Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen skrev 2011-11-30 22:34:15 följande:
    Ska jag hänga på här kanske? Nyligen fyllt 30... Vi har försökt bli gravida sedan juli -10, tagit paus vid nåt tillfälle men kan nog räkna som om vi är uppe i ca 20 försök. Känns väldigt deprimerande, att försökt så många gånger utan ett endaste litet plus. Miniutredning har gjorts men allt såg normalt ut. Önskar dock en noggrannare undersökning med fler tester, får se om jag försöker kräva det efter nyår nån gång om det inte hänt nåt innan dess.
    Varmt välkommen!
  • Saftmedbulle

Jojjo: Grymt spännande.... Håll oss uppdaterade!

EGO. Har fått svaret från min utredande läkare som sa att alla prover var jättefina (inklusive hydrosonografin som jag gjorde i tisdags) och att det finns goda chanser till graviditet för oss. Hurra! Upplyftande ord mitt i novemberdeppet. Hon sa att jag skulle höra av mig direkt vid plus och då skulle hon kolla om det skulle vara aktuellt med medicinering (Trombyl) eller inte.

Styrkekram till er som deppar! Jag är jätteglad att ni finns, tjejer, precis som Jojjo skrev.... en del av oss har ju hängt här rätt länge nu...

• Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-12-01 17:36:47 följande:
    Jojjo: du ska veta att här håller jag alla tummar och tassar för dig som en toka för att du ska få ett rejält pluss imorgon, HOPPAS SÅÅÅ!!!

Saftis: men så härligt med positiva svar! HURRA! Bara att ligga i nu då, hihi, vad ska man annars göra för att inte höra regnet som smattrar?  

NICU: lite svårt att tro  på december bara när regnet slår som vågor mot rutan, morr! Men SNART blir det kallt, har helt på känn att vid fullmånen kommer vintern...lääängtar!

EGO: en liten uppdatering från mig. Har varit på UL idag och fått se galet hoppande sak i magen så NU ska jag våga njuta på riktigt...DET GICK tillslut! framflyttad 4 dagar till 11+5 (fullgångna). Med detta vill jag skicka enormt stora och rejäla och SMITTSAMMA gravidbaciller till er alla: host host host!!!
    Wow! Grattis till lyckat UL!

Japp, här ligger vi i ;)
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-12-02 05:21:16 följande:
    Ja är gravid! Superstarkt streck! Känns overkligt och fantastiskt! Tack ICSI
    Wiiihaaa! Mega-grattis!
  • Saftmedbulle
    Tedax skrev 2011-12-04 11:19:37 följande:
    DubbelA: Bläää, för mens OCH magsjuka samtidigt! Hoppas åtmintstome magsjukan har lugnat ner sig nu...

Ego: Har BIM i veckan, men känner mig inte så hoppfull och har inte några symptom som inte lika gärna skulle kunna vara tecken på att mensen är på gång. Ska försöka hålla mig och inte testa förrän på onsdag om mensen inte kommit innan dess... Drömmer
    Håller tummarna! Och för dig oxå, villnu!
  • Saftmedbulle
    Jezzi80 skrev 2011-12-04 15:26:12 följande:

GRATTIS JOJJO!!!

Välkommen alla nya :)

Här e det lite si o så o smådeppigt. Dvs en sån där svacka som många fler verkar ha just nu...

Ska till BM imorrn för cellprovtagning och ska se till o boka tid då för utredning oxå.

ÄL typ... nu eller nåt. Eller imorrn.

2a advent idag...  som ju betyder... Väntan.

Håller tummarna för alla att vi väntar på en underbar julklapp :)

Kram

Nä, fick precis reda på i kyrkan idag att advent betyder "ankomst"... nåja... Pepp ändå!
  • Saftmedbulle
    Jezzi80 skrev 2011-12-04 20:26:22 följande:
    :)
    Ja.. läste det med nu..
    Jaja... då kanske man ska hoppas varje advent nu då istället? På en ankomst av bebis i magen hehe
    Kram
    He,he... JAAAA - det satsar vi på (inte varje advent kanske, men den HÄR...)! Kram tillbax!
  • Saftmedbulle

EGO: Shit, vad slitigt det är med Stockholmsvecka... Mycket trevligare med action i bingen för att man vill och har lust... (bebisverkstad suger). Vi är oxå "duktiga"... vad har man för val? Ge upp är inte ett alternativ, så det så!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet