Vi över 30 som längtar efter första barnet
L Maria skrev 2011-02-13 15:14:19 följande:
Det här barnet - det är inte det man sörjer, för vi förstår ju att vid ett så tidigt mf var det ju något som inte var rätt. Det man sörjer är att inte se magen växa och ha oktober att se fram emot, barnet, familjen, som inte blev...Men, blandat med tårar, så ser vi framåt. Vi KAN bli med barn och nästa gång är inte den stora frågan OM utan NÄR. Vi har bestämt oss för att låta den här och nästa passera utan tempning och ältest - även om det sägs att lättast är att försöka månaden efter så har vi vår resa i april och decemberbarnstanken som gör att vi tar det lugnt. Blir det så blir det, men annars börjar vi försöka mer aktivt på resan.
Tack för att ni finns och lyssnar och tröstar!

Jag var också så glad att jag var gravid samtidigt som en av mina bästa vänner och gladde mig åt att det bara skulle skilja några få månader mellan barnen. Nu ändrades ju allt och nu har man ingen aning om när man blir gravid igen. Jag hoppas verkligen inte det tar ett år till nästa gång, för då kommer jag ha svårt att ha tålamodet kvar. Vi hoppas på att statistiken stämmer, att man ofta blir gravid relativt snabbt efter ma/mf. Vi struntar i om det blir en decemberbebis. Känner att vi inte vill vänta längre då jag redan är 32 och kommer fylla 33 i år.
Stor kram! Håller tummarna för er!
Mars 
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET