Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - Glömde ju, grattis till ivf på g Tea Time - Tack. Ja, jag försöker att hålla mig lugn. Har läst runt lite på fl och det verkar vara ganska vanligt och för de flesta går det bra. Som du så, det händer ju lite därinne...

• Jojjo77

Har och har haft en skitjul. Vi har fått missfall. Fan för värk och blödningar. Fan för att köra IVF igen. Fan för allt. Kram till alla, nu tar jag paus från allt.

• Jojjo77

Tack Millan, ja, det här känns fruktansvärt. Vet att du förstår känslan mer än väl... Det är tufft när man vet att det är en ny IVF som väntar, liksom inte bara att köra på som vanligt folk... Smiley - Tack. Hoppas verkligen inte att ni också hamnar här. Förstår din oro, för den har man från att man plussar, men ta inte ut ngt i förskott. Håller alla tummar för er!

• Jojjo77

Tack alla för värmande ord, det känns fint, mitt i allt. Är så glad att ni finns här, trots att jag inte känner er så känns ni så nära.

Idag var vi på kvinnokliniken och fick det konstaterat. Livmodern var tom. Allt såg dock bra ut, vilket var en lättnad. Jag var väldigt orolig för att ngt skulle se konstigt ut och att kroppen inte skulle klara detta på egen hand. Det verkar som om allt är ute och jag har inte längre värk, så det känns ändå skönt att det var ett ganska "smärtfritt" (rent fysiskt) missfall. Blodprovet säger fortfarande gravid, men kroppen är ju full med hormoner ännu. Vi ska tillbaka den 2 jan och kolla upp allt igen för att se att inget tillstöter. Detta sker på fertilitetsenheten, så kan tänka mig att vi kommer att prata om hur vi nu går vidare. Känns splittrat, å ena sidan vill jag sätta igång igen NU, å andra sidan känner jag att nej, vi skiter i det här, jag orkar inte.

Men, men, imorgon är en annan dag och det är bara att bryta ihop ett tag för att sen resa sig, starkare, och gå vidare. Jag och min man har konstaterat att det finns så mycket annat som kan vara värre, det gör inte vår smärta mindre, men det hjälper att vi pratar om allt vi har och allt vi ska vara lyckliga över, istället för att fokusera på det tråkiga. Ja, det låter som trams, men allt som hjälper är bra. Och på något konstigt sätt så känner vi oss närmre varandra än någonsin och kärleken har aldrig känts större. Man får vara glad för det, helt enkelt.

Kram till er alla!

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-12-26 17:52:11 följande:
    Lilysweet: Grattis!!!

Millan: Å fy! Det var då verkligen allt på en gång! Hoppas saneringen gick bra och att både sambon och katten blir bra snart 

Jezza: Njut!

Ego: min julhelg blev inte heller så som jag hade föreställt mig. Fick sitta på akuten både på julafton och igår. Har fått öroninflammation och luftrörskatarr. Hade hoppats slippa äta tabletter men nu måste jag ta penicillin och fick dessutom en astmaspray, men vad skall man göra. Är så klart orolig för Trollet men försöker tro att det går bra, det måste det göra den här gången, det måste! Läkaren på akuten fixade åtminstone remiss till gyn så de kan undersöka mig och göra ett tidigt ultraljud, så något positivt har kommit ur det hela.

Hoppas att resten av veckan blir bra för er. Kram {#emotions_dlg.flower} 
    Usch och fy, stackare. Krya på dig! Kram!
  • Jojjo77

Maria - Hoppas du har rätt ang att kroppen fattar nu. Vi tänker köra på det! Tack för pepp. Smiley - Hoppas innerligt att ni slipper gå igenom detsamma som oss. Har du kontaktat bm? När det gäller att testa, så visade mitt blod igår gravid, trots missfall, kan ta 3-4 veckor innan hormonerna är ur kroppen...

• Jojjo77

Nicu och DubbelA - Tack! Håller tummarna att vi alla plussar snart och att det går vägen. Försöker trösta mig med att det kan ta sig snabbt direkt efter missfall. Just nu vill jag bara sluta blöda, det har tilltagit idag, men ingen värk. Däremot hemsk huvudvärk. Ngn som känner igen det?

• Jojjo77

Menade kram till dig Millan, såg lite knasigt skrivet ut. Vi avbokade kvällens firande. Mår skit, huvudvärk och allmänt blä och orkar inte m folk. Vet inte var jag ska hitta energi och hur jag ska ta mig tillbaka, fy fan vad det här tog hårt... Hoppas på ett bra år för oss och för er. Kram igen till er!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet