Det enda de sagt är hur många dagars avhållsamhet som gäller för sambon innan han ska "leverera". Jag visste inte att man inte får dricka kaffe?

Ego: I morgon ska jag till sjukan för VUL o kolla om det händer något i äggstockarna efter sprutorna. Ska bli lite spännande faktiskt!:)

Tack igen för alla värmande ord! Ha nu en fin vecka tjejer!!!
    Kram
    Det såg så ut..., på magen alltså... Och hon sa inget förra graviditeten - jag träffade henne (på mitt bröllop!) när hon var i sjunde månaden.
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-11-14 08:35:26 följande:
    DubbelA - Vad spännande och se vad dom hänt, kommer gå bra! Tack och lycka till du också Ligger just nu i en sjukhusäng m finfina kläder, haha. Ett par timmar kvar innan det är vår tur att rullas in i själva behandlingsrummet. Aaaaaa! Kram
    Sjukt spännande! Good luck!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-11-14 13:33:48 följande:
    Tjejer, vad ni skrivit i helgen - nu kommer jag ju inte ihåg hälften av det jag tänkte kommentera...

Jojjo och DubbelA - spännande att höra era turer, lycka till i nästa fas nu!!

Tjejer, inte ska ni tänka att era män skulle varit med någon annan; de har ju sagt ja till er (ni som är gifta då...) och inte till en garanti om barn, den är man ju medveten om - från båda sidor - att den inte kan ges.

Saftis - när ska du testa...? Ser inte ut som jag joinar dig den här gången dock!

Ego - här väntas mensen imorgon, har testat negativt på dag 7, 8 och 9 efter äl, idag droppade tempen och det börjar kännas i magen. Fan, jag börjar känna mig uppgiven nu - december blir vårt sjunde försök efter sista missfallet och då ska man tänka att vi blev gravida på femte och sjunde försöket från början. Börjar undra om något hände i kroppen efter andra mf som gör att vi inte "kan" bli gravida nu, tex att sköldkörtelhormonerna blivit kajko eller något. Blir så frustrerad av att vara i detta limbo - två missfall = ingen utredning, 15 månaders sen första försöket, utan barn = ingen utredning eftersom vi blivit gravida...
    Testar inte förrän söndag... aldrig före BIM...

Trist att höra att du tror att tanten är på ingång. Förstår att det är frustrerande att inte bli gravid igen efter missfallet (jag hann ju ha ett missfall till emellan våran graviditet nr 2 - vi låg ju samtidigt då, om du minns...) och inte bli utredd.
    Vi är ju under utredning, men det är inte så mycket de kan göra dock. Kommer att få Trombyl vid nästa graviditet - det är enda skillnaden (det finns en övertro på utredningen, tror jag, jag hänger i en del trådar där folk blivit utredda, men ändå försöker och försöker) - det jag vill säga är: Ge inte upp!  Det kommer att ta sig! Styrkekram (och jag hoppas att du har fel om tantens ankomst)!
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-11-17 07:05:05 följande:
    Hej tjejer!

Mirakel kan ske. Jag är gravid igen, mot alla odds, och det är helt jävla underbart!!!! (Ursäkta svordomen).
    I morse blev det gravid 1-2 veckor på cb digital, äl+10 och bim-5 och testalgret har ökat i styrka sedan äl+8 då jag fick ett svagt andra streck efter tiden på testlagret på morgonen och inom tiden starkare på kvällen.

Håll alla tummar att det går hela vägen denna gång. Ska ringa för VUL och till BM på måndag först, vill se att det fortsätter öka som det ska. Strecket i morse på testlagret är mitt starkaste någonsin, ung som cekes första eller litet starkare tom.!!!

Håller tummarna för att ni gör mig sällskap på listan snart!

Råttentottan.

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKE-MENS

November
    19 - Saftochbulle (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 - Kiyona (försök 10, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    24 - Jezza80 (försök nr 11)
    25 - NICU (försök ca 10, MF april+oktober 2011)
    29 - villnu (första försöket)

December 
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)
    7 - kristin10 (försök nr 3)
    9:e - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan BF 30 juli försök nr 15,1:a efter mf )
    Wow! Stort grattis!
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-11-18 16:31:14 följande:
    menar så klart saftis och kiyona, som har bim i helgen. kom ihåg fel från listan.
    Hmm, jaa... BIM imorgon och har lite spottings... - inget bra tecken. Funderar på att testa redan imorgon (istället för söndag som jag tänkte först), eftersom jag ska på en stor fest. Lika bra att veta då kanske, så man kan ta sig lite vin...

Jojjo: Bra att det funkade med ett ägg i alla fall. Nu håller vi tummarna här inne att det går finfint!

Maria: Blä för mens... som sagt, jag tror min kommer oxå, men vem sjutton förstår sig på sin kropp nu för tiden - inte jag i alla fall...
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-11-18 17:24:08 följande:
    Nej, nu orkar jag inte mer. Ringde sjukhuset idag för att höra om mitt AMH-värde. Sköterskan ville inte säga vad det var, mer än att det var lågt. Läkaren var inte där men ska prata med honom på måndag. Enligt henne så borde han ha kontaktat mig angående det. 

Det innebär att min äggreserv är dålig. Snart orkar jag inte ta mig upp igen. Så fort jag börjar få upp hoppet om att kunna bli mamma så blir jag nerslagen i skoskaften igen!

Jag åkte hem från jobbet och har grinat sen dess. Sannolikheten att vi ska lyckas med ivf är ju betydligt lägre nu. Jag har försökt att börja tänka tanken på att jag troligen aldrig kommer att bli biologisk mamma.  
    Kramar om!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet