Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis skrev 2011-01-04 12:33:46 följande:
    Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!
    Jag är kvar men det händer så mycket i denna tråden att jag inte hinner med att läsa allt och kommentera så mycket.  Håller tummarna för alla som kämpar på. Hoppas allt är bra med dig också mallanis. Själv är jag lite orolig att det hänt något med pyret för jag känner ingenting, Är i vecka 5 +1 och jag känner inget illamående, inte mycket ont i brösten längre och flytningarna har slutat. Ska till MVC imorgon för inskrivning. Ska bli skönt att fråga henne lite om det man oroar sig för.
  • Astrogirl
    Rosavit skrev 2011-01-04 20:37:52 följande:
    Jag är oxå kvar. Skriver inte så mycket men läser desto mer :)

Jag hade jättelite symtom i början och har fortfarande inte så mycket. Antar att man ska vara glad över det även om jag precis som du oroade mig lite. Men alltså ingen fara för det.
    Tack Rosavit. Det känns redan lite bättre. Har inte träffat på så många som inte haft några direkta symptom och då blir man ju direkt orolig om det är något fel. 
  • Astrogirl

Med tanke på att de som är i 20 års åldern har ungefär 40% chans att bli gravida vid varje ägglossning och vi som är över 30 endast har 20% chans att bli gravida vid varje ÄL, så förstår man varför de yngre blir gravida snabbare. Det är så mycket som ska klaffa. Håller tummarna för er som kämpar. 

• Astrogirl
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:51:26 följande:
    Här är min dagbok som jag har för att hålla reda på allt...

18 dec X på dagen
    20 dec X sent på kvällen
    21 dec glad gubbe på CB ÄL test
    22 dec X sent på kvällen
    26 dec Ont i äggledarna
    27 dec drömde för första gången i mitt liv att jag var gravid
    28 dec stack som små små nålstick ett flertal gånger på samma ställe på efm på kvällen bubblar/sticker/drar i magen
    30 dec -2 jan vattniga genomskinliga flytningar, springer på toa hela tide, hinner knappt resa mig från toa inna jag är kissig igen. Känner mig som ett lik när jag vaknar på morgonen, känns inte som jag sovit på flera dagar.
    2-4 jan känns som jag har extrem menssmärta, ont i svanken.

Jättegrattis Sanna!!!
    Din dagbok låter nästan exakt som min fast en vecka tidigare. Hade också en hel del vattniga vita flytningar varje dag en veckan innan plusset den 28 dec. Kände värk/stick i ena sidan (typ i äggledaren) och på natten till den 28 och även natten till den 29:e hade jag rejäl värk i livmodern, precis som innan mens, så jag var nästan helt säker på att mensen var på g, men testade iallafall och fick ett jättestarkt plus precis som du. Underbart!! Hade ingen dröm dock, men min mamma drömde den 26:e om en begravning och i hennes drömtydningsbok så stod det att det skulle ha något med ett barn eller nyfödd att göra. Jag hoppades så klart att det var sant, men trodde inte då att vi skulle plussa eftersom vi inte lyckats tidigare. Både jag och sambon är såå glada nu. Vi har båda redan plöjt boken "Vänta barn" som vi fick från barnmorskan förra året när vi började försöka. Har inte varit så inspirerande att läsa den tidigare, men nu fick vi båda anledning att läsa den så då gick det fort.

Nu får du njuta av din graviditet och läsa på om vad du inte ska äta och vad du bör äta osv (om du inte redan har koll på det, för det hade inte jag fullt ut). Livsmedelsverkets hemsida är jättebra. Kram! 
  • Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-01-06 12:03:15 följande:
    En fråga till er: Jag har sett resonemang om att ägglossningen kan bli "starkare" ibland, exempelvis om man äter rosenrot. Hur kan ägglossningen vara starkare? Antingen lossar väl ägget, eller inte? Jag har läst på lite och sett att det ska vara bättre att ha en koncentrerad kort mens, vilket jag haft denna månad. Jag har för en gångs skull märkt av ägglossningen med lite blodiga, trådiga flytningar och lite "mensvärk" och ägglossningstestet var jättestarkt igår, betydligt starkare än kontrollstrecket. Är detta positivt? Eller spelar det ingen roll?  
    Jag tror de menar att ägglossningen känns starkare när man äter rosenrot. Jag känner inte direkt av min ÄL vanligtvis, men när jag åt rosenrot så hade jag rejäl värk i äggstockarna i två dagar när jag hade ÄL-utslag på stickan, så åt jag rosenrot så behövde jag knappt använda ÄL-stickor då jag kände av ÄL så himla starkt ändå. 
  • Astrogirl
    L Maria skrev 2011-01-06 12:32:17 följande:
    Nu har mensen dykt upp med besked, vaknade tidigt imorse av att jag hade förbenat ont i magen... Nytt försök nästa månad och då ska vi köra varannan dag under ett par veckor tänkte vi... Har insett när jag tittar på ff att vi nog gått i ide lite för tidigt i cyklerna, eftersom man nu inte är helt hundra på exakt vilken dag äl är.

Ni som är på äl nu - mysigt i snöovädret (eller ja, det blåser och snöar här i Skåne = oväder! )
    Alltid lika tråkigt när mensen kommer. Hoppas taktiken den kommande månaden lyckas. Vi lyckade iallafall med varannandagsprincipen. Började ca en vecka innan ÄL och fortsatte till någon dag efter. 
  • Astrogirl
    L Maria skrev 2011-01-06 12:55:06 följande:
    Astrogirl - va bra att det funkar med den principen! Vet du om ni prickade äl-dagen eller om ni då hade dagen före och dagen efter...? Det är väl där jag känner blir lite klurigt, ska man försöka med det eller bara rakt av varannan dag, oavsett om man prickar äl-dagen eller ej...
    Tror jag hade ÄL den 13 dec. ÄL-testet visade positivt på lördagen och söndagen, så då borde ägget släppt på söndag eller måndag. Sexade lördag kväll och måndag morgon. 
  • Astrogirl
    Irmeline skrev 2011-01-17 17:18:41 följande:
    Tror det ska vara torrt innan mens om man inte är gravid, Kan få flytningar om man är gravid.
    Om du hade det är det ju ett intressant tecken!
    Jag hade mer flytningar än vanligt den månaden jag plussade. Flytningarna var dock lite mer vitaktiga än vanligt.
  • Astrogirl

Grattis Fru KM! Kan knappt vara starkare plus. Solig

• Astrogirl

Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. Sen hoppas jag att jag kommer tillbaka hit och kämpar vidare med ny ork och lust.

Kram på er och håller tummarna för er alla! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet