Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jezza80: Fint! (och lite långt, men det är ok) Kram tillbax!

Maria: Tack för tolkningen ;)

villnu: Sorry... hemma hos oss är stockholmsvecka ett vedertaget begrepp (var en tjej här på tråden som kom på det, minns tyvärr inte vem...). Nå, men vi har i alla fall jobbat på (sista rundan kör vi ikväll ;) så nu måste det väl ändå ta sig? Konstigt det där med mensen, men jag hoppas att den inte kommer för att du är på smällen...

Jojjo: Tack för pepp! Jo... vi hoppas ju att det ger utdelning (vi brukar kalla det "vårt andra jobb").

• Saftmedbulle

Tea time: asså... det var ju dig jag menade... här ovan (med mensen), lite trött idag. Skitmycket på jobbet - blä!

• Saftmedbulle
    villnu skrev 2011-12-07 06:51:53 följande:
    Saftochbulle (och alla ni andra): det verkar ha funkat! Plus för 45 min sen!
    Wiiiihaaa! Nu så! Stort grattis!
  • Saftmedbulle
    villnu skrev 2011-12-07 17:51:01 följande:
    Vågar inte riktigt tro det än. Ska ta ett digitalt imorgon när jag vaknar.

Nicu: det är ok om du säger "vad var det jag sa?" i den här fråga :D
    Ja, eller hur? Känns ju som om du har "råd" att bjuda på det ;)
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-12-08 07:38:18 följande:
    Teatime: Grattis på bröllopsdagen! Finns det inte någonstans du kan vända dig för att få testa värdet?

NICU: Tack snälla du! Jag hoppas också på att något ska hända snart. Vore skönt att få ett tecken på att vi KAN bli gravida, över 1 år utan minsta lilla känns lite tröstlöst:(
    Håller tummarna för dig med!

Är också nyfiken på hur det känns för er andra som snart har BIM??

Kram
    Den här gången tänker jag inte känna efter alls... Det gör en ju smått galen och jag har inte tid att vara galen just nu ;)
  • Saftmedbulle
    kristin10 skrev 2011-12-08 10:10:23 följande:
    Grattis villnu!

Själv fick jag mens idag. Får hoppas på en bra början i nästa år istället....
    Bläää för mens... Pepp!
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-12-09 13:18:44 följande:
    Hmm, jag har typ mensvärk eller svag sådan till och från, har haft i ngn dag eller två. OM jag nu haft ÄL så borde jag vara ÄL+7 (jag hade ju en förmodad ÄL-blödning förra fredagen). Frågan är om detta är ett bra tecken eller dåligt, känns som man ska få mens ju!

Ngn annan med BIM i helgen eller nästa vecka som känner ngt, som är skenis Prodigy, Marsflickan, Maria, Saftis?
    Nope, nope... går INTE i fällan. Tänker INTE känna efter den här gången... (men jag hoppas ju och håller tumme för oss alla...)

Vad ni är roliga, tjejer, med era "gravidappar" - jag skrattade högt.
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2011-12-09 18:38:05 följande:
    Inte enligt den lilla koll som gjordes i september (bl.a. VUL), och anses trots allt ha "regelbunden" mens även om det kan variera mellan 23 och 30 dagar (i snitt 26), och vid PCOS har man väl ofta ovanligt långa och oregelbundna cykler? På VUL såg allt normalt ut. Har också för mig att det brukar visa positivt i två dagar, men inte i fyra väl?
    Hmm, du är inte gravid då ;) Då kan man ju oxå få utslag på ÄL-tester... (bara en tanke)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-12-09 23:17:28 följande:
    I'm with her *pekar på Saftis*, jag ska inte känna efter...
    Har dock en liten molande värk, spridd i de nedre delarna av magen, inte som vid mensvärk då den är mer koncentrerad till mitten, en hög temp och så har jag ETT ömmande bröst.
    Men som sagt, jag känner inte efter.... Skäms

Vi ställde fler frågor till appen när maken kom hem, fick både positiva och negativa svar på en massa fjanteri, och så frågade jag om maken blir pappa i augusti - without a doubt fick vi då...
    Hmm, du är inte så övertygande i ditt "inte-känna-efter"... ;)
    Spännande teknik du har tillgång till - hoppas det stämmer!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet